1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2019 - stuurt/interieur trilt, geen oplossing?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door luchtbakker, 13 aug 2021.

  1. Had nog niet gelezen dat het nu van 115-150kmh eigenlijk altijd is de trilling aanwezig was.

    De kans is alleen dat als dealer het gaat fixen ze wielen wisselen en dan dat het probleem minder opvalt zoals eerst.
    Als je met klacht bij lease blijft melden doen ze er een keer wel wat aan. Anders gaan ze zelf nog met de auto rijden.
    Alleen meestal is juist dat je naar dealer gaat die constanteren de probleem ook en dan komen ze met oplossing bij lease.

    Als dealer zegt klant klaagt over trilling en na onderzoek is dit aanwezig en we willen x onderdeel vervangen. Zal lease er toch een keer iets mee moeten gaan doen. Vooral als je ook bij andere dealer gaat dan die het probleem heeft onderzocht.
    Tuurlijk kunnen ze nog een expert langs sturen. Alleen dan is het aan monteur/werkplaatsmanager om samen met de expert ritje te maken, lijkt me sterk dat die niet met de zelfde gedachten komt.

    Alleen uit me hoofd met 60.000km kan er niet heel veel mis zijn.
    Wat je zelf keer voor de grap keer kan proberen is de achterkant van de auto goed in douwen. Heb je trekhaak keer op staan. Als de auto terug veert moet het nagenoeg direct op wagenhoogte stoppen. Op en neer deinen is dan een teken dat schokbreker niet alles meer is.
     
    luchtbakker vindt dit leuk.
  2. Vandaag staat EQ performance op de agenda. Ze gaan met mij meerijden en kijken of ze motorisch iets uit kunnen lezen. (Lucht toevoer, brandstof, vervuiling, temperatuur etc).

    Ik verwacht er niet veel van, maar we weten het maar nooit.
     
  3. gaat het weg als je de sport stand aanzet? dan kan het de cilinderuitschaking zijn....
    Kon eigenlijk nergens vinden welke motor je hebt, dit doet zich voor bij de 1.0 ecoboost.
     
  4. Volg dit draadje al een tijdje met interesse;
    Ik heb een soortgelijk probleem gehad (trillen bij 130km/u, soms wel soms niet). hiermee leren leven totdat enkele weken geleden de auto is gaan trillen vanaf de 60km/u. Net als bij jou zijn de wielen/banden uitgesloten (vervangen en veelvuldig gebalanceerd met drukrol etc.) Door de dealer wordt een afspraak gepland voor de schokbrekers achter aangezien de verwachting is dat deze de problemen veroorzaken (geen zichtbare lekkage o.i.d.).
    Is daar bij jou al naar gekeken door de dealer?
     
  5. Diesel heeft geen cilinder uitschakeling. Ik heb de mk4 120pk 1.5 diesel.
     
  6. Zo'n idee had ik zelf ook eerlijk gezegd. Maar ik krijg helaas nu de kans niet meer dat te fixen.

    Ik merk, zie of hoor er overigens niks van. Ze kraken niet veren prima. Maar dat kan schijn zijn.
     
  7. Ik ben wel benieuwd; heeft dit inzicht gegeven?

    Het lijkt alsof we een zelfde soort probleem hebben, bij mij geen verbetering na vervanging schokdempers
     
  8. Er was niks aangetroffen. Helaas.
     
  9. Wat een verhaal zeg.. Echt bizar dat die leasemaatschappij zo zwart wit is. Expert zegt dit, dus dat klopt...
    Heb je niet iets van klemmende remklauwen? kromme schijven? Is daar al eens naar gekeken?
     
  10. Naar de remmen en alles er om heen is gekeken, maar geen bijzonderheden aangetroffen.
    Ook als ik na het rijden mijn remmen bekijk, dan zijn mijn remmen niet warmer dan gebruikelijk.
     
  11. Heb niet het hele topic kunnnen lezen.....

    Met m'n Leon Cupra had ik het probleem dat het stuur heftig begon te trillen in een specifieke bocht op de A7, en soms licht op willekeurige andere stukken weg. Je voelde het ook in het interieur.
    Alles controleren, banden vervangen, dus ook balanceren etc., niets hielp.
    De auto op de brug gezet bij een dealer, motor gestart en in de 6'de versnelling rond de 140 kmh/ op de teller. Gas losgelaten, niets.
    Bij de 3'de of 4'de poging opeens sterk onbalans in de voorwielen, echt klapperen rond de 90 kmh. De monteur in de auto trok wat witjes weg... :)
    Bleek er minimaal speling op de voorwiellagers te zitten, bijna niet te voelen. Vervangen, probleem opgelost.
     

Deel Deze Pagina