1.8 TDCi 115pk ervaring chiptuning 1.8 tdci

Discussion in 'Performance' started by JDS, Nov 16, 2013.

  1. Graag wil ik wat ervaringen horen van mensen die hun 1.8 115pk tdci hebben laten chippen. O.a. eventuele problemen, wel of geen sportluchtfilter, verbruik enz....

    Zit er aan te denken om naar unlimited tuning te gaan om de mijne te laten chippen.
     
  2. Bluefin.... Is ook in de aanbieding op dit moment
     
  3. Ik zou ook voor bluefin gaan
     
  4. #4 JDS, Nov 17, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 17, 2013
    Wat is er zo bijzonder aan bluefin dan ?

    Ga met bluefin naar 136 pk, en 46 nm extra.

    En met gewone chiptuning nar 142 pk en 60 nm extra.....

    Dat bluefin chippen kun je zelf doen met zo'n kastje begrijp ik ?
     
  5. Bluefin is de handheld set van Superchips waarmee je zelf de geoptimaliseerde map voor jouw auto kan laden. Superchips heeft zichzelf inmiddels door de jaren heen bewezen en staat bekend als erg goed (ook op het gebied van support). Wat vermogenstoename zitten ze misschien iets aan de veilige kant maar hier tegenover staat dat alles wel heel blijft.

    Ik heb zelf ook software van Superchips op mijn auto staan en ben hier tot dusver zeer tevreden over.



    Dat een andere tuner hogere waardes opgeeft wil nog niets zeggen over de kwaliteit en betrouwbaarheid van de tuning. Elke chiptuner kan meer vermogen uit een motor halen maar de vraag is met welke wijzigingen het resultaat wordt behaald. Door bijvoorbeeld de motor een stuk armer te laten lopen kan extra vermogen worden behaald maar loop je ook het risico op motorschade.

    Er zijn genoeg tuners die echt wel weten waar ze mee bezig zijn en gewoon goede kwaliteit leveren. Helaas zijn er ook genoeg tuners waarbij dit niet het geval is.


    Voordat je met een bedrijf in zee gaat is het dus zaak om eerst goed te vergelijken en ervaringen te bekijken.
     
  6. Ja, vandaar dat ik aan het kijken was bij unlimited tuning. Kom daar relatief veel goede ervaringen over tegen online.
    En het is redelijk in de buurt.
     
  7. #7 antig01, Nov 25, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 1, 2013
    Mijn vorige 1.8 TDCI laten tunen door BR-Performance (Belgiƫ)
    Voor 110pk 250NM Na 134 PK 340NM.
    Uiteraard met Dyno uitdraai.

    Ik vind een "custom" tuner zonder testbank-uitdraai sowieso niet geloofwaardig.
    Voor 250,- kun je dan ook niet veel verwachten mijns inziens.
     
  8. #8 R.Combe, Nov 30, 2013
    Last edited by a moderator: Nov 30, 2013
    Ruim een jaar geleden met de club mijn tddi bij UT laten behandelen. Tot dusver geen problemen met de auto.

    Van 90 naar 114 en een beetje PK
    Van 200NM naar 252NM
     
  9. #9 JDS, Dec 1, 2013
    Last edited by a moderator: Dec 1, 2013
    @ de rest, bedankt voor de reacties :D
     
  10. [mod]Topic opgeschoond[/mod]
     
  11. Dankje :thumbs:
     
  12. Voordat er weer gebitched wordt; wil je de grens van betrouwbaarheid opzoeken of juist niet? (Denk bijv. aan de levensduur van je DMV).
    Zoja; geen Bluefin nemen.

    Wil je een soepel rijdende auto zonder dat het je het gevoel hebt dat je gaspedaal een aan/uit schakelaar wordt?
    Zoja; neem dan Bluefin.

    Wil je na een dealer software update niet weer terugwillen naar de chipboer?
    Neem dan Bluefin.

    Maakt het je niet uit dat je na een dealerbezoek waar de software is aangepast, weer terug moet naar de tjoeningboer; neem dan geen Bluefin.

    Ohja voordat je gaat "tjoenen" wees er zeker van dat je DMV goed is en je verstuivers ook goed werken. Je zult niet de eerste zijn bij wie na het uitvoeren van "tjoening" deze onderdelen snel de geest geven.
     
  13. kijk, daar kan ik wat mee:thumbs:

    Dat ik mn software kwijt ben na een dealerupdate had ik nog niet bij stilgestaan .....

    en wat bedoel je met dmv?
    En hoe kan ik zien of de verstuivers nog goed zijn?
     
  14. DMV = Dual Massa Vliegwiel.
    Verstuivers kun je laten testen en als de auto niet mooi stationair loopt kun je ook denken aan de verstuivers.

    Hoeveel heeft de auto gedraaid?

    En je kan 'm ook eerst chippen en kijken hoelang het goed gaat. Zelfde geld krijg je er helemaal geen last mee.
     
  15. auto heeft 240.000km gelopen.
    maar is altijd van een kinderopvang geweest en heeft volgens mij nooit harder als 120 gereden.
    Auto rijd verder prima.
    voel wel de motor lopen in het koppelingspedaal, als ik hem helemaal intrap tot in de vloerbedekking is het weg.
     
  16. Dit zijn over het algemeen wel de kilometerstanden dat het fijne van het DMV en de verstuivers er wel af is... En wat betreft dat niet harder dan 120km/h, ding kan beter 160km/h op de snelweg rijden, dan continu optrekken/ stoppen/ optrekken etc.

    Tja wat is wijsheid; als je er een goed gevoel bij hebt laat `m dan chippen, maar hou in je achterhoofd dat je de verstuivers en DMV voor de kiezen kan krijgen.
     
  17. idd. bij een focus 1 met 1.8 tdci icm hogere kilometerstand is het niet vreemd dat vlak na het chippen de verstuivers ineens stuk gaan.
    Dit omdat er een slijtagepatroon in zit; na het chippen worden de verstuivers anders aangestuurd en is in ieder geval het kam-geheugen gereset. (dit zijn de adaptieve waarden die per verstuiver zijn ingeleerd).
     
  18. aha, Weten jullie trouwens zeker dat er zo'n dubbel vliegwiel inzit ? T voelt totaal niet zo eigenlijk :? .

    T is een focus 1 fase 2 tdci.

    Afijn, de kans dat ik de verstuivers sloop ben ik wat minder blij mee :|
     
  19. Yup zit een dmv in
     
  20. Net, zo'n bluefin dinges besteld in UK

    Vraag ik me nog 1 ding af, er is een 1.8 tdci met 250 NM en een versie met 270Nm aan koppel.
    Kon bij bluefin alleen maar de 250 aanvinken dus dat heb ik maar gedaan, maar wat is het verschil tussen die 2 ? en welke versie heb ik dan ?
     

Share This Page