1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Einde Focus denk ik

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Whoop, 4 dec 2011.

  1. #1 Whoop, 4 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2011
    [​IMG]

    Hoewel de auto nog bij de sleep staat in de buurt van de grens zit ik nu thuis te wachten tot hij maandag/dinsdag bij de garage hier staat :nocheer:
    de diagnose moet nog gesteld worden maar als het een versleten krukaslager, krukas of drijfstang as is, t gaat zowiezo een kostenpost van hier tot gunderen worden. een flinke teleurstelling voor een auto waar ik nog geen 20.000 mee gereden heb het afgelopen half jaar. de kosten zouden kunnen varieren tussen de 1000 en 3000 als ik mn maat bij die garage moet geloven,

    pff spookt van alles door je heen als de auto waar je dol op bent t ineens niet meer doet. je zal misschien denken dat komt niet zomaar die schade, klopt. toen ik vrijdag terug reed na 2 weken niet gereden te hebben kwam er na 90km een wazig geluid uit, snapte al niet wat t was. auto tijdje thuis stil gezet, reed paar uur later naar mn vriendin niks aan de hand eenmaal daar weer raar geluid uit de linker kant van de motor, ik dacht zelf misschien een riempje ofzo wat niet jovel is (wat weet ik ervan eh) zou gisteren naar antwerpen rijden. sochtends niks aan de hand en ik rij net de ****ing grens over bij breda en TIK TIK TIK TIK TIK, met 140. ik ontkoppelen op de vluchtstrook, koppel nog een keer TIK TIK woo wtf? auto uit, wou daarna niet starten... gelukkig pechhulp buitenland. werd weggesleept 1,5u later. monteur: word niet in dag gefixt dure reparatie, maandag naar gouda met de focus.


    ik kan alleen maar zeggen
    :nocheer::nocheer:
     
  2. ahhh balen man!
    pfff echt kudttt
     
  3. Ik begrijp uit je verhaal dat je de auto pas een half jaar hebt? Heb je em bij
    een dealer gekocht? Heb je nog garantie?
     
  4. Pff dat is echt balen, en idd miss heb je nog garantie, of kun je compensatie krijgen als de garantie periode net voorbij is.
     
  5. Niet ook toevallig een gevalletje turbo?
    In ieder geval geen leuke ervaring:nocheer:
    Ik hoop voor je dat het toch mee gaat vallen.
     
  6. Potverd....., das balen.
    Even rustig afwachten, misschien valt schade mee.
    En inderdaad gezien de leeftijd van je auto (Vanaf kenteken denk ik 2007) neem ik aan dat je nog net of net geen bovag garantie meer hebt...
     
  7. Tjee man, dat is balen!

    Ik hoop voor je dat het nog meevalt, het is nog een best jonge en hele nette auto!

    Succes man!
     
  8. Klinkt als het befaamde turboprobleem. Als je de auto nog zo kort hebt, is het nog een stuk lulliger!
     
  9. Da's echt balen.
    Maar zoals er al geopperd word......geen garantie?
    want ik zie dat je hem vandaag 2 mnd en 7 dagen op naam hebt staan...
    en het is idd zo'n bekende 1.6 TDCi blok....en als het dan idd de turbo is,
    dan kon het wel eens duur uitpakken:nocheer:
     
  10. Damn... 'k leef met je mee!
     
  11. Minder leuke dingen, succes ermee.
     
  12. Ik ken het gevoel...:nocheer:

    Heel veel succes met de afwikkeling!
    En hopen dat het nog een beetje mee valt.
     
  13. Zo onwijs lullig man

    Maar als je wil kan ik er wel eens naar de auto kijken (ben wegenwacht) misschien valt het wel mee en kunnen we het op een zaterdag een keer oplossen het is zonde om de auto na zo'n korte tijd weg te moeten doen

    Ik wil zeker wel ff langs komen om te kijken ik woon in alphen aan den rijn ;)

    Hoor het wel van je

    Freek
     
  14. hij zegt dat hij iets hoorde bij de linker zijde
    nu weet ik niet of hij linker zijde bedoelt distributie of versnellingsbak
    heeft over een riempje dit kan dus alleen distributiezijde zijn
    nu weet ik dat er vocht bij de riem kan komen waardoor je een knarssend geluid hoorbaar is
    maar dan zou hij gewoon moeten starten

    tik tik tik kan zijn dat riem kapot is dus kleppen krom (echter bijdeze motor nog nooit meegemaakt, riem mag bij peugeot ook 240.000km blijven zitten
    alleen bij olielekkage komt het vervangen eerder of bij het geluid dat rond de 80.000-100.000km komt

    tik tik tik kan ook druklager zijn maar voor alles heb ik te weinig informatie erover

    verder zie ik het pas op zijn laatst dat turbo 1 keer defect is geraakt
    maar zie vaak zat dat ze dan nog gewoon kunnen rijden
    deze week op de zaak ook turbo vervangen lager licht eruit en geen olie lekkage dus geen olietoevoer (zeefje verstopt) dus weer een dag werk wat we eraan hebben

    hoor het nog wel wat de defenitieve diagnose is
     
  15. Klinkt mij eerder als een distributieketting die tussen de nokkenassen inzit, daarvan gaat de spanner wel eens stuk, of raakt het oliekanaal van de spanner verstopt, dan gaat de ketting slap staan.. Hoeft overigens geen peperdure reparatie te zijn, echter als hij nu versprongen is, kan er natuurlijk gevolgschade zijn ontstaan
     
  16. Hey boys,

    Thnx allen voor de steunbetuigingen! ok bedankt voor het vriendelijke aanbod freek!

    Gisteren hebben ze hem vanuit breda naar gouda gesleept en hij staat nu bij de garage. De garage belde dat ze hem ff kort hebben aangehoord maar snel met afschuw uit hebben gezet. De harde tikken die na de snelweg niet meer zijn weggegaan kwam zo te horen uit de bovenkant van de motor (goed teken?) kan van alles zijn maar dan zou t in iedergeval geen krukas zijn lijkt mij.

    Zijn inruilwaarde ligt nog rond de 3/3500eu en de kapotte inruil rond de 2/2500 dus k heb besloten hen dat ding open te laten trekken zodat we in iedergeval weten wat het is.

    Ik ben een leek op gebied van autotechniek dus al die uren op fora's hebben inhoudelijk niet veel opgeleverd naast t feit dat t dus nog van alles kan zijn met de hoop op iets dat me max 1500 kost.


    De avond voordat ik naar belgiƫ reed maakte hij na 5km rijden dit wazige resornerende bijgeluid:
    Ik had t opgenomen naast de wielkast RECHTS voor
    als je dus voor de motor staat aan de LINKER kant van de motor

    http://teammld.nl/duregrap.MOV


    Toen tijdens t rijden dus hard getik, lampje motorstoring (die gele rechts) geloof ook schokkerig, vermogen verlies etc
    maar nogmaals kheb niet doorgereden, meteen koppeling en gestopt. daarna uit, aan maar wou niet starten, pas 1,5u later nog een keer geprobeerd met die monteur maar die had weinig hoop.

    wbt de garantie

    Geen bovag garantie met de occaision, ik dacht ah joh overkomt mij niet. Dus ik had iets van 5000km vanuit henzelf en ik heb er alweer +/- 15000 mee gereden dus das idd mooi kud. Maar dan alsnog dat bedrijf uit Kampen gaat mij nog zien, horen en misschien wel voelen... :nocheer:

    Ik hou jullie op de hoogte wbt de bevindingen, misschien hebben jullie er nog wat aan!
    Voor mij geen nieuwe focus helaas... misschien een tijdje een BPM vrije zodat ik weer een beetje extra kan sparen.
     
  17. Als het uit de bovenkant vam de motor komt denk ik ook aan de distributie. En dan klinkt dat verhaal van Anton erg aannemelijk. Dan zou het tikken de kleppen op de cilinderkop kunnen zijn...
     
  18. zou kunnen maar vanwaar dan het resornerend geluid, en een ketting loopt er dan toch af...
     
  19. De kogel is door de kerk

    Een kapotte drijfstanglager, schade aan de krukas.
    kosten; teveel om op te noemen.

    ik wil de koopovereenkomst gaan ontbinden danwel deels ontbinden.
    net de verkoper aan de lijn gehad, standaard verhaal: je hebt geen garantie.
    ik zeg je heb een *** auto geleverd die binnen 6 maanden total loss is dus bewijs maar dat hij niet verrot was toen ik hem kocht.

    na een beetje de gemoederen te hebben laten bedaren voorgesteld de auto langs te brengen zodat zij ernaar kunnen kijken hoe hard ze hebben gefaald met deze focus

    hierop volgend wil ik de de koopovereenkomst ontbinden. ik maak me alleen zorgen in hoeverre hij hierin verplicht is....
    time will tell!
     

Deel Deze Pagina