Lijkt me geen probleem Chris! Ik rij ook rond met alleen de Eibach Pro veren. Tot 30/35 mm hoef je echt geen schokbrekers te vervangen en is het prijstechnisch inderdaad goed te doen! Toen ik m'n Fiesta kreeg heb ik gelijk de Eibach veren laten bestellen, geen moment spijt van gehad!
Net even op de site van Eibach zitten kijken. HMM!! LEKKAH!!! Jullie zitten mij lekker te maken... De pro kit verlaging is voor de ST maar 20mm voor en 25 mm achter. Zeggen ze op de site. Vind ik eigenlijk wel goed genoeg.
zonder eibach verlaging http://forum.ford-focus.cz/download/file.php?id=10400 met eibach verlaging http://forum.ford-focus.cz/download/file.php?id=16846
In mijn geval komt dat goed uit.... @iedereen: is wel een stuk dikker een verlaagde ST. Maar als ik zou kijk vraag ik mij af of het daadwerkelijk die 20/25mm verlaging is die eibach claimt.
De focus komt niet veel lager idd Maar ik vind het mooi zat hoor! Mooie foto,s vind het leuk om het te zien, hoe het eruit komt te zien. gr Nick
Wat ik een verbetering vind is dat de achterkant lager komt te staan. Want als ik een ST zie rijden vind ik, naar verhouding, die achterkant te hoog staan. Met deze verlaging is dat opgelost.
@hansie: logische verklaring inderdaad, had ik nog niet eens aangedacht. Persoonlijk zou ik mijn auto nooit meer dan 30mm verlagen. Dus dat komt wat mij betreft goed uit...
Ik vraag me af of dit wel zo is. Een verlagingsset is toch specifiek voor je auto? De verlagingsveren voor een ST zijn toch weer anders dan bijv. een diesel?
HAHA! Ik snap wel dat je t afvraagd. Maar als je kijkt in de brochure van de ST (fiesta of focus) daar staat bij standaard uitrusting: Verlaagd sportonderstel. Dus ja, t is maar hoe je het bekijkt. Of dus vanuit gaat. Ga je van een standaard Focus uit. Of van een standaard ST Focus (of Fiesta in geval van remco :wink: )
Ik snap dat een ST standaard lager ligt dan bijv. een 2.0. Maar als je een verlagingsset koopt voor je auto van bijv. 30 mm, dan verlaagt deze set je auto ook echt 30 mm en niet bijv. 20 mm omdat je auto al 10 mm lager ligt....
Ja, ik neem aan dat Eibach meet vanaf de "huidige" wagenhoogte. En niet vanuit het feit dat Ford standaard een sportonderstel monteert. Anders komt de auto niet zo laag te staan.
Gelukkig zijn we niet de enige die aan het "twijfelen" zijn over de verlaging icm met eibach. Lees dit topic van driving fun forum. En dan onderaan..... http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=12242&p=332359#p332359 OK OK! Het gaat over een BMW 1 serie. Maar het principe is hetzelfde.
Bij de Fiesta is er geen verschil in veren voor de ST. Er zijn twee soorten, een voor de benzine modellen, en een voor de diesel en de ST. Die voor de diesels en ST zijn hetzelfde, omdat die vwb het gewicht gelijk zijn. De veren voor een diesel, zijn dus dezelfde als die voor een ST, terwijl de diesel geen sportonderstel heeft, en de ST wel. Kennelijk rekenen ze dus vanaf de hoogte zonder de standaard verlaging. Aangezien dit bij de Fiesta zo is, neem ik aan dat dit voor de Focus hetzelfde is. Standaard waarschijnlijk 10mm lager vanwege het sportonderstel, dan nog 20mm van de Eibach veren, maakt 30mm totaal.
Eibach veren voor Focus 2 vanaf 10/2004- E10-35-016-01-22 1,4-1,6 1,6 Ti-VCT 1,8 benzine HB a SEDAN E10-35-016-03-22 het zelfde,maar combi E10-35-016-02-22 2,0 benzine+ alle diesel uitv. HB a SEDAN E10-35-016-04-22 het zelfde,maar combi E10-35-016-05-22 ST 2,5