1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eibach, waar te koop in regio zuid holland?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door knick_knank, 6 okt 2008.

  1. hallo

    ben van plan om een setje Eibach veren onder me st te knallen.
    liefst met spacers om de velgen wat meer naar buiten te brengen.

    Heb prijsopgave gedaan bij pitbox(den haag) en ik kwam op 450 euro met monteren en alles erop en eraan (zonder spacers).
    Weten jullie nog meer adresjes (in de buurt van zuid holland) die ook monteren en dergelijke.
    Want ik krijg het gevoel dat het best wel duur is.

    mvg nick
     
  2. Anders kijk is je bij Peter de Groot in Oud-Beijerland.
    www.peterdegroot.com
    Realiseer wel dat je met eibach een A-merk onder de veren hebt.
    Als je zegt ik wil goedkoper moet je een ander merk overwegen.
    Kies je voor kwaliteit, dan kies je voor Eibach
     
  3. Ben al bekend met eibach en weet dat het idd een goed merk is.
    Heb deze set al onder me vorige auto gehad.
    Had ook de zoekfunctie gebruikt en kwam prijzen tegen rond de 300 euro. dat scheeld even 150 euro en dat vind ik wel veel geld op een bedrag van 450 euro.
    vandaar mijn vraag.
    Of het moeten sterke verhalen zijn geweest dat kan ook :D

    gr nick
     
  4. ja idd ik was de atec boys bijna vergeten :D


    bij www.peterdegroot.com is het al 300 euries!! moet je nagaan hoeveel het kan schelen door een beetje rond te vragen!

    gr nick
     
  5. En Peter de Groot is kwalitatief echt serieus goed!
    Ik ben vaste klant daar.... :wink:
     
  6. Gewoon bij je Ford dealer, de Eibach kit voor de ST is een Ford OEM part wat ze gewoon kunnen bestellen/installeren met behoud van eventuele garantie op je auto.

    Ik was zo'n 160 kwijt voor de veren en 150 voor arbeidsloon(3 uur).
     
  7. @ huigie: heb je dat laten doen voordat je de auto kreeg of nadat?
    Want je hebt dan de originele schokbrekers behouden.

    En algemene vraag: hoeveel MM word de auto dan verlaagd? 30mm?
     
  8. Ik neem aan datje de Pro-Kit van Eibach bedoeld, deze verlaagd 30mm. Ik heb ze ook op de Fiesta zitten.
     
  9. Na, m'n eigen dealer wilde er 500 euro voor hebben. Auto komt zo'n 30mm lager te liggen.

    Binnen nu en 2 weken komen er wel Bilstein dempers onder. Nu met de (voor de Eibach net ff te slappe)standaard dempers wil het door een diepere put rijden nog wel eens een knal opleveren. Moet dan wel een echt diepe put zijn en de snelheid moet er aardig inzitten.
     
  10. Wel mooi. Alleen hoe is het comfort? Ik heb ze een keer onder mijn BMW gehad. ICM met gele koni's was het echt spijkerhard. (ook 30mm) Mn vullingen, die ik in de toekomst krijg, die trilde al uit mn mond. Maar de wegligging was echt super super super goed. En het comfort wat de standaard ST nu heeft wil ik niet inleveren.... Maar verlagen is wel weer heeeel mooi.. tsja, dillemma! En als ik ga verlagen moet ik ook nog schokbrekers gaan doen omdat ik al 20k met de auto heb gereden. Dus dan kan je niet zomaar een verlaging doen zonder de schokbrekers te vervangen. Zeker niet met mijn rijstijl... :twisted:
     
  11. Comfort is nog prima. Ik heb deze veren na lang twijfelen op mijn vorige Fiesta laten zetten, maar al vanaf de eerste 100 meter die ik reed had ik er spijt van dat ik het niet eerder had laten doen. Omdat ik de veren net 2 jaar onder mijn vorige Fiesta had zitten, en ze pasten onder de nieuwe heb ik ze over laten zetten. Die Eibachs gaan makkelijk een jaar of 10 mee, dus vond ik het zonde om nieuwe te kopen terwijl de oude ook nog pasten. Ze zijn er dus meteen onder gegaan, en ik heb met mijn nieuwe Fiesta geen meter gereden zonder dat hij verlaagd was.

    Comfort is echt nog goed. Uiteraard is het wel wat afgenomen, maar nog steeds niet slecht. Tijdens normaal rijden merk je het niet eens, alleen rij je op een klinkerweg, of een weg met veel hobbels en kuilen, dan ga je het uiteraard merken. Drempels kan je bijna allemaal moeiteloos nemen, alleen bij de echt hoge drempels moet je even rustig aan doen.

    De wegligging van de Fiesta is standaard al niet slecht (bij de Focus trouwens ook niet), maar verlaagd is hij helemaal heerlijk. Ik pak altijd graag een paar mooie bochten, dat vind ik veel leuker dan hard rijden.

    Ik rij met 16", en ik zit er nog aan te denken om eerdaags op zoek te gaan naar een setje 17". Dan zal het comfort uiteraard nog iets afnemen, maar dat heb ik er wel voor over.

    Ik ben weg van de Eibachs, en bij mijn volgende auto tzt komen ze er ook zeker weer onder.
     
  12. Heb geen garantie meer vandaar :wink:

    Dus andere schokbrekers is eigenlijk een must?


    @XR5Turbo

    Wat zeg je nou? zijn de schokbrekers op na 20k verklaar?




    @iedereen

    zijn er meer mensen die problemen hebben met de schokbrekers als die is verlaagt met eibach?


    mvg nick
     
  13. Nee hoor, ik heb met mijn vorige Fiesta 2 jaar rond gereden met de Eibach veren, en geen centje pijn aan de schokbrekers. De auto was 2,5 jaar oud dat ik hem liet verlagen, en daarna nog 2 jaar verlaagd rondgereden. Dus bijna 5 jaar op dezelfde schokbrekers, waarvan 2 jaar verlaagd. No problemo

    Als je niet te ver gaat, 30 tot 40mm, rustig aan doet op wegen waarop het nodig is dat je rustig aan doet, normaal over drempels en door kuilen is er niet zo veel aan de hand.

    De schokbrekers slijten gerust wel iets harder, maar een paar jaar kan het echt wel aan.
     
  14. Zeker niet, alleen putten die normaal geen probleem waren werden toen wel een probleem. Rij maar eens met 60kmpu van de benoordenhoutseweg de boslaan op, dan ter hoogte van de bezuidenhoutseweg kom je een put tegen...
    Was met standaard veren geen probleem, met de eibach een enorme klap... :D

    Maar dat is ook de enige keer dat ik er last van gehad heb.
     
  15. Met 20k kilometers zijn de schokbrekers nog steengoed.
    Niets aan de hand als je op het originele onderstel blijft rijden.

    Je kan de auto gaan verlagen zonder vervangen van de schokbrekers.
    In veel gevallen zal het ook goed gaan.


    Maar als je GOED wilt gaan verlagen op een "gebruikte" auto moet je
    ook de schokbrekers meevervangen.
    Je moet het zo zien: Zoals bekend hebben schokbrekers hebben een in- en uitgaande slag, te weten de demping. Na een aantal kilometers zijn die in- en uitgaande slag "ingesleten" in de schokbreker.
    Op het moment dat je de auto gaat verlagen dmv andere veren
    dan word de schokdemper anders belast.
    Meestal gaat de schokbreker "dieper" staan en krijgt dan een ander "werkgebied".
    Dat is 1 van de redenen dat de schokdemper niet meer 100% functioneerd. En reken er ook op dat de standaard schokdempers niet zijn berekend en geconstrueerd op een verlaging. Ongetwijfeld zijn er nog andere schokbreker technische redenen aan te wijzen om te verlagen incl nieuwe schokdempers.

    Ik ben geen schokbreker expert in elk geval. Maar bovenstaande redenen heb ik aan de hand gehad in de praktijk. Bij een klanten auto waren alleen veren vervangen tbv verlaging. Na verlaging lag de auto totaal niet op de weg. Na terugmontage van de originele veren wat de wegligging weer optimaal. Daarna de verlaging gedaan incl schokdempers. En toen was de verlaging zoals het hoort.

    Dus als ik mijn auto ga verlagen zou ik dat altijd incl. schokdempers uit laten voeren. Dit om reden dat ik vaak het optimale van mijn onderstel vraag.

    Conclusie: Als je op een goede manier je auto wilt verlagen moet je dat doen incl. het vervangen van je schokdempers.
    Maar er zullen op dit forum ongetwijfeld mensen op staan die het tegendeel van bovenstaand hebben ervaren. Die zullen anders van mening blijven totdat het tegendeel in de realiteit word bewezen.
     
  16. ow ok op zo,n manier.
    heb ze zelf ook gehad onder me vorige auto en dat was echt top!
    Maar het kan uiteraard per model auto verschillen.
    Want dan kan het b.v niet aan de merk veren liggen maar omdat de schokbrekers van de desbetreffende auto er niet goed tegen kunnen.
    Of dat ie gaat aanlopen bij de wielkasten.
    Dat heb ik ook weleens gehad dan moet je weer je wielkasten uit laten rollen. allemaal extra werk dus.


    mvg nick
     
  17. Ja inderdaad.
    Of dat de schokdempers al redelijk wat kilometers achter kunnen kiezen hebben gehad. Dus dat ze redelijk bejaard zijn. En dan worden ze opeens anders belast omdat de auto is verlaagd.

    Moet je maar is goed opletten op de snelweg. Je ziet wel is stijf verlaagde auto's (meestal VW Golfjes :P ).
    Als je dan goed kijkt hoe die auto veert dan zie ik zo vaak dat een auto erg onrustig veert. Dus als hij over een hobbel rijd dijnt/schokt de auto een paar keer kort na. Dat hoort niet want een auto hoort niet eens nadijnen/naschokken op die manier, hooguit 1x. En ten tweede hij is verlaagd om nadijnen te voorkomen.
    Maar wat is daar dan loos: defecte schokdempers.
     
  18. Ik ga misschien toch wel iets terug komen op mijn eerdere "stellige" beweringen.

    Zojuist contact gehad met peterdegroot.com over de evt. verlaging en evt. vervangen van schokbrekers. Peter de Groot had contact gehad met Eibach over deze vraag. En Eibach beweerd dat verlagen gewoon WEL kan met behoud van de schokdempers.
    Ondanks dat, in geval van mijn auto, 20k km met schokbrekers is gereden. Opvallend!
    In dat geval is verlagen geen prijzige optie.
    +/- € 300,- vind ik niet veel geld.... (incl uitlijnen en montage)
     

Deel Deze Pagina