1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ecoboost ratel als motor loopt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Donleon, 13 nov 2011.

  1. hij loopt dan misschien wel als een zonnetje, heb al meerdere 1.6 ecoboostmotoren meegemaakt, maar geen 1 die zo klink, of het moet bedrog zijn door de opname's, maar dat verwacht ik ook niet
     
  2. Het zal allemaal wel ik ondervind iig geen problemen. De Ecoboost doet het geweldig lekker soepel en snel, veel sneller dan menigeen denkt, dus ik trek er geen conclusies uit ;)


    ST voorbeeldje:

    Koud

    Warm
     
  3. dat ben ik zeker met je eens, het zijn heerlijke motoren om mee te rijden!
    En als hij voor de beurt moet en het klinkt echt niet goed, hoor je het vanzelf ;)
     
  4. Precies :mrgreen:

    Overigens vind ik het verschil in geluid t.o.v een koude 5 cilinder niet eens zo groot. De geluidsopnamen zijn wel gemaakt met de microfoon op een 5 cm van het kleppendeksel. Als je recht voor de auto staat is het geluid veel minder goed hoorbaar en dat geldt voor zowel de Ecoboost als de ST opnamen ;)
     
  5. aha, iets dichterbij dus.. wie weet denk ii daarom dat t zo hard klinkt
     
  6. Precies, daarom vermeld ik het maar even ;)
     
  7. dan kan ik me het geluid wel wat meer voorstellen, ik hoor m meestal met dichte kap bij de afleverinspecties, en daar vergeleek ik het ook mee. Zal eens luisteren met kap open als er weer 1 langskomt!
     
  8. Nee met de motorkap dicht hoor je dat getik helemaal niet, zeker niet als de motor warm is. Alle opnamen zijn gemaakt met de kap open en dicht bij het kleppendeksel ;)


    Bij deze nog een uitlaat soundje van de ST, vond ik net tussen de archieven :kwijl:
     
  9. hij klinkt lekker!
     
  10. Yep en dat is dan ook direct hetgeen wat ik een beetje mis. Begrijp me niet verkeerd ik ben uitermate in mijn nopjes met de Ecoboost maar het zou nog mooier zijn als ik de sound van de 5 cilinder had mogen meenemen :mrgreen:

    Maar goed dat heeft niets met dit draadje van doen, ik zou zeggen leg jij je oor eens te luister mocht je een Ecoboost onder handen krijgen en vel een oordeel ;)
     
  11. en toch vind ik het geluid erg hard. zeker omdat ik het de eerste week niet had, en ineens wel. Ik had mijn opname ook met de iphone gemaakt. maar ik hoor het geluid ook als de moterkap dicht zit. Ik ben er ondertussen achter dat het getik normaal is, alleen het verschil in geluidproductie is mij iets te groot, ook bij jouw geluidsopname.

    Verder merk ik met rijden er ook niets van. Motor draait geweldig. als de garage er goed naar gekeken heeft en er is niets mee aan de hand, dan hoor je mij niet meer:P
     
  12. Ecoboost ratel

    Heb vier weken geleden ook een Ford Focus Titanium 150 PK Ecoboost aangeschaft. Inmiddels 1000 km op de teller. Auto is voor prive gebruik.
    Een week geleden dagrijverlichting ingebouwd. Bij het testen liet ik de motor stationair lopen met de motorkap open. Mij viel toen gelijk het geratel op bij het stationair draaien.
    Hierop besloten om vandaag (09-12-11) langs de Ford Dealer te gaan.
    De monteur vond het in eerste instantie ook een beetje vreemd, totdat
    we een andere Ecoboost hebben getest. Ook deze geeft hetzelfde rateltje bij stationair draaien.
    Zag vanavond deze discussie, vandaar mijn reactie.
    Ben wel benieuwd wat nu precies het rateltje veroorzaakt.

    Gr Ecoboost.

    P.S. Wat een fijne auto met een geweldige motor.
     
  13. ecoboost,

    Wil even weten waar jij de DRV geplaatst heb, en hoe je het geplaats heb, misschien een fotoke.
    Wil dit ook doen zit alleen te hikken tegen het rooster eraf te halen misschien dat jij hier iets op weet.

    Gr Ed
     
  14. geluid nog maals gehoord en als meerdere auto's dit geluid hebben dan blijf ik erbij dat je het maar 1ding is en ook normaal is (producteigenschap)

    het tikken is het op-en-neer gaan van de verstuivers die het benzine inspuiten, dit gebeurt tegenwoordig bij deze motoren direct in de cilinder
    hierdoor is een hogere druk nodig (minmaal 40bar, wat 10x zo hoog is als oude druk
    verschildruk van 2.5bar boven de inlaatdruk, dus bij volgas is/was het bij de oude type motoren 3.5bar
    nieuwe type begint bij 40bar en kan bij volgas oplopen tot 120bar
    pomp levert maximaal 150bar en zit direct op de nokkenas gemonteerd

    dus getik afkomstig van de verstuivers
    inujectoren zaten in spruitstuk en verstuviers zitten in de kop
     
  15. Ik ben zelf ook ford monteur.

    Het getik is inderdaad normaal bij deze motoren.
    Dit wordt verzorgt door de brandstof hogedrukpomp op de nokkenas.
    (Als je er voor staat rechts achter op de kleppendeksel)
    Kun je verder niks tegen doen en is volkomen normaal..
     
  16. zo ondertussen weer terug van vakantie en net de auto weggebracht naar de garage. De monteur vertelde mij dat het normaal is. Het zijn de injectoren!! de geluidsproductie kan alleen per auto verschillen. Belangrijkste voor mij is dat het geen probleem van de motor is, dus mij hoor je niet meer:)

    het is zoals hierboven werd gezegd volkomen normaal.
     

Deel Deze Pagina