Hallo, ik heb 2 weken een focus 3 ecoboost. geweldige auto maar sinds een week hoorde ik een lichte ratel in de motor. Met de kap open hoor je het duidelijk. als de motor warm is hoor je het niet meer. Ik heb geen verstand van auto's maar het geluid komt vanaf de bovenzijde onder de plastic kap van de motor af. In de cockpit hoor je het heel licht als de radio uitstaat. ben al bij de dealer geweest voor een afspraak te maken. het leek normaal te klinken volgens de monteur, maar zal de motor uitlezen zodra ik terecht kan. heb een filmpje. Willen de ecoboost eigenaren even meeluisteren en aangeven of jullie dit ook horen?? Als het niet normaal heb ik iets om mijn verhaal kracht te zetten zodra ik mijn auto wegbreng. [YOUTUBE]fuvNcrfu-Wc[/YOUTUBE] en nog een vraag. Is het normaal dat als je je koppelingspedaal indruk je halverwege een klik geluid hoort zowel met lopende en niet lopende motor? alvast bedankt
Net even de auto gestart, ik hoor wel licht tikken maar niet zo hard als in het filmpje. Binnen in de auto hoor ik niks. Ik heb geen klik in het koppelingspedaal.
als eerst heb ik geen ervaring mee met deze type motor alleen met peugeot las ecoboost ratel als motor loopt dacht meteen aan wat psa groep met deze soort motor heeft is wel eens waar andere motor maar het zit veel hetzelfde op bij de ep6dt is bekend probleem dat wanneer je ratel hoort je nokkenas niet op tijd staan dit scheelt dan 2-5graden maximaal maar dat is dus teveel resultaat storing p2191 mengselregeling te arm (te rijk ook mogelijk) dit doordat nu de kleppen niet juist openen en sluiten het geluid is daar voornamelijk alleen te horen bij 3000rpm geluid is daar afkomstig van de ketting tussen de 2 nokkenassen gaat klapperen ivm niet op tijd dit komt omdat de kleppen de nokkenas ook stuk laten doordraaien met terug draaien op dat moment is het mogelijk dat de nokkenas tussen de twee nokkenassen los van de geleider komt en daarna weer terug op klapt http://www.youtube.com/watch?v=A3OMzbwiN6g dit is de motor waar ik het over hebt in het filmpje haalt hij de oliedop los maar dit geeft 1 nadeel dat je wel storing kunt krijgen doordat hij daar toch last van krijgt met lopen en een sensor dit meet en ziet 1 keer gehad dat de bovenste geleider ook kapot was gegaan deze tik is constant en verwacht ik dat soortgelijk kan zijn maar andere rede heeft olie die wordt warm en dan dunner dus mogelijk spanner niet 100% waardoor bij warme motor de spanner goed werkt maar bij koude niet de juiste spanning heeft/geeft waardoor de ketting gaat klapperen het geluid klinkt in ieder geval niet lekker
dankje voor de reacties. Het getik is constant, ook als de motor warm is. na een rit van 20 minuten. het is duidelijk dat het niet hoort. @rfknol. had het topic ook gezien....laten we hopen dat het niet zover kom.
http://www.youtube.com/watch?v=PJZZ_IXUVPE een echt filmpje waar drijfstanglagers uit liggen zoek maar op rod knock op youtube voor verschillende filmpjes ergens filmpje gezien waar hij zij 2500rpm voor het beste te horen weet niet of dat bij deze ook is bij de jouwe klinkt het meer als injectoren die benzine inspuiten moet nagaan dan tegenwoordig geen injector echt meer hebt maar verstuiver deze spuit benzine direct in de cilinder met 40bar bij statationaair en 80bar bij deellast en volgas 120bar mogelijk (dit is tenminste bij een ep6dt van peugeot )
Is het niet je drukgroep of vliegwiel die niet fris is? Dat zou ook dat geluid van het pedaal kunnen verklaren.
geen idee wat het is, maar het klinkt niet fris. de monteur had het heel even over de injectoren en maar zo luid...:s Het zal nog even duren voordat de auto naar de garage gaat omdat ik eerst op vakantie ga. Ik begin me overigens nog meer te ergeren aan het klikgeluid in mijn koppelingspedaal. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar het vandaan komt door met mijn hand het pedaal in te drukken en goed te luisteren..ik vermoed de veer icm het plastic, maar zeker weten doe ik het niet. we gaan het zien over een paar weken
met het bar verhaal, bedoel ik dat het niet meer is zo als vroeger dat er maar 2.5bar overdruk ten opzichte van druk in het inlaat dus varieerend van 3-3.7bar met de nieuwe techniek wordt benzine met druk direct in de cilinder gespoten omdat deze bij 40bar beginnen is dit veel beter hoorbaar dit ivm de veer die erin zit harder moet werken een dieselverstuiver gebruikt zijn eigen druk om hem open en dicht te doen boven een pin staat 300-2200bar maar onder ook door een zwakke veer blijft de stift omlaag daardoor geen diesel in de motor als hij opent opent een klein klepje boven op de zuiger daardoor boven 0bar en onder 300-2200bar daardoor gaat de stift omhoog en dus diesel in de motor klep sluit en boven wordt ook 300-2200bar dankzij de zwakke veer gaat stift omlaag tevens door al flink wat jaren ervaring en de juiste commonrail hoor je het inspuiten niet zo als de oude pompverstuivers van vroeger (de tractor geluid) bij de bezineverstuivers (dat zijn het eigenlijk geworden en niet meer injectoren) wordt de benzine op 40-150bar op de verstuiver gezet door een krachtige veer wordt een stift omlaag gehouden door de stift elektrische omhoog te trekken spuit hij in verschil dus ene zit een spoel in om een klepje te bedienen en andere zit een stift die via magnetisme omhoog wordt getrokken maar ff back to topic hoe vaker ik het geluid hoor hoe meer ik denk dat je de verstuivers horen ik weet dat ze duidelijk waarneembaar zijn het geluid en zelfs bij peugeot hebben we klanten gehad die hierover vroeger toen we zeiden product eigenschap staan/stonden ze je wel aan te kijken maar belangrijkste voor hun was dat het niet erg was en aller belangrijkste in de auto is het lekker stil dat heb je met klanten die nieuwe auto hebben en mensen komen kijken naar hun nieuewe juweel en dan de motor laten lopen waarna ze het geluid dus horen en meteeen ??????? hoort dit???
hallo, zoals ik op het filmpje hoor, klinkt hij volkomen normaal, wat je hoort zijn de directe benzine injectoren, deze spuiten de benzine rechtstreeks in de motor en niet meer in de inlaat. dit is bij de 1.6 ecoboost inderdaad duidelijk te horen. Mvg Martijn
De Ecoboost in de Mondeo waar ik nu mee rijd maakt ook een dieselachtig tikkend, reutelend geluid. Ik heb er meer gehoord die soortgelijk geluid maken. Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Ik been ooit eens met een Sierra 2.0i terug naar de garage gereden die flink tikte. Het leek wel of de kleppen door het schutbord tikten. Bleek ook niets bijzonders. Was motorisch net zo'n ecoboost ervaring, hele fijne motor.
je kan mijn een hoop vertellen, maar de geluiden die uit dit blok komen, zijn echt wel iets meer als de normale geluiden van de injectoren die je bij de ecoboost hoort, heb er al meerdere in de werkplaats gehad, maar geen 1 die zoveel herrie maakt!
En dat is dus ook mijn gedachte. Klinkt mij iets te luid, en hoor het zelfs in het interieur heel licht met de radio uit.
En toch denk ik dat het allemaal erg meevalt, maar hé wie ben ik Bij deze twee geluidsfragmenten vandaag gemaakt. Geluidsfragment 1 is een koude start, buitentemp. 3 graden en het tweede fragment is de motor na 20 minuten gereden te hebben. Het gaat hier om een Ecoboost 1.6 182 PK met 14480 Km op de teller. De geluidsopnamen zijn gemaakt mbv een iPhone en deze heel dicht bij de motor te houden. Koude motor Ecoboost 1.6 182 PK Warme motor Ecoboost 1.6 182 PK
Probleem??? Ik heb geen probleem met de auto, hij loopt als een zonnetje :-) Ik wil het geluid van een koude ST ook wel plaatsen, klinkt ook niet als een lekker lopende V12 ;-)