1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk ecoboost motoren

Discussie in 'Performance' gestart door rally, 29 nov 2011.

  1. ben bezig om een nieuwe focus te kopen maar lees nu in het forum over de slechte ecoboost motoren dat baard mij zorgen heb nu een focus 2.0 waar niks aan mankeert 2008 wie heeft er ervaring mee
     
  2. die problemen vallen opzich wel mee, zijn een aantal gevallen bekend van in mekaar gedraaide motoren.
    ook weet ik wat gevallen van falende electronica van de focus3

    1 ding is zeker, de 2.0 is kwa opbouw duurzamer dan de 1.6, puur vanwege de cilinderinhoud, gewicht, non-turbo....
     
  3. dus toch maar blijven rijden met de 2.0 of toch gewoon gaan ecoboesten
     
  4. gewoon Boosten! Lekker zuinig en een powerrrrrrrrrrrrrr man heerlijk
     
  5. Inderdaad, alle problemen worden op internet altijd groot uitgemeten, maar het overgrote deel dat perfect rijd hoor je natuurlijk niet.
    Uiteraard heb je altijd kinderziektes, en daarom is het verstandig een auto te kopen ongeveer een jaar nadat hij is geintroduceerd, dan zijn de kinderziektes er wel uit.

    Verder een 100x soepelere motor als die oude 2.0.
     
  6. Zuinig? Als je de 150/182pk gebruikt is ie niet zuinig hoor.
    Ding loopt niet op water ;)
    Met cruisen moet ie het wel kunnen winnen van de normale 2.0.
     
  7. #7 Iodokus, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2011
    Problemen???????

    Afwegen dat is wat gedaan moet worden en daarmee wil ik zeggen dat de problemen die er zijn en wie durft hier een motor aan te wijzen waar geen problemen mee zijn, niet worden uitgezet tegen de mensen die ondertussen een Ford met Ecoboost motor bezitten en geen problemen ondervinden. Het is het eeuwen oude verhaal mensen die problemen hebben hoor je klagen en mensen die nergens problemen mee hebben hoor je niet.

    Er zijn ondertussen duizenden Ford mobielen, Focus, C-Max, Mondeo, S-Max en Galaxy voorzien van een Ecoboost motor op de weg, hebben deze allemaal problemen ;)

    Het is goed je in te lezen daar ben ik een groot voorstanden van, maar een beetje nuanceren kan ook geen kwaad. Problemen zijn er met alle motoren, persoonlijk ken ik genoeg mensen en even zoveel verhalen over falende 1.6, 1.8, 2.0 en 2.5L motoren, zijn deze motoren daardoor slecht :shrug:

    Ik durf te stellen dat de Ecoboost motoren heerlijke motoren zijn met een heleboel vermogen en kan het vergelijk trekken met een boel andere Ford motoren aangezien ik er in de afgelopen jaren verschillende heb gehad van diesel tot benzine, ik ben iig een zeer tevreden Ecobooster ;)

    En ja alles kan stuk :badgrin:

    O ja wat die zuinigheidsdiscusie aangaat daar kan ik kort over zijn. Mijn rijgedrag is in de afgelopen jaren niet echt veranderd dat geldt echter niet voor de brandstof consumptie van de auto.
    Rally Edition 2.0L (145 PK) ongeveer 1:10.0
    ST Mk2 2.5L (275 PK) ongeveer 1:7.5
    Ecoboost 1.6 L (182 PK) ongeveer 1:13.0
     

  8. Nou dat is toch zuinig of niet voor 182 pk?
     
  9. Ik sluit me bij Joost aan. T is een hele fijne motor! Net als de rest van de Focus 3. Ik verlang voor dagelijks verkeer minder en minder terug naar mijn eigen Focus 2!
     
  10. Zeker..?
    Dan ben ik nieuwschierig, hoe weet je dit zeker?
     
  11. motoren worden steeds lichter opgebouwd;)
    en door de verminderde cilinderinhoud komen er veel grotere "klappen" tijdens de arbeidslag;)

    zie het als dat jij en je zoon van 5 allebei met 2 kratten bier een kilometer moet gaan lopen, de volwassen (lees grotere) zal veel verder komen dan het kleine kind;)
     
  12. Wat deed jij met die rally edition ? Dat haal ik nog niet met de ST en ik heb toch een klomp lood in men schoenen en een kortere versnellingsbak dan de focus denk ik , en er zijn er hier verschillende met een RE Die 1:12 halen
     
  13. Het spijt me zeer maar dit vind ik toch een beetje simplistisch geredeneerd. Staat de materiaal ontwikkelingstechniek soms stil, zou er geen rekening gehouden worden bij materiaalkeuze bij het streven naar lichter bouwen?

    Maar goed, in een ander draadje over de ecoboost motor had je ook wat van die vreemde argumenten die je als zekerheden presenteerde.
     
  14. feit is wel dat auto's continu goedkoper geproduceerd moeten worden;)

    en minder materiaal is goedkoper produceren is meer werk;)

    het aluminium waar cilinderkoppen van worden gemaakt, worden zelf vermixt met zand omdat het aan mekaar hecht maar zand goedkoper is dan aluminium;)
     
  15. Hey Michael, je hebt me overtuigd met deze stelling : Waterdicht bewijs inderdaad !

    Rally, sorry voor het inbreken in je draadje, ik ga weer on topic:
    ALs je voor de keus staat en hem kan maken : Ik zou voor de ecoboost gaan
     
  16. Rijden, door rijden dus niet 100 waar 100 is toegestaan :badgrin: Banden opmaken, laat ik zeggen 18K met een setje voorbanden. O ja niet afgaan op wat de BC zegt maar uitrekenen wat het verbruik is, scheelt al snel 1,5 tot 2 Km/L ;) Daarnaast helaas veel file kilometers rijden, niet echt bevorderlijk voor het gemiddelde verbruik.

    Er gaan meer verhalen ook van ST rijders die 1:11 of 1:12 rijden, da's geen rijden da's kruipen. Persoonlijk geloof ik de verhalen niet, maar da's mijn mening. Een Focus, ST of niet, is gemaakt voor het bochten werk. Veel bochten rijden, lees veel binnendoor van en naar huis, betekend een frequenter bezoek bij de vrienden van Shell. Dus opvoeren die bak en gaspedaal tot de bodem dat is auto rijden al het andere is :yawn: :schater:

    Zonder overdrijven ten tijde van het Rally Edition bezit en nog veel meer toen de ST er eenmaal was, was mijn dag moto "de dag is niet geslaagd als er geen 200+ is gehaald" :P En nog zijn er vele dagen in de week waar ik dat gemakkelijk haal, ik hoop niet dat oom :politie: meeleest. :mrgreen:

    kortom benzine verbruiken is wat ik deed en in mindere maten nog steeds doe. Ik beken ik ben :vingertje: maar geef het eerlijk toe. Deze uitleg is natuurlijk weer vragen om kritiek ivm gevaar, milieu en ander zaken. Best, we kunnen niet allemaal :liar: zijn.

    Ik ben niet heilig en zal dat ook nooit worden, maar auto rijden is voor mij een lekker spel en dat moet vooral zo blijven. Maar zoals het er nu naar uitziet zal dat helaas niet lang meer duren, leven de regelgeving :nocheer:

    Maar hé wat een somber gedoe, dus zolang het nog kan en de financiën het toelaten kom ik nog geregeld met de Airmiles kaart in de aanslag bij de vrienden van Shell :thumbs:

    Dus nu weer ontopic, kopen die :ecoboost:
     
  17. ecoboost technologie ken ik bij peugeot (psa groep in samenwerking met bmw)
    heel leuk allemaal en op zich geen verkeerde motoren
    maar 1 ding weet ik wel dat mijn 150pk lekkerder optrekt dan een 150pk van peugeot
    pakt lekkerder

    verder qua duurzaamheid kan ik 1 ding zeggen
    je hebt een turbo die meedraait
    draaiende onderdelen slijten dus weer iets dat kapot kan gaan
    maar ok turbo is 10000x beter dan die van een dv6 die allemaal keer kapotlopen

    qua verbruik zit ik zelf op gemiddeld 1op12
    keer 150pk mee naar huis gehad dus rit van werk->huis->werk
    +/- 70km was verbruik 1op11
    eerste rit op zijn achterste getrapt en was toen 1op9

    verschil is dat bij ecoboost geen egr-klep op zit maar turbo
    en bij 2.0 egr-klep op zit
    hierdoor wordt bij constant snelheid met max3000rpm de cilinder gevult met dode uitlaatgas
    dat wil zeggen dat motor dan eerder als een 1.2l wordt gevuld en op loopt
    vandaar ook dat het zuiniger is
    bij ecoboost dus net anders werken ze met kleine motor maar doen extra druk op zetten zodat de zelfde hoeveelheid lucht erin gaat


    moraal van het verhaal
    je moet niet zeggen van ik wil een ecoboost en koop focus3
    je moet zeggen ik wil een andere auto
    focus3 ziet er goed uit en rijdt lekker
    ogh heb ik ecoboost onder de motorkap liggen, ok
    kort gezegd
    je moet voor de auto gaan en niet de motor in mijn ogen
     
  18. :schater: Goed bezig Joost!
     
  19. Of was het een beetje over the top :schater:
     
  20. #20 kolere, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2011
    Dan kan je alleen tot de conclusie komen dat het turbo blok niet goed is ontwikkeld. Als je normaal vlot rijdt (dus niet naar 200km/h en continu volgas), zou de druk alleen aanmerkelijk moeten worden verhoogd als je optrekt. Bij een continue snelheid of filerijden zou die als een 1.6 moeten rijden. Of zie ik dit verkeerd? Ik heb voor de rest geen ervaring met benzine turbo motoren, maar 1 op 10 op een stuk van 70km met een 1.6 turbo 150pk lijkt mij niet normaal. Het verbruik van een diesel blijft nogsteeds een stuk beter, ik moet echt wel heel gek doen wil ik mijn auto onder de 1 op 17 krijgen.
     

Deel Deze Pagina