en anders maak je maar zin ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de eberspacher en de webasto kan deze eigenlijk ook moduleren?
Vandaag toch maar de tijd gemaakt om de kachel in de focus te hangen Zie hier de foto's En hier nog een foto van wat soldeerwerk in de zekeringskast. Vorige week had ik al een heleboel gedaan, samen met Michael. Nu moest er nog een laatste soldering gemaakt worden. Ik heb nu alle stroomverbruikers netjes in de zekeringskast aangesloten, dus ook de subwoofer en de koplampsproeiers. En ja, ik ben door een zandweg gereden
Uiteraard is de boel ontlucht, al moet ik zeggen dat dit grotendeels automatisch gaat. Je kan alleen de leidingen vol gooien en dan aankoppelen, de rest moet de motor zelf doen.
verstuivers Vanavond heb ik de focus toch maar weer de schuur in gereden... Want vanmiddag kreeg ik een telefoontje dat mijn 3 bestelde verstuivers binnen zijn Nu ben ik deze week druk met een training, en maak ik dus lange (reis)dagen, maar dit kon toch echt niet wachten! De verstuivers waren op de kop af 3 weken gelden al besteld. Blijkbaar hebben ze in Keulen de laatste tijd geen haast met de week/voorraad orders, want de vorige keer met de standkachel duurde het ook al opmerkelijk lang.??: Maar goed.... waarom de haast: Ik had al vanaf het begin van de motorombouw last van vreemde vibraties rond de 2000 toeren. Na de reparatie van de krukaspoelie en diverse andere dingen was het al behoorlijk verbeterd. Pas na een ritje naar ATM was het trillen over. Na enkele weken probleemloos rijden kwam het volgende probleem naar voren: bij een koude start ging de motor de eerste kilometers behoorlijk horten en stoten. Dit lag niet aan de ingeleerde verstuiver waarden, want die heb ik gecontroleerd. De laatste tijd werd het probleem wat minder vanwege het warmere weer. Tevens kwam ik zo nu en dan behoorlijk vermogen te kort en als ik het gas in trap, dan kwam er een behoorlijke roetpluim uit de uitlaat Ook was het verbruik niet optimaal: 750km op een tank. Dus vanavond de 'zooi' vervangen Nu alleen nog wat kilometers maken om de verstuivers verder in te leren (dit is een automatisch proces). Volgens documentatie van Delphi is er per verstuivers ongeveer 170km rijden nodig om dit proces te voltooien. Morgenavond alleen nog even controleren of er geen leiding lekt. Ik kon in het eerste ritje al merken dat er wat veranderd was, dus er is zeer goede hoop dat alle problemen met roeten, trillen en verbruik opgelost zijn!