leiding naar klauw, leiding naar leiding, dus bij de achteras langs en vanaf dat stukje leiding na de klauw, weet niet precies hoe dat bij de focus zit.
Bij een st170 en rs1 heeft Ford een dubbele flexibele leiding gebruikt met een vaste tussenleiding. Dezelfde constructie is bij pre 2000 focussen met schijfremmen ook gebruikt. Dus midden 2000 zijn ze overgestapt op de enkele lange flexibele leidingen. Speciaal voor de st's en rs'sen hebben ze dus weer wat oude zooi uit de kast getrokken
ik zal deze binnenkort ook eens lief aankijken... ontopic weer: @Lars: welke doorsnee schijven komen er achterop? Zijn deze ook groter dan standaard?
280mm dat is standaard st170. Ze zijn dus groter dan de standaard remmen voorop een focus. Ok ok, ze zijn alleen niet geventileerd
Goed bezig!!!! Geen stoppies meer dus. Van het weekend ook maar nwe remmen bij mijn fofo plaatsen. Origineel dan wel.
Heb afgelopen weekend de Focus een kleine beurt gegeven. Als extraatje heb ik ook de bakolie gewisseld. Boven mijn verwachting is het goed merkbaar dat ik dat laatste gedaan heb, want hij schakelt ineens een stuk soepeler. Helaas heb ik ook de constatering gedaan dat er knaagdiertjes in mijn auto hebben gezeten (lees Marters). Ze hebben mijn voorste 2 turboslangen lekgeprikt Dus vanochtend maar weer een paar nieuwe gehaald....... dussss 90 euro lichter! Het lijkt misschien maar weinig, maar de slangen zijn echt lek. Dat kon ik vooral aan de olievlekken rondom de lekkage zien. Zie hier het resultaat:
Zijn dat die 2 bovenste slangen die je meteen ziet als je de motorkap opendoet, Lars? Wat ik me altijd afvraag, vanwaar die bobbels en ringen die in die slangen zitten? Waarvoor dient dat?
Dier dingen heten bellow hoses. Die bollingen zitten er in om het kantelen van het blok op te vangen. De ringen geven weer stevigheid tov het uitzetten van de slang als de turbo op druk komt. En ja.. Ze zitten vooraan aan de intercooler.
Vervelende beestjes zijn het ja! En die turbo slangen zijn helaas niet het goedkooptst. Ik heb er bij mijn focus ook al 1 gehad in de bougie kabels. En bij me oude rs2000 in de brandstofleiding! Dat was iets minder. Had je niet gehoord dat de slangen kapot waren? Of zijn daar de gaatjes echt te klein voor. Groetjes