Ditributieriem eraf na 20.000 km

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door dummi, 23 jan 2012.

  1. jammer dat de ANWB je niet verder kan helpen.
    toch maar weer terug naar de verkoper (die jouw toch wel tegemoet wil komen toch?) en dan kijken of hij nog wat kan verhalen bij de leasemaatschappij/ford dealer waar die in onderhoud is geweest.
    niet geschoten is altijd mis.
     
  2. Als je naar Amsterdam gaat ben je hulpeloos verloren..... ik zou naar
    een plaatselijke (vertrouwelijke ) sleutelaar gaan /of zelf en gewoon de
    cill.kop demonteren ( kruislings in stappen losdraaien ) die moet erzowiezo af+ de losse klimbim.
    Dan weet ik zeker dat je ziet waar die tegen heeft geschuurd ,dat zie je
    aan de rafels die eraan hangen!!

    Dan zie je ook of de zuigers beschadigd zijn ( hoeft niet ), nu kun je volop
    foto's maken in detail , prijsindicatie voor jezelf maken , en zeuren dat ze
    de losse kop in orde maken voor je, dan pak je zelf de montage van de cill.kop+ dist.riem en kom je waarschijnlijk nog goed weg !

    Succes ermee......
     
  3. Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt, maar die kunnen je misschien helpen met het claimen van de kosten ( zij zijn er ook voor dit soort geschillen ) ook al heb je alleen maar rechtsbijstand voor verkeersdeelnemers.. Je moet in ieder geval bij de handelaar zijn om iets te claimen. succes. :focus2:
     
  4. Geen rechtsbijstandverzekering ben ik bang helaas.

    Update voor wat betreft het verhaal: ik ben achter de oorzaak van het eraf gaan van de distributieriem gekomen --> de spanrol zat er verkeers om op gemonteerd! Daardoor is de riem gaan slijten en er dus uiteindelijk vanaf is geschoten.
    Dit moet zijn gebeurd tijdens de vervanging van de riem door de ford garage in Amsterdam. Ik heb nog gebeld met ford nederland, maar het komt er op neer dat ik geen overeenkomst heb met de ford garage maar met de autohandelaar van wie ik hem gekocht heb. Die zou de leasemaatschappij aansprakelijk kunnen stellen, die vervolgebs op haar beurt weer de ford garage aansprakelijk kunnen stellen.

    Conclusie: moeilijk, moeilijk en ik draai voor de kosten op. Ik heb de ford garage in Amsterdam gebeld om aan te geven dat daar de fout ligt in hun reparatiewerk. Voor de rest ben ik behoorlijk aan het twijfelen om de auto uberhaupt nog te houden als ie gemaakt is, heb er niet veel vertrouwen meer in, des te meer omdat hij blijkbaar in onderhoud is geweest bij een dealer die nalatig repareert/onderhoud verricht.
     
  5. om de focus nou gelijk weg te doen omdat een forddealer een fout heeft gemaakt vind ik wel wat drastisch.
    de vraag blijft natuurlijk of jouw verkoper er werk van wil maken.
    tenslotte heeft hij de ford gekocht met het mankement er al op wat hem weer "problemen" oplevert met de verkoop aan jou.
    als hij natuurlijk een handelsprijs heeft bedongen bij de leasemaatschappij dan is er voor hem ook weinig te halen.
    je zou eventueel nog een brief kunnen sturen naar ford A'dam of hun alsnog jou gemaakte kosten (de helft van de reparatie had ik begrepen) zouden willen vergoeden en dan tussen de regels door ff vermelden dat het niet echt reclame is voor hun om negatief op het focusforum terecht te komen. (niet als dreigement maar gewoon ter info)
    mss doen ze er wat mee??
    succes verder en hou ons op de hoogte.
     
  6. Uit ervaring: ANWB en BOVAG....je hebt er absoluut niets aan, hoe triest het
    ook klinkt, zodra je dit soort problemen hebt, krijg je eerst een "schijn-proces"
    incl. uitspraak, alleen die is niet bindend, kost je ruim 1 jaar getouwtrek om
    daarna te horen te krijgen dat als je er echt werk van wilt maken, dat je dan
    naar de rechter moet :nocheer:

    Dus idd ga gewoon ingesprek met de VERKOPENDE partij, dat is jouw aanspreekpunt
    niks meer en niets minder, de dealer die daarvoor eraan heeft gesleuteld heeft,
    heeft jouw de auto niet verkocht, dus jouw verkopende garage moet dan verhaal
    gaan halen waar hij de auto van heeft gekocht....;)
     
  7. Voorlopig heb je pech met de auto maar om hem nu al weer gelijk weg te doen nadat hij is gerepareerd is in mijn ogen een beetje overdreven en zonde van je geld.
    En om commentaar te geven op je laatste zin: Ik denk wanneer deze dealer continu nalatig repareert hij heel gauw zijn dealerschap kwijt is, dus om die conclusie te trekken, tja wat zal ik daar van zeggen.
    Het is nog altijd zo dat fouten maken menselijk is en niet is uit te sluiten.
    Dat de Ford dealer je niet "helpen" begrijp ik wel omdat hij niet weet wat er in de tussentijd met de auto is gebeurd en hij de auto niet aan jouw verkocht heeft.
    Ik zou terug gaan naar jouw verkoper met met deze man/dit bedrijf eens een goed gesprek te hebben.

    PS Dit verhaal is mijn mening en ik werk niet voor de dealer of Ford NL
     
  8. Het is al een tijdje geleden, des te meer reden om het topic op slot te doen. Maar niet voordat ik (voor mij althans) heugelijk nieuws heb: de Ford garage in Amsterdam heeft haar verzekering ingeschakeld en zo alle reparatiekosten op zich genomen! Het was duidelijk dat de oorzaak van alle schade lag in het verkeerd monteren van de spanrol, dit was gebeurd in Amsterdam. Ik had inmiddels mijn auto bij mijn lokale garage staan en daar is uiteindelijk een inspecteur van de verzekering van de Ford garage langs geweest om alles te beoordelen. De totale kosten kwamen op 2400 euro.

    Hoewel de oorzaak dus ook lag in Amsterdam vind ik het meer dan geweldige service van de dealer om de verzekering in te schakelen en de kosten daarop te verhalen.

    Ik rijd nu in een "nieuwe" focus, waar zo ongeveer alles wel is vervangen, daar blijf ik voorlopig nog wel in rijden dus!
     
  9. :thumbs:
    eind goed, al goed!!!
     
  10. leuk staartje gekregen dit verhaal, succes met de :focus:
     
  11. Zeer netjes van Ford Amsterdam!
     
  12. Idd Netjes opgelost door je dealer, het getuigd van respect naar jou toe als klant.
    Veel plezier van je focus nu en lekker genieten:rock:
     
  13. Zo kan het dus ook, zeer netjes van Ford Amsterdam.
    Dat mag ook wel eens gezegd worden
     
  14. super opgelost, :respect: voor de dealer.
     
  15. Kijk, dat is nu eens netjes opgelost zeg! Mooi voor je, kun je weer lekker :sturen:
     
  16. Haha ja inderdaad! Super goed van de Ford dealer
     

Deel Deze Pagina