1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributieriem gebroken! Advies?!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Ponini, 5 okt 2010.

  1. vervangen DB

    Deze focus is nu 12 jaar, maar de DB is vervangen bij 174.000 thans toen heb ik het gedaan volgens de interval zou t\het dan weer rond de 330.000 moeten maar helaas dat heeft tie niet gered. Er zit nu een andere motor in ik wacht nu alleen ff op de Ford dealer deze moet de brandstofpomp inleren. De reden dat ik zeg doe het rond de 90.000km is om problemen te voorkomen dit is een meer een advies iedereen mag het zelf bepalen maar ik doe het voortaan wel iig. Voor de rest ben ik een tevreden Ford Focus rijder fijne wagen
    :dance::dance::dance:
     
  2. Ik bedoelde ook niet bij een diesel, want het ging toch niet over een diesel, die ken ik inderdaad niet goed genoeg, maar bij de 1,4 en 1,6 zie ik toch er toch wel maandelijks 1 staan bij een vriend van me die een autobedrijf heeft met een geknapte d-riem, vaak helaas wel veel te ver mee doorgereden, ook met andere ernstige motorschade (uitlopen lagerschalen of koppakking), met te weinig olie of koelvloeistof doorgereden of door achterstallig onderhoud 40/50.000 km met de dezelfde motorolie!

    Groet,

    Gerrit!
     
  3. Ah oké. Maar je geeft het zelf al aan; te ver (te lang?) doorgereden. 10 jaar is echt wel het uiterste voor een d-riem bij de Focus I. Leeftijd is vaker het probleem dan de kilometers (binnen het normale natuurlijk).

    Lagerschalen is mij niet bekend, wel kan ik me voorstellen dat een gevolg is van olieverbruik en dit niet in de gaten houden, of te laag in toeren rijden.
    Te weinig koelvloeistof is vaak de schuld van een lekkend thermostaathuis.

    Mijn oude 1.6je is eruit gegaan bij 284.000km. Blok hebben we toen uit elkaar gehaald moet kijken hoe het eruit zou zien na zoveel kms. Konden werkelijk geen spoor vinden van slijtage. Zelfs de hoonsporen vanuit de fabriek zaten nog in de cilinderwanden. Ook de lagerschalen waren nog als nieuw.
     

Deel Deze Pagina