DennisGV Focus ST mk2.1 The Way from ST to RS

Discussion in 'Mijn Focus' started by DennisGV, Nov 6, 2015.

  1. De bovenste ga ik idd ook proberen op ongeveer die manier te maken..
    de IC is een Airtec Gen 3 steg 2 voor een ST
    Al zit ik nog in dubio om deze te wijzigen voor een Airtec RS versie
     
  2. Van Airtec heb je templates om de letters op de IC te spuiten.
    Zit er veel verschil in de RS en ST intercooler?
     
  3. #23 DennisGV, Dec 21, 2015
    Last edited by a moderator: Dec 21, 2015

    Kwa grote niet echt echter een inwendige diameter van 65mm hebben ze nu of de Fase 1 is 60 zelfde als de ST

    Wel de buizen deze zitten net anders
    en ze zijn bij de RS 76mm
    Bij een ST zijn deze volgens mij 53mm

    En aangezien er bij mij toch in de toekomst een grotere turbo op gaat komen
     
  4. Goede upgrade wederom! Op de foto schreeuwt je auto om een verlaging ;)
     
  5. #26 DennisGV, Dec 28, 2015
    Last edited by a moderator: Dec 28, 2015
    [YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=O6iMQpsdGwQ[/YOUTUBE]
     
  6. Meten is weten! Vermogenstest @ Dynojet Tovami Goes

    Resultaat 272pk & 449nm @ wheels
    even correctie er bij is dat dus ca.
    310 pk @ 5000rpm
    500 nm @ 3500rpm

    AFR is wat aan de rijke kant maar is daarom wel safe en een bak aan vermogen dus :thumbs:


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Mooie waardes hoor :thumbup:
    Gaat dat nog goed met je koppeling?
     
  8. Die hield het wel geteld 3 uur vol... zit al RS koppeling in :mrgreen:
     
  9. Of Fase II teller met groot scherm...
     
  10. Mooie cijfertjes !
     
  11. Zo er zitten nu 440cc RS injectors in met performance level Dreamscience Mod X RS
    En een 356mm K-sport remmen setje om al dat vermogen weer stil te krijgen
    de oude zullen onder Henk67 zijn auto verder blijven bestaan
    Tevens gelijk de airco condensor vernieuwd van de focus

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Wel weer een hele strakke update.
    Misschien nog een optie om de naalden van je teller te veranderen naar dezelfde naalden als in je cockpitje. (ik heb ze hier liggen)
     
  13. Dat zijn beste ankers :thumbs:
    Rond wel pk getal zal i nou zitten?:rock:
     
  14. volgens Dreamscience en andere die op dit setup draaien
    ca 330 PK
     
  15. #36 DennisGV, Apr 18, 2016
    Last edited by a moderator: Apr 18, 2016
    Gisteren in de sprint met een opgefokte Golf GTI en een Opel GTC OPC
    we waren de snelste tot we omdraaide.... gas er op en toen brak de rechtse aandrijfas
    in de homokineet bij het tussen lager vanaf de versnellingsbak

    Dus dan sta je mooi stil miss mensen hier meer ervaring mee gehad na Tunen?
    nu maar gelijk besteld van Dreamscience M-sport S6 Driveshafts
    Deze zouden sterker zijn dan de originele? ben erg benieuwd

    [​IMG]
     
  16. Ai, zuur...
     
  17. Dar is best wat geweld aan te pas gekomen om die te breken :shock:

    Zal wel een beste klap geweest zijn.

    Hoe zit dat bij een rs dan?
    Of past dat niet omdat de rs revo ophanging heeft?

    Ben wel benieuwd wat voor schade er is(foto?)
     
  18. Dat zijn mooie remmen Dennis! Kan je er nu stoppies mee maken of??:baeh:
     
  19. Ja remmen doet hij zeker wel :cool: over 2 weken zal ik ze nodig hebben op de nurburgring :D

    De aandrijf assen zijn vervangen door de Dreamscience S6 Driveshafts

    Hier kan je zien wat er gesneuveld is...
    Is de rechter aandrijfas

    [​IMG]

    En de nieuw VS oud (is overigens de linkse)
    Wegen gelijk een stuk meer dus wel degelijk veel sterker

    [​IMG]
     

Share This Page