Zorg dan ook voor een goede veerspanner. Die goedkope klemmen die zijn niks waard en vliegen er snel af. En een veer die normaal een auto kan laten veren wil je niet laten losschieten. Voor de rest, een beetje wd40 en kuipolie maakt het wel makkelijk.
Omdat ik een complete set ga kopen, dempers, veren, stofhoezen en toplagers laat/doe ik zelf ik de boel op voorhand in elkaar zetten bij de plaatselijk bandenboer. Dat maakt het uiteindelijk werk denk ik wel makkelijker. WD40 heb ik genoeg en zal ik ook in ruime maten gaan gebruiken indien nodig.
Waarom geen goede schroefset. Kw variant 2 is in hardheid instelbaar Heb ik onder mij a6 gehad heerlijke set comfort genoeg.zelfs met 19 inch
dat zou misschien voor de rs van simon wel kunnen maar voor de auto van Bianca vind ik dat wel een beetje aan de prijzige kant ik heb er zelf ook over gedacht maar € 1000 voor veren voor een auto van € 3000 vind ik zelf gekke werk heb nu een ap schroefset. bevalt goed alleen vind ik de achterkant te laag daar heb ik al wat anders voor laten draaien maar dat moet nog gemonteerd worden
Voor de achterste veren heb je echt wel een veerspanner nodig. Hoeft niet een hele lompe te zijn, maar ik zou wel een goeie nemen/lenen. Wat betreft dat inspuiten met WD40, baat het niet, schaadt het niet. Mijn ervaring leert dat na een jaar of 10 aan ellende zoals pekel en nattigheid de boel wel dusdanig vastzit dat WD40 spuiten niet heel veel meer gaat uithalen. Zeker bij de achteras niet. Hoeveel heeft de focus eigenlijk gedraaid? En hoe is de rijstijl van Bianca? Netjes remmen voor drempels of springt ze van drempel naar drempel? Waarom ik dat vraag, als je de boel hebt losliggen controleer dan ook de stuur-en fuseekogels. Stabistangen had ik al geroepen.
Het gaat best hoor zonder veer spanner. Heb ik ook gedaan. Een veer spanner zou het wel makkelijker maken.
Bianca rijd per jaar ongeveer 10k, en dan hoofdzakelijk stad en buitenaf. Een dure schroefset lijkt mij in dit geval dan erg overbodig. Dat de boel goed vast kan zitten snap ik, ea is onlangs wel los geweest achter ivm het vervangen van rubbers. Herman, een helpende hand is altijd makkelijk tzt.
Vooral stadsgebruik is killing voor stabistangen, stuur-en fuseekogels. Helemaal wanneer drempels met een redelijke gang genomen worden. Verder alleen maar een tip, doe er je voordeel zou ik zo zeggen. Wat betreft wel of geen veerspanner gebruiken; met lef en een dikke sjorband kan het ook prima gaan.
Ik heb wel verenklemmen bij mn crosser liggen dus als ik wanneer we er mee bezig gaan zal ik zorgen dat ik ze in almelo heb liggen
De ander helft, is volgens jou advies, de bilsteins uit de link je stuurde geworden, ook heb ik nog nieuwe toplagers en stofhoezen besteld. Begin volgende week zal alles wel binnen komen. We zijn benieuwd hoe deze combinatie gaat rijden, al hebben we er het volste vertrouwen in
De bilstein ga jij, of eigenlijk Bianca geen spijt van krijgen hoor. Stuurt lekker strak en nog steeds comfortabel icm. de eibach.