1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dempers en veren advies gevraagd, spullen komen binnen

Discussie in 'Performance' gestart door Sbro.nl, 10 nov 2015.

  1. #1 Sbro.nl, 10 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
    We zijn opzoek naar een set veren en dempers voor de Focus 1 - 1.6 van Bianca @Simonsgirl
    En om het nu in 1x goed aan te pakken willen we gaan voor en nieuwe set rondom.
    Nu is verlaging geen must maar ik kwam een mooie set tegen van Koni + H&R verlagingsveren (35mm)

    Incl nieuwe TopLagers voor de voorkant komt het dan op zo'n 500euro.

    Graag jullie mening/ervaring met deze combinatie.

    Of hebben jullie zoiets van doe maar gewoon originele veren en dempers.

    [​IMG]

    Linkje naar de webpagina >>KLIK<<
     
  2. Persoonlijk ben ik meer voorstander van verlagingsveren icm originele schokdempers. Want vooral de sportieve dempers zorgen voor minder comfort. Op bijvoorbeeld mister auto of auto-onderdelen24 koop je schokdempers voor een koopje. Bijvoorbeeld Sachs of Monroe. Setje Eibach erbij en klaar ben je. Zou trouwens gelijk veeerpootlagers en stofhoezen meebestellen.
     
  3. ik heb zelf een tijd rond gereden met originele dempers met eibach veren
    moet zeggen was een hele verbetering en niet te stug
     
  4. Ik heb deze combi gehad, maar dan een Seat Ibiza Cupra en ik kon er niet aan wennen. Te stug voor mij, daarna voor Eibach gegaan en ik was hier over wel tevreden.
     
  5. Ik reed met Eibach met originele dempers, lag net iets strakker op de weg maar wel met het behoud van comfort. Ook op grote afstand reed dit heel fijn!
     
  6. Heb jarenlang op gele koni's rondgereden met eibach veren op mijn focus I en moet zeggen was gewoon zalig, ding lag perfect aan de weg, comfortable genoeg voor alledag, deed toc ca 35 dkm per jaar:D
     
  7. Iedereen bedankt voor het reageren :thumbs:

    Ik snap je punt Anton, qua prijs doet het elkaar niet zoveel zag ik, originele dempers (Monroe) en Eibach veren + hoezen veerpootlagers.

    Over die veerpootlagers gesproken, ze zijn er met en zonder kogellager, welke moet ik dan hebben??

    Goed om te horen dat dit een goede optie is, al blijft het natuurlijk zeer persoonlijk wat fijn rijden betreft, de 1 heeft liever wat stugger terwijl de anders meer voor het ''franse'' deinen gaat.

    Ja dat is altijd lastig hè, hoe pakt het uit als het er eenmaal onder zit, het leek me een mooie combinatie, maar ''ff'' testen zit er niet in helaas, blijft altijd lastig.
    Bedankt voor je reactie :thumbs:

    Ik denk idd dat we het op die toer gaan gooien, bedankt voor het melden van je ervaring :thumbs:

    Ik hou persoonlijk ook wel van een wat stevig afgeveerde auto, en bij een ST of RS vind ik dat ook passen, echter een gewone 1.6 daar zoek je ook nog wat comfort, met name als je regelmatig in de stad rijd met de vele drempels en klinkerwegen.
     
  8. +1 voor Anton zijn reactie.

    Daarnaast is de kwaliteit van Koni ook niet bepaald top (roest problemen)
     
  9. Thx Lars, daarom gooide ik het ook eerst hier ff neer, ik zit niet echt in de handel van schokdempers en veren, en ja hoe vaak koop je die dingen nou, haha.

    Maar ik denk dat ik het plaatje wel rond heb, 'standaard dempers, eibach veren, stofhoezen en een set nieuwe veerpoot lagers.

     
  10. #10 Marco Morello, 11 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2015
    Simon; als je dan de keus hebt voor dempers, Monroe zou niet mijn eerste keus zijn. In vergelijk met Sachs zijn het de mindere dempers. Als het de bedoeling is dat je gaat verlagen, kijk dan naar dempers die daar meer geschikt voor zijn.
    Ik heb al weer een 80.000km dempers van KYB (weet even niet meer welke serie) i.c.m. Eibach veren. De KYB die ik heb, werden destijds aangeschreven als zijnde dempers geschikt tot ongveer 40mm verlaging. Tot op de dag van vandaag geen spijt van. Ik moet wel heel gek doen om de wagon uberhaupt uit het spoor te krijgen.

    Maar als je dit niet direct uitmaakt, zou ik gaan voor Sachs dempers. Andersijds een nieuwe demper is altijd beter dan de oude. Ongeacht welk merk.;).
    Ohja, als de stabistangen nog niet zijn vervangen, is dit het ideale moment.

    Een verlaging van Eibach i.c.m. fatsoenlijke dempers kan ik je dan ook zeker wel aanraden.
     
  11. #11 dutchguy, 11 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2015
  12. De originele zijn met lager. [​IMG]
     
  13. Thx mannen, bedankt voor jullie advies, we gaan het binnenkort ff regelen allemaal :thumbs:
     
  14. Die veren had ik ook al gevonden, dempers zijn prijstechnisch idd ook een goede optie als die ook goed zijn. Bedankt Roelard :thumbs:
     
  15. Wat ook nog wel belangrijk is om even te kijken of de draagarmen achter gangbaar zijn. Als je hem gaat verlagen moet je hem ook uitlijnen. Als alles vast zit kan dit nog een extra kostenpost zijn. Aan de andere kant, je bent zelf handig en dan heb je het ook goed voor elkaar als je het klaar maakt !
     
  16. Die laatste is wel een goeie tip. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat er verkeerde bouten en moeren in de draagarmen zaten of dat deze afbreken.

    Dan moet je net mazzel hebben dat je nog wat hebt liggen of de dealer om de hoek nog wat heeft.

    Of je besteedt het uit natuurlijk :) .
     
  17. dat doet Bianca ook....aan Simon :lol:
     
  18. Bedankt voor alle tips mannen :thumbs:,

    idd Ik heb dat klusje op me genomen Gerard :mrgreen:

    Uitlijnen gebeurd sowieso, als het allemaal los is geweest lijkt me dat ook niet meer dan normaal.
     
  19. Als het om gangbaar maken gaat; ik heb hier op het forum ergens gelezen dat een week lang iedere dag een beetje WD40 er op/tussen spuiten het werk een stuk makkelijker maakt.
     

Deel Deze Pagina