1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De S-max van Gert jan HIJ IS VERKOCHT !!!!

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Gert jan, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoe doen de mensen het dan die in die warme gebieden wonen? Ik kan me niet voorstellen dat zij de airco uit laten staan. Tuurlijk het zou iets schelen, maar de grootste boosdoener is de manier van rijden... Ook 'n beetje de schuld van de modernere motoren; over het algemeen geven ze vroeg hun koppel af en geven daardoor het gevoel dat het allemaal prima gaat, maar op dat moment zijn ze wel continu hun maximale vermogen aan het leveren. Dus maximale warmteontwikkeling. Vergelijk het met fietsen, wanneer jij een flinke heuvel op moet met je fiets, schakel je ook terug (dus meer toeren) dat gaat dan makkelijker dan in de zwaarste versnelling blijven zitten.

    +1!
     
  2. In de warmere landen hebben ze een intercooler die meer koelend vermogen heeft, de turbomotoren dan.
     
  3. #703 Martin vd V, 11 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2013
    Mijn persoonlijke ervaring is dat zelfs als je in de tropen bent je na een week of 4 begint te wennen aan de temperatuur en gewoon je tempo naar beneden gaat. De airco staat dan ook in mijn huis zelden uit.

    Dat nieuwe rijden is gewoon niet goed je gaat ook geen trap lopen op je hurken.

    Ook de turbo van mijn ma der dieseltje begaf het na 45000 vanwege het nieuwe rijden volgens de garage en werd geadviseerd iets meer door te trekken.
     
  4. Welkom terug :) Wat een paar slangen al niet kunnen veroorzaken.

    Goed dat je 'back-up' qua Franse taal sprekend bij je had. Wel gunstig dat de garage Engels sprak.
     
  5. Mooi dat het zoiets simpels is.....en doortrekken is toch echt verstandiger ja:mrgreen:

    "Wij" als consument worden gewoon misbruikt op ons kudde gedrag, als de 1 zegt
    dat "iets " beter is, dan gaan we dat gewoon doen:schater:
    Maar met onze 2.0i rijden we gewoon met sleurhut in NL in zijn 4e versnelling
    daar heeft ie z'n meeste koppel (en zijn hoogste verbruik:schater: )
     
  6. #706 Gert jan, 11 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2013
    Het Nieuwe rijden is volgens mij ook niet echt goed voor je motor :nocheer:
    door het altijd maar laag in toeren blijven versmeert de boel met de kans dat het dicht slipt of kapot loopt.
    af en toe even de boel goed warm rijden en doortrekken is helemaal niet verkeerd ;)

    verder hebben we een heerlijke vakantie gehad met heel veel zon en tropische temperaturen :dance: (35-38 grd)
    dan is een bezoek aan een grot met een constante temp van 13 grd een echte verkoeling :cheer:

    Waar baseer jij dit op [MENTION=3311]rfknol[/MENTION] ??

    is dit inderdaad zo dan wil ik er ook wel 1 monteren :cool:
     
  7. ...dan heb je iig beter weer gehad als mijn schoonouders en zwager/schoonzus,
    die hebben 3 weken lang paar dagen goed weer, dan weer 1 dag regen enz...
    weet alleen niet in welk gedeelte van Frankrijk ze zitten
     
  8. Bij een intercooler wordt je vullingsgraad beter waardoor je meer vermogen creëert. Bij de diesels hebben elke turbomotor van Ford toch een intercooler? bij benzine motoren weet ik het niet.
    Gert Jan, ik weet het niet zeker dat je zomaar een intercooler kan plaatsen, waarschijnlijk krijg je misschien een foutmelding omdat de inlaatlucht niet goed is. Misschien heb ik het wel mis.
     
  9. Intercooler zorgt niet voor koeling, dat doet je radiateur.
    Verder durf ik wel te stellen dat in de diverse warme Europese landen de specs van de auto's hetzelfde zijn als in NL. Mits geleverd in dat land.
    Op wat kleinere dingen na.
     
  10. in welke versnelling en aantal toeren rij je die bergen op?
    Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat als het gevoelsmatig bij lage toeren gewoon gaat, je snel geneigd bent om met lage toeren de bergen te beklimmen. Feit is wel dat een motor soepel moet ronddraaien bij dergelijke belastingen en het nieuwe rijden houdt mijn inziens daar geen rekening mee.

    Hoe beviel de S-max als caravantrekker (incl. tuning)?
    Wat doet ie qua verbruik een beetje met die volle belading?
     
  11. ik ben niet iemand die als een slak achter de vrachtwagens met z'n 90 km/h over de autobaan rijd :cool:
    ik rij meestal op de cruise control met 110 (navi snelheid) en ook met die snelheid de berg op
    dit is dan in z'n 5 met +/-2200 toeren
    De S-max geeft dan geen krimp en houd de snelheid gewoon vast :dance:
    zelfs als ik hem in z'n 6 zou zetten houd ie op de vlakke baan deze snelheid goed vast.
    het terug schakelen naar z'n 4 en dan 3000+ toeren draaien helpt zeker met het koelen van de motor maar is dan weer negatief voor het verbruik

    en dan het verbruik? tja wat zal ik daar van zeggen , verbruik is zeker meer dan 1 op 10 eerder richting de 1 op 8 :nocheer:
    ik heb het niet precies bij gehouden :mrgreen:
     
  12. Dat is dus precies wat ik zeg; de motor heeft dusdanig veel koppel dat hij dit prima volhoudt, waardoor je dus laag in toeren blijft zitten. Alleen levert hij wel maximaal vermogen, wat dus meer warmte ontwikkeling oplevert. En 1 op 8, mag je blij zijn dat het een diesel is en geen 2,5 benzine.... :grin:
     
  13. bedoel je daarmee het maximaal vermogen bij dat toerental? Maximaal vermogen van de motor is bij een hoger toerental pas beschikbaar toch.

    Ja met zon sleurhut erachter lusten die auto's wel een slokje meer dan normaal :).

    We willen misschien volgend jaar met de Fendt van mn ouders op pad, maar ik begin nu al te duizelen van het verbruik wat de ecoboost gaat krijgen :P.
     
  14. Rijden met een caravan moet je niet op souplesse (koppel) doen, maar op kracht (vermogen).
    Ik heb alleen de stukken die licht berg af gingen in z'n 5 gereden. Vlakke weg in 4 en als het echt berg op ging 4000 toeren in z'n 3. Tsjaa, dan verbruikt hij wel iets meer (tot 13L/100km), maar nu weer terug in NL merk je dat alles weer goed schoon is gebrand.
     
  15. Misschien handig om te berg te dalen in de versnelling waarmee je omhoog gaat, althans met caravan. Ik neem dan ook aan dat je zonder caravan rijdt?.
    Ik hoef in ieder geval niet in zijn 5e versnelling af te dalen, dan komt echt de caravan mij voorbij.
     
  16. Maximaal vermogen is bij een turbodiesel al vrij snel bereikt bij een relatief laag toerental, dit is bij een benzine (zonder turbo) pas bij een relatief hoog toerental.
     
  17. Collega is vorig jaar met caravan achter z'n 150pk ecoboost naar Spanje geweest. De auto heeft geen enkel probleem met de caravan, verbruik was rond de 1 op 8 ;)
     
  18. #718 McGyver, 11 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2013
    Alleen als de weg heel licht naar beneden gaat rijd ik in z'n 5, ook wel vals plat genoemd.
    In de Alpen een heel stuk (11km) berg af gereden in z'n 3, omdat de combinatie met aanhanger maar 70km/h mocht.

    Ontopic:
    De ongetuned versie van de 2.0 TDCi levert zijn maximale vermogen (140kp) pas bij 4000 toeren.
     
  19. Nou ja beter dat je weet wat het is en natuurlijk helemaal top dat je genoten hebt van de vakantie.
    In Belgie reed ik rustig 110 in z'n 3 (met een 1.4 diesel) de berg op (2 personen, geen caravan). Ding draait dan 3500-3700 toeren maar wordt niet warm en geeft geen krimp.
     
  20. wat een verhaal weer Gert-Jan, je zou bijna geen vakantie meer boeken :haha:
    fijn dat het opgelost is en jullie een goede vakantie hebben gehad :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina