Focus 3 fase 1 De kilometers tellen gewoon door

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door michaelrally, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shell en michael zijn als water en vuur, maar dat zallie wel vertellen :D
     
  2. Hahahah dat heb je helemaal goed raymond shell brandstof wordt alleen bij nood gebruikt om toch nog thuis te kunnen komen. Uit eigen ervaring weet ik dat mijn focus zeer klote loopt op shell brandstof en rede 2 heb eeb hekel aan shell en 3 v power is nooit bewezen kctaan 97 te hebben shell zelf beweert dat het gewoon 95 is met reinegings toevoeging.


    Bp garandeert. Octaan 98 en minimaal 36 km meer per tank beurt. Shell beweert. 1 liter besparing per tank beurt dus omgerekent je auto verbruikt 1\5. Kan je dus 5 km meer rijden per tank beurt.
     
  3. V-power vond mijn oude 1.6 niet lekker... hij begon zelfs te ratelen. Verder liep hij op de gewone shell benzine heel goed, zo ook de 1.8.

    Met BP Ultimate had ik hetzelfde als de V-power. En de focus (die van mij tenminste) is minder zuinig op BP... Zeg het maar....
     
  4. Mooie waarden Michael :thumbs:

    Het is natuurlijk niet zo dat iedereen de dames en heren van Shell aardig hoeft te vinden maar dat octaan 97 verhaal is niet helemaal correct Michael. V-Power is idd Octaan 97 maar is niet octaan 95 en een reinigingstoevoeging dat is nl. Shell Fuelsafe ;)

    Of V-Power iets doet of niet en datzelfde geldt voor alle overige premium brandstoffen, is moeilijk aan te tonen maar toch ben ik ervan overtuigd dat er winst te behalen valt al was het alleen maar om het simpele feit dat de Dyno runs welke ik het afgelopen jaar heb laten uitvoeren grote verschillen laten zien als er sprake is van V-Power of Fuelsafe.

    Een test welke onlangs door Fifth Gear ([21x04] - 2012.09.24) is uitgevoerd toont ook aan dat er meer vermogen uit een Turbo motor (Golf GTI) wordt gehaald als er gebruik wordt gemaakt van een premium brandstof, drie keer raden welk merk het hoogste scoorde en welke nauwelijk van invloed was op de resultaten ;)

    [​IMG]
     
  5. Geloof toch niet alles wat de olieboeren op televisie en radio vertellen.....

    Hoe kan iemand nou 36km meer op een tank garanderen, als ze niet eens weten wat voor motor er uit die tank drinkt?

    En die test van 5th gear neem ik ook met een klein korreltje zout. De verschillen zijn zo klein, die kunnen door meer factoren veroorzaakt zijn.

    Daarnaast: ik zou 5 pk voor lief nemen als een liter benzine gewoon 0.09 GBP minder kost, dat is wel even iets van 12 cent per liter goedkoper!
     
  6. Doe ermee wat je wilt het verschil is voor mij duidelijk merkbaar en dat wordt ondersteund door de meetwaarden welke ik tot mijn beschikking heb. 201 of 211PK en 342 of 388Nm noem ik een verschil ;)
     
  7. Joost, ik zeg ook niet dat je zit te liegen hoor, maar 46nm verschil door alleen andere benzine lijkt mij gewoon sterk. Wat ik zeg, er kunnen andere factoren meespelen.

    Zo gaf mijn toenmalige M5 (E34 model) uit 1990 na 2 identieke runs op een bank op dezelfde dag een vermogen van 298 en 311 pk aan. Zeg 't maar....
     
  8. Mee eens en dat zal ook zeker vaker het geval zijn. Alleen kijkende naar puur mijn eigen ervaring dan is het verschil van meer dan 40Nm tot twee keer toe geconstateerd waarbij er meer dan twee maanden zat tussen de eerste en tweede test.

    Test 1: Tuning laten doen met V-Power in de tank, oeps de resultaten zijn wel erg hoog. Tank leeg gereden, 3x Fuelsafe getankt tank leeg gereden, nogmaals op de bank.

    Test 2: Tuning laten aanpassen zodat het moment van max koppel iets verder kwam te liggen, ik reed toen alweer 1,5 maand met V-Power in de tank. Wederom oeps. Toch aan laten passen en twee weken later weer terug nadat ik was overgestapt op Fuelsafe.


    Ik rijd overigens ondertussen weer lekker met V-Power in de tank want de Ecoboost loopt zo lekker met dat spul :mrgreen:

    Het is maar Ć©Ć©n ervaring en mening dat weet ik wel, misschien ligt het wel aan de tint van de auto :schater:
     
  9. Maar het is wel JOUW ervaring Joost, en dat is het voornaamste wat telt voor jou. Als het voor jou prima werkt, zeggen Maurice de Hond, Natascha Froger, Johan Derksen en ik: DOEN!
     
  10. Da's wel een lomp verschil hoor, er zijn veel meer tuners of testen die zeggen dat een hoger octaangetal helpt. Zoals overal kan hier ook een kanttekening bij.
     
  11. om maar weer eff ontopic te gaan in mijn topic, ik ben super blij met de resultaten die bewezen zijn bij verhoeven op de dyno.

    de waardes kloppen ook met wat beweerd wordt door rica tuning en daar was het mij om te doen, aangezien mijn auto niet bij rica op de bank is geweest!


    verder blijf ik gewoon bp tanken ik rijd er echt meer km mee dan met shell brandstof, zelf de fiesta 1.3 van mijn vrouw rijd lekkerder op bp dan die van shell hahhahahahahhahahahha
     


  12. hoi joost

    ik ben ook zeker blij met mijn resultaat en dat er bij turbo motoren winst te behalen valt uit premium brandstoffen dat is gewoon een feit, en niet alleen turbo motoren maar ongeblazen motoren lopen beter op premium brandstoffen
    ik ben meer een bp man dan een shell man ondanks dat de shell pomp nog geen 1 km van mijn huis te vinden is en voor de bp 5 km moet rijden( of 1 km van mijn werkgever);)

    het is en blijft ook veel een gevoels kwestie wie welke brandstof gebruikt het vervelendste blijft is dat onze heilige koe deze brandstof nodig heeft om te kunnen verplaatsen en dat dit altijd geld blijft kosten ;)
     
  13. Ja dat kwartje van Kok blijft een probleem :mrgreen:
     
  14. SCC verkoopt nu ook de Dump valves voor de Ecoboost, en idd het zijn dezelfde die van de ST/RS.


    Grtz
     
  15. ook hier weer eff een berichtje omtrent mijn focus ecoboost

    helaas wel een downgrade bericht

    zoals op de dynodag bekent was geworden had ik 200 pk en 342 nm koppel echter ondervond ik toch wat narigheden, niet lekker door zijn toeren gaan tijdens gas geven, schokken, erg zenuwachtig en merkte dat mijn vliegwiel niet blij werd door het geweldige koppel wat de ecoboost vrij gaf.

    mede ook door het slechte bericht van iodokus omtrent zijn geplofte ecoboost heb ik besloten de tuning te verwijderen en deze terug te zetten naar de 182 pk versie.

    de motor draait weer lekkerder en gaat veel vlotter door zijn toeren heen.

    misschien maar kijken of ik de loterij kan gaan winnen en eens kijken voor de mp200 kit van mountune deze staat mij wel enorm aan ook gezien de grotere intercooler.

    ik ondervond vermogens verlies na een tijdje flink gas geven dus dit wekte bij mij de indruk op dan toch de intercooler/en of de tuning niet lekker was voor mijn ecoboost (combinatie)

    en punt 2 mijn focus is niet voorzien van de elektrische waterpomp ( deze is dus niet voor de standkachel ) zoals door vele andere wel wordt beweert maar deze is dus voor extra koelings mogenlijkheden na zware belastingen en kort hierna de motor uit te zetten.


    ik ben deze pomp ook al bij diverse 150 pk ecoboost motoren tegen gekomen, deze hebben dan ook een andere kalibrering deze test ga ik nog een keertje uitvoeren door die type kalibrering bij mij te programmeren en om te kijken of ik dan nog die foutmelding krijg omtrent de elektrische waterpomp is dit het geval wordt mijn verhaal 100% bevestigd.


    verder heb ik ook nog mijn avic voorzien van de nieuwe software incl de kaarten.

    als er mensen zijn die dit ook graag willen zal zeggen neem dan even contact met mij op via pb dan kan ik dit voor je regelen!!!!!!!!!
     
  16. Jammer Michael, zoals je al in een ander topic zei, zou de caravan ook niet een groot aandeel hebben in de koppeling?
    En euh... heeft de verkeerde chip die je eerst had niet meer kapot gemaakt dan je lief is?

    MP200 is leuk hoor, maar kan je ook bluefin pakken bijvoorbeeld...

    Ben wel heel benieuwd naar de waterpomp.
     
  17. de caravan heeft er denk ook aan mee gewerkt dat er wat ruimte ins ontstaan in het vliegwiel, gelukkig nog niet zo erg dat deze vervangen moet worden , dus vandaar de keuze de 200 pk te laten dalen weer naar de 182 pk versie.


    binnenkort wil ik eens naar de sloop gaan om te kijken of er al een focus staat waar die pomp nog aanwezig is incl de stekker.

    helaas is deze pomp nog niet te vinden in schema's(diverse kentekens al gebruikt waar deze pomp wel inzit om de schema's te vergelijken)


    maar de 182 pk versie blijft ook uitstekend werken en bevalt me ook wel, echter merk je die koppel vermindering wel hihihihihihih
     
  18. Ik ben nog steeds van mening dat je voor een andere map bij gerenommeerde bedrijven iets aanschaft wat uitgebreid getest is. Het is niet moeilijk om met programmatuur een map aan te passen en op de rollenbank leuke vermogens te laten zien.
    Het is niet voor niets dat mountune, superchips en dreamscience vele maanden testen met nieuwe software.
     
  19. Dat is ook een reden veweest de tuning er weer af te halen het gevoel was niet goed lol
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina