1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grijze ST van SysICoder

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door SysICoder, 18 apr 2014.

  1. Vandaag wintersloffen eronder laten zetten. Eea is nieuw aangeschaft, mijn vorige set winterbanden was op na 3 jaar en de velgen waren sowieso te klein (?).

    Er zitten nu zilverkleurige 5-spaaks 17 inch Borbet velgen onder met Bridgestone Blizzak LM32S banden. Laat de winter maar komen! (Of liever niet, hou niet zo van kou...:)

    Inmiddels heb ik de wagen op een haar na 10 maanden, er is in die tijd 18000 km mee gereden (waarvan 14000 bijgehouden op spritmonitor, zie sig), de Focus wordt bijna dagelijks gebruikt. Voor aanschaf was ik wat huiverig voor de running costs, maar blijkbaar heb ik een zodanige rijstijl dat het verbruik me zelfs meevalt. In mijn oude Focus zat ik op 6.7/100km, met deze op 8.4/100km. Verder bevalt de wagen prima, er valt perfect rustig mee te toeren/forenzen (dit is dacht ik niet vanzelfsprekend bij 'sportieve' autos). En als je wil kun je de motor natuurlijk lekker laten brullen, dat gaat denk ik nooit vervelen :)

    Afgezien van een reguliere 120k beurt (dealer, prijzig) waren er geen extra kostenposten. Voorlopig laat ik de wagen door de dealer onderhouden. Ik was van plan in de zomer een officieel mountune MP 260 pakket te laten installeren, maar dat budget is opgegaan aan andere zaken. Ik wil het nog wel, dus misschien volgende zomer..

    Een kleinigheidje nog, wat afgelopen week de kop op stak. De besturing van de radio via het stuur werkt niet meer goed. Druk je op volume omlaag, dan gaat het omhoog, of de zender wijzigt. Het stoort maar niet zodanig dat ik er gelijk wat aan laat doen.
     
  2. #22 SysICoder, 6 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2015
    Vanochtend even uitgebreid (laten) wassen bij Carfema te Zoetermeer. Paar kilo zand, pekel en andere rommel verwijderd:mrgreen:

    [​IMG]
    [MENTION=243]B@Zzz...[/MENTION] (of wie er over de sponsoring gaat) De mannen van Carfema zaten blijkbaar in een sponsoring aanmeldingstraject maar om redenen die hen in elk geval niet bekend zijn is dit nooit afgerond. Carfema is nog steeds geinteresseerd om sponsor te worden.
     
  3. Zo Mark en Ferry hebben zich kunnen uitleven op een echte auto haha ziet er top uit.
     
  4. ziet er weer goed uit Bas :thumbs:
    was vanochtend daar ook nog in de buurt maar heb niets gezien :crying:
     
  5. Thx :mrgreen:

    De mannen hebben top werk geleverd.

    Toen ik zei dat ik via focusclub bij hen terecht was gekomen vielen jullie 2 namen (dwz forumnamen :) ) ook nog even.
     

  6. [MENTION=14238]SysICoder[/MENTION], met wie hebben ze dan contact gehad?
     
  7. #27 SysICoder, 31 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2015
    B@Zzz... ik had je een PM gestuurd hierover

    De Focus staat weer op zomerbanden! (helaas nog geen lenteweer). Deze "winter" was ik slechts twee keer erg blij dat ik de winterbanden had.

    Vrijdag a.s. naar de dealer voor de 140.000 beurt. Stuur trilt soms bij remmen plus aangegeven dat althans naar mijn idee de turbo iets rumoeriger is bij opspoelen ook bij rustig accelereren. Hopelijk levert eea niet al te veel extra kosten op.
     
  8. Je zal kromme (voorste) remschijven hebben.

    Heb ik ook gehad.

    Ik heb gegroevde (DBA australia) remschijven gestoken met (Hawk plus) sportremblokken.
    En stalen remleidingen.

    Wil je geen risico's nemen met de keuring, neem dan geen gegroevde schijven en eventueel geen stalen remleidingen.

    Ik raad je wel absoluut aan om ook de remblokken mee te veranderen!
    Mogelijk zijn deze verglazuurd.

    Aangezien je nieuwe blokken steekt, plaats dan op zijn minst *ferodo ds2500* sportieve remblokken.

    100 % keuring ok.

    Remt directer en beter.
    Kostprijs scheelt niet veel.
    Meer hitte bestendig.

    Vaak in stock.

    Finelime-imports.nl
    Top
     
  9. Word jij niet moe van jezelf ?
     
  10. Bedankt voor de tips maar voorlopig hou ik het even bij stock spullen little viper :)

    Budget is krap momenteel :nocheer: dus hoop eigenlijk er uberhaupt niet zo veel (liefst niks) aan de remmen hoeft te gebeuren. Ik laat eea bij wijze van voorzorg controleren.
     
  11. Bespreek zoiezo wel eens met de garage of het niet beter is je remblokken mee vervangen, indien je schijven krom zijn...

    Kan wel frustrerend zijn dat je nog 9mm blok hebt, maar dat je ze toch beter direct mee vervangt.

    Laat weten wat je garage zoal heeft vervangen en eventueel vaststelt bij het groot onderhoud.

    Altijd interessant om te weten.

    Aangezien het groot onderhoud is, vraag hem dan ook even aandacht te vestigen.
    Al wordt dat normaal gezien gecheckt

    Grtzz
     
  12. #32 Redwagon, 31 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2015
    :rock::schater::rock::schater:

    Begrijp überhaupt niet dat je nog een Focus rijdt. @littleviper
     
  13. #33 little viper, 31 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2015
    Indien je een ST zou hebben zou je begrijpen waarom ik één wil ^_^

    Heb je een probleem, stuur mij dan zoveel pm's als je wenst.
    Geen probleem.

    Maar val een ander zijn topic niet lastig met kinderachtige opmerkingen.

    Er zijn meerdere members met kromme schijven op de ST mk2 en/of vinden dat deze remmen niet voldoen.
    Er zijn ook meerdere members die hun remmen tunen op de ST mk2.

    1 vb (er zijn er zo veel) : "stinsels" steekt ook gegroevde schijven en sportremblokken.
    Hij heeft ook een focus RS-koppeling steken, omdat zijn koppeling begon te slippen toen jij boven de 400nm ging.

    Het spreken over een "sportkoppeling" op een focus ST is ook voor sommigen taboe, terwijl we ondertussen al met 10 members of meer zijn die 1 hebben.

    Ik ben heus niet de enige die de koppeling en de remmen aanpast...

    Back On topic nu?
     
  14. Vandaag voor de 140.000km beurt (km stand is een stukje lager, wel 20.000km sinds vorige service) naar de Ford dealer, net als vorige keer van Bunningen in Alphen.

    De door mij zelf aangegeven aandachtspunten:

    Turbofluit/opspoelen ook bij matig accelereren luidruchtiger aanwezig. Met de turbo was (gelukkig) voorzover zij konden zien niets mis. Geen speling geconstateerd en het geluid is niet luider dan normaliter verwacht mag worden.

    Stuur trilt licht bij remmen vanaf 80km/u. Dit is ook geconstateerd door de garage: stuur trilt heel licht bij aanremmen, bij vervolgens doorremmen verdwijnt dit weer. De conditie van de remmen is echter nog goed en de remfunctie in orde, volgens de garage zou het zelfs zonde zijn de remschijven nu al preventief te vervangen. Dat heb ik dan ook niet laten doen. Scheelt weer een bom duiten :)

    Op de bon:

    140.000 km beurt
    Geurfilter
    Sluitring
    Inzetstuk oliekoeler
    5,8 liter 5w30
    Milieuheffing
    Airconditioning controle
    Remvloeistof vervangen
    Remvloeistof
    Controle carrosserie en lakwerk
    Ford Assistance (=wegenwacht)

    Op mijn Michelin PS3s zomerbanden zat na bijna 19.000 km nog 4,7 en 4,9 (voor) / 5,8 en 5,7 (achter) profiel. Lijkt me qua slijtage ook wel een goede score.
     
  15. valt dan weer mee Bas :thumbup:

    en wat kost zo'n beurtje nou als ik vragen mag.
     
  16. Het valt op zich mee Gerard, maar goedkoop zal ik het niet noemen :)
    436 euro.
     
  17. nee, goedkoop is het niet maar voor een 2.5 5cylinder vind ik het meevallen.
     
  18. #39 little viper, 3 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2015
    Dat de trilling van het stuur bij doorremmen wegvalt is misdchien normaal (?)

    Bij mijn hard doorremmen was dit ook weg.
    Ze stonden ook niet extreem krom.

    Eventueel zeer licht afdraaien?

    Prijs lijkt mij ok.


    Houdt je turbo 0,6 bar langtijdig aan in 3,4de,5de,6de (indien stock)
     
  19. Mooie ST heb je. Leuk dat je je verbruik bij houdt doe je best zuinig.
     

Deel Deze Pagina