1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Dat hoort niet...

Discussie in 'Performance' gestart door Niek-V, 13 okt 2011.

  1. Is het probleem dat ze niet vast zitten? Of is er echt een constructie fout?
     
  2. Vast zitten..;)
     
  3. Pfew, word je niet vrolijk van.. het ergste zou zijn als er geen aanwijsbare reden te vinden is, dus alles goed gemonteerd,op moment,hardheid bouten OK, alles binnen tolerantie,normale rijstijl.. kortom een motor uit running production zoals alle andere ,dan heeft Ford toch wel een (serieus) probleem. Eigenlijk zijn zo'n field claims ongelofelijk anno 2011 ondanks alle testwerk en kwaliteitscontroles. Zo'n fouten boren alle vertrouwen van de klant in de grond, en ik kan hem/haar geen ongelijk geven.
     
  4. maar een "porretje" heeft ie wel gehad:schater:
     
  5. anno 2011 is het juist anders
    klant krijgt auto net wanneer hij door de ontwerper is getekend met nieuwe technieken
    dan blijkt dat het een en ander niet klopt waarna ze voor deze problemen een oplossing zoeken

    zo heeft peugeot dit ook met de 1.6turbo benzine 150pk
    daar is het normaal dat bij 20.000-35.000km motor storing komt ivm nokkenas niet op tijd meer staan
    en dat omdat ze geen spie of conische aansluiting gebruiken
    maar vlak deel
    tolleranties is 87.9 tot 90.5graden
    en de nokkenas staat op 85graden
    vroeger werd zelf ketting en alles vv ivm niet wisten om het goed op te lossen
    nu nieuwe methode waar we wel van het probleem af zijn
    probleem lag kennelijk bij montage van de nokkenas
    daar werd een te grote tolerantie gebruikt
    ivm elke auto het probleem kan hebben maar binnen 2 jaar storing heeft laten ze rijden tot de storing toe
    dan repareren waarna ze geen probleem meer hebben
    bmw gebruikt dezelfde motor maar veel minder last van tot zelf zeer zelde
    er is daar maar 1 rede voor daar is tolerantie maar 1 graad en licht dus af fabriek altijd goed

    dit als 1 van de vele voorbeelden
     
  6. Laten we het niet groter maken dan het is, zulke voorbeelden zijn er van elke motor te vinden.
    Ford heeft uitvoerig getest, maar dit betekent niet dat iets foutloos hoeft te zijn.

    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er enig leedvermaak is aangezien dit een 'eco' motor is. Waarom? Omdat een 1.6 tegenwoordig veel meer vermogen heeft dan een 2.0 :?: :baeh:
     
  7. Appels en peren... gewoon jammer dat het voorkomt.
     
  8. Was het een probleem met de injectiepomp,de nokkenasverstelling of de turbo dan kan ik je volgen, da's allemaal nieuw bij de ecoboost. Maar een drijfstang op een krukas? Welke verbinding is belangrijker dan deze? Ik kan er geen verzinnen. wess-rs zegt dat de bouten los staan, en da's eigenlijk goed nieuws dat er structureel niets mis is, maar ik vind die losse bouten onaanvaardbaar. In de States zou je nogal wat meemaken als zo'n defect ongevallen veroorzaakt. Mijn mening is : alle wagens waar er twijfel over bestaat terugroepen en carterpan eraf en checken. En in de motorenfabriek een 100% zekere check invoeren dat de krukas niet verder kan als ze niet in orde is. Menselijke fouten ( of wie weet kwaad opzet ) zijn niet uit te sluiten maar het is voor de Ford organisatie een uitdaging om 2 of 3 miljoen keer dezelfde motor te bouwen en te weten : "elke drijstang staat vast"
     
  9. die motor heet toch niet voor niets "ecoboost":schater:

    en tja, ik heb paar maanden geleden al geroepen dat mijn vertrouwen er niet is in deze motor en bij het zien van dit topic is mijn vertrouwen helemaal pleite;)

    maar lekker boeiend, een ander kan wel heel hoog lopen met dit blok en er goede ervaring mee hebben;)

    ik geniet voorlopig nog lekker van mijn "duratorq"
    en misschien hebben andere mensen daar wel geen vertrouwen in;)

    zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren:cool:
     
  10. Daar is dit alleen geen bewijs van. Dit had ook bij een 2.0i gebeurd als je de drijfstangen niet goed vastzet. Een bepaalde hoeveelheid kracht op de drijfstang is ook makkelijk te berekenen, dus ik denk ook niet dat dit "het zwakke" punt aan een ecoboost zal zijn. Verder zal een turbo blok in beginsel minder duurzaam zijn dan een atmosferisch blok, ik denk dat er weinig mensen zijn die je hierin tegenspreken;).
     
  11. mijn 2.0 heefd 150pk
    en de psa 1.6turbo heeft 150pk
    maar de 2.0 rijdt tien keer beter trekkracht komt lekker bij laag toerental
    en bij de 1.6 moet je al veel hoger zitten
    voordeel in brandstofverbruik zie ik ook niet ivm bijna even zuinig zijn bij zelfde rijstijl

    gelukkig is er ook een nieuwe 1.6turbo binnekort verkrijgbaar 186pk en 200pk

    momenteel heeft dus een 1.6turbo niet meer vermogen dan een 2.0
    vooral als je dezelfde techniek toepast op de 2.0 dan gaat die ver over de 300pk komen zonder probleem

    @hierboven
    je denkt zeker aan de dv6 :cool:
    maar inderdaad heel makkelijke fout die over het hoofd is gezien
    dit komt eigenlijk alleen voor als motor ver boven zijn maximale toerental komt, 2 keer gehad dat een diesel van 10.000rpm stond te draaien dan met koppeling de motor laten afslaan is niet goed voor de drijfstang dat hij toen breekt snap ik

    laatste was wel een fomoco (ford dus) motor 2.5diesel voor in bestelwagens
    weet niet of dit klopt deel van 2.5 rest wel (fiat leverd sofim 2.8Ldiesel en iveco 3.0L diesel voor de peugeot boxer)
     
  12. #32 kolere, 17 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2011
    @trucker0werner:
    Misschien ligt het aan mij, maar ik snap je reactie totaal niet:P

    1.6 ecoboost is er ook in de variant 180pk (30 pk meer dus 24kw meer vermogen), nu al. Hoe dat bij Psa zit weet ik niet, maar het gaat hier om de ecoboost. Daarnaats heeft de 150pk en 180pk, 55nm meer koppel en komt dit bij veel minder toeren al vrij (1600 tegen 4500 tpm). Dus theoretisch trekt een ecoboost motor bij lagere toeren beter. Enige dat ik begrijp is dat een atmosferische 2.0 een rustigere loop heeft en een vloeiendere vermogensopbouw. Dat het verschil wordt bewerkstelligd door een verschil in techniek is evident. De 2.0 ecoboost levert 240pk en 340nm in de Mondeo.
     
  13. #33 Iodokus, 17 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2011
    Omdat het verhaal nu toch in eens over het verschil tussen de oude en nieuwe motoren gaat doe ik ook maar even mijn verhaaltje.

    @Kolere +1

    Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik de betreffende motoren beide heb gehad of nog steeds heb. Er is heel moeilijk een vergelijk te trekken tussen de 2.0L en de 1.6 Ecoboost het zijn twee totaal verschillende motoren met hun eigen karakter.

    Wat ik wel durf te stellen is dat de 1.6 Ecoboost rapper is dan de 2.0L en verschil in brandstof verbruik is er wel degelijk. Misschien niet echt merkbaar als je minder sportief rijdt maar even naar mijn eigen rechtervoetje kijkende is het verschil een kleine 1:10 met de 2.0L en een ruime 1:12,5 met de Ecoboost en dan laat ik de magere 1:8 van de 2.5L maar even achterwegen, ja ik weet het het kan allemaal veel zuiniger maar ik wil auto rijden ik doe niet mee aan een zuinigheidswedstrijd :mrgreen:

    Terugkomende op het topic, erg beroerd allemaal het zal je maar overkomen niet leuk de lol van een nieuwe auto is er dan snel af. Toch is het iets wat kan gebeuren, daarom kan ik alleen maar zeggen: we zien wel waar het schip (lees ecoboost) strand. Top op heden doet de auto wat deze moet doen en dat nu zo'n 14K dus er is hoop :schater:

    Even uit nieuwsgierigheid weet iemand welke Ecoboost het betreft en wanneer deze is gebouwd??

    Oja voor de ongelovigen onder ons de Ecoboost techniek is niet een principe wat Ford vorig jaar zomaar heeft bedacht, de stelling dat je op voorhand geen vertrouwen hebt is mijns inziens dan ook erg naïef. We komen nl. nooit verder als telkens bij het oude vertrouwde blijven hangen, maar hé wie ben ik ;)
     
  14. De topicstarter ontvangt zelfs reputatiepunten met als toelichting:

    :loco: :loco: :loco:

    Je hoeft de :focus3: echt geen mooie auto te vinden, maar we zitten hier toch op een Focus forum?
    Gaan we straks ook nog kliekjes krijgen :?: (:focus: :focus2: :focus3: rijders :?:)

    :roll:
     
  15. Zielig, weinig anders kan ik er niet van zeggen of toch wel, erg jammer dat het zo afglijd, het forum heeft duidelijk beter tijden gekend :nocheer:
    Maar goed pubers heb je overal ;)
     
  16. Offtopic:
    Het moet niet gekker worden, we zijn toch allemaal Ford liefhebbers, Welk type dan ook.

    En reputatie punten voor dit onderwerp kan ik ook niet helemaal volgen, erg vaag.

    En bij elk merk is wel eens wat mis, kleinigheidje hou je altijd helaas.

    :ontopic:
    Het is balen als je zoiets overkomt, wat de reden ook is waardoor dit gebeurd en het mag niet zomaar gebeuren.
    De trend is helaas de laatste jaren lichter en sneller maken en dan ook nog voor een aanzienlijk lagere prijs.
     
  17. Dit is de 1.6 , bij de 2.0 wijst het oliefilter naar beneden.(oa)
     
  18. Inderdaad jammer dat het zo moet. Dit soort figuren heb je op allerlei forums. Ik zeg jaloezie..... Misschien ook wel grappig bedoeld, misplaatst dat wel. Grappig niet, vind ik.

    Ik ben ook jaloers op die ecomotor stom ding, met zijn magere 182pk! ;):schater:

    Okee, persoonlijk geef ik de voorkeur aan iets met meer dan 4 cylinders, maar ja dat is in dit kikkerlandje gewoon niet leuk qua brandstofkosten en andere ecotaxen.
     
  19. Ik heb het topic gekopieerd van een ander forum. Niet om de motor de grond in te trappen, maar puur om te laten zien dat het ook mis kan gaan. Dit kan met elke motor gebeuren, toevallig is dit een Ecoboost.

    Dat ik hier reputatiepunten voor heb gekregen was al helemaal net mijn bedoeling en is mij niet aan te rekenen.

    Een gezonde discussie over deze motor moet mogelijk zijn toch?
     
  20. Er is ook helemaal niets mis met dit topic hoor!
    Een kritische noot over :ford: of Focus is zeker op z'n plaats, zelfs een :ford: kan gebreken hebben... :mrgreen:

    Alleen schijnen sommige mensen een afkeer te hebben van de :focus3:
    Ik vraag me af waarom dit is. Vanwege het woord 'eco' :?: Vanwege het uiterlijk :?: Over smaak valt niet te twisten, maar verder hou ik het graag bij de feiten.

    Feit is dat een ecoboost motor kapot kan gaan, das nu wel bewezen. :mrgreen:

    En ja, ik rij ook liever een V8 Biturbo, alleen zit dat er nog even niet in. Maar ik ben tevreden met m'n ECOboost. :thumbup:
     

Deel Deze Pagina