1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI 115pk Chiptuning op lange termijn

Discussie in 'Performance' gestart door Jasper88, 14 sep 2016.

  1. Meningen verschillen. Maar dat geeft niet....
     
  2. Ik ga bij MEBU binnenkort nog wel wat informatie opvragen. Als Focusclub lid kost het daar €486,- alleen geen vermogensmeting mogelijk.
     
  3. Er is ergens dit jaar of volgend jaar nog een clubmeeting bij Verhoeven tuning. Daar kan je dan een meting doen.
     

  4. voorjaar 2017
     
  5. Gebruikt Mebu nou ZIP software? Meende dat gelezen te hebben...
     


  6. Als de turbo goed is aangesproken zal start-stop niet werken. Ford heeft daar zeker wel over nagedacht
     
  7. Na een rit van 80km snelweg gaat hij gewoon uit bij het eerste moment dat je stopt hoor...
     
  8. Klopt, ik merk dat ook.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Wel ja? Ik heb het wel gehad na een lange snelwegrit :| maar hij werkt bij mij nu nooit meer, accu zal wel wat minder zijn en niet volledig opladen met mijn korte stukjes
     
  10. Als jij op de snelweg rijd met een constante snelheid zal de turbo helemaal niet zoveel doen. Vraag het maar aan de St rijders. Hun metertje staat bijna niet uit
     
  11. inderdaad, als je hem even de sporen hebt gegeven, dan gaat het start/stop systeem niet in werking.
     
  12. klopt Gijsbert.
     
  13. ZIP is een externe tuning box toch? Zijn aardig wat recencies over te vinden op internet....dan weet je meestal genoeg.....
     
  14. Nee als ze de SW voor Mebu maken kunnen ze niet met een box werken. Nee die schrijven we l zelf.
     

  15. Gerard; een diesel kun je niet veel aan verknooien, een heleboel regelt het ding zelf. Niet te vergelijken met een benzine wagen. ;).
    [MENTION=713]Stephan296[/MENTION]; bij jouw auto was het helemaal dramatisch. Ding hadden ze armer afgesteld, waardoor die onderin trok als een beer maar bovenin niks meer had. Als je toen had doorgereden hadden ze het volgende gesloopte blok in hun CV mogen bijschrijven. ;)
     
  16. Meningen of feiten zit nogal een verschil in.

    Dit...

    En dit.... maakt direct een einde aan het broodje aap over stationair nadraaien met een turbomotor. Wanneer je rijdt heb je rijwind waardoor warmte makkelijker wordt weggevoerd. Wanneer je stilstaat met draaiende warme motor wordt het juist alleen maar warmer. Beste is idd na een sportieve rit om de laatste paar kilometer rustig te rijden. 99 vd 100 ritten doe je dit automatisch. Je rijdt je wijk echt niet in met 180km/h.
     
  17. zie ik toch al met mijn broodje ;)
    En dat was geen mening, maar een meting :badgrin:

    Auto motoren worden trouwens veel warmer dan vroeger, al die kappen erover heen doet de koeling geen goed, gelukkig zijn de materialen en de materiaalkennis veel beter dan 30 jaar terug, maar toch, zo heet als het tegenwoordig onder de kap wordt, en dan veel van kunststof en op het randje gefabriceerd.
    zou zomaar in het een topic kunnen met scheurende koelvloeistoftankjes :cool:
     
  18. Dus met de diesel kan ik wel naar UT?:cheer:
     
  19. Tuurlijk. Zoals ik al zei een diesel is voor de tuners niet het moeilijkste. Iig niet om er veilig meer vermogen uit te halen. Maar ook daar is er een hoop kaf onder het koren. Meer vermogen is 1, maar goed afstellen is 2.
     
  20. Dus, daarom wonen we niet naast de autosnelweg ;) :mrgreen:

    Diesel is misschien meer vergevingsgezind, maar ge moet ook niet verklooien, want een diesel kan je ook in de soep chippen
     

Deel Deze Pagina