1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

chiptuning & kmstand/bouwjaar ??

Discussie in 'Performance' gestart door steel, 15 aug 2009.

  1. hey allemaal

    ik heb laatst met ziptuning gebeld om te vragen voor het chippen van mijn focus

    (1.8 TDDI uit 2003 met 179.000km op de teller)

    hun vertelden me dat auto's alleen nog maar gechipt worden vanaf bouwjaar 2003 en met max. 120.000km op de teller.
    en omdat de mijne al te lang met deze software heeft gereden wouden ze hem niet chippen.

    qua bouwjaar kon mijn auto nog wel alleen vanwege de kmstand niet...

    nu is de vraag/vragen: is dit nieuw ?? kan ik hem nog ergens laten chippen ??:confused:


    alvast bedankt voor hulp en reacties
     
  2. Ikzelf ben ook niet echt happig om auto's met hoge kilometerstanden te tunen, simpelweg door het feit dat we onmogelijk kunnen weten hoe deze motor onderhouden is (wie is de schuldige als de turbo het begeeft tijdens de vermogenmeting, ook al is alles nog standaard???). 120000km is nu wel héél weinig en dat van 2003 is enkel omdat ze ofwel de benodigde apparatuur niet hebben, of omdat ze te lui zijn om ook chiptuningen uit te voeren die niet via de OBD-kabel gebeuren. (dit is natuurlijk ook meer werk voor hetzelfde geld). De software heeft geen invloed, al heeft de motor 100km of 200000km.
    Bij mij kan je uiteraard terecht, ik kan je wagen zonder gek te doen naar 115PK brengen met een klein beetje rook (dit heb je bij een TDDI altijd)

    Greetz,
    Diederik
     
  3. hee diederik

    hoe duur is zo''n tuning bij jou?
    en waar kan je die uitvoeren ?
    zelf heb ik een fofo uit 2000 met 240000 op de teller
    ik heb hem al een ruime 60.000 kilometer

    greetz plug
     
  4. hey mensen
    ik ben nieuw op dit forum heb een ford focus 1.8 tddi uit 2000 met 190.000 op teller
    kwil deze graag chiptune maar ben niet zo thuis in dat internet gebeuren met zoeken hoe of wat en wat het kost en wie er betrouwbaar is kwa werkwijze.
    ik zou graag advies willen van iemand.
    en of iemand mij een adres of naam of user op dit forum kan doorgeven die dit kan en zou willen doen
    greets van amstel:dance:
     
  5. Neem hier eens een kijkje. Waarschijnlijk staat daar al een hoop info waar je naar zoekt ;)
     
  6. Heb ooit een wagen laten chiptunen met 160.000 km op de teller en er daarna nog 3 jaar zonder enig probleem mee gereden.
    Moet kunnen dacht ik

    Greetz

    BIG charlie
     
  7. Aloha, mijn vorige auto was een codoba cupra deze heb ik ook laten Chippen door JD Hij wist mij te vertellen dat het niks uit maakte wat de kilometerstand was.

    Dus mbt kilometerstand zou ik me geen zorgen maken. Tís maar net hoe je zelf met de auto omgaat. Onderhoud je hem goed .. .. Rijd je hem eerst goed warm etc etc. Een auto met 100.000 km op de teller die je gaat chippen en waar je vervolgens als een beest mee gaat rijden kan de turbo het ook van begeven.
     
  8. Zoveel mensen zoveel meningen... :P
     
  9. HAHA dat klopt. Volgens mij is het belangrijkste dat jezelf goed en netjes met je "heilige koe" /"bolide" omgaat.
     

  10. Superchips tuning (Bluefin) moet je lekker zelf doen en kopen bij Superchips in Engeland scheelt vaak een paar honderd eurie :thumbs:

    Superchips en Bluefin
     
  11. chips kopen?

    Ik zie dat dit al een oud stukje op het forum is, maar toch.
    Ik lees dat van die superchips en heb ook even over de site gebladerd, maar zie ik het goed dat het ene chip is die je onlin ebesteld en zelf inbouwd ofzo? En die Bluefin, daarmee tune je 'even' zelf je auto vanonder je carport? Dat lijkt me niet toch?
     
  12. Je koop geen chip online, het is wel mogelijk om een tuner te zoeken die de huidige chip vervangt voor een chip welke te programmeren is, dit als je huidige chip dat niet ondersteund.

    BlueFin, Dreamscience, Code Red en andere leveren hardware die het inderdaad mogelijk maken een tuning van je FoFo uit te voeren terwijl je onder je carport staat :mrgreen:



    Persoonlijke tuning gedaan m.b.v. BlueFin op een :st:

    Standaard: 225 PK en 320 Nm

    BlueFin Stage 1: 271 PK en 435 Nm
    BlueFin Stage 1 remap: 271 PK en 401 Nm
     
  13. En wat doet BF voor de RSII?
     

  14. Stage 1

    Ford Focus RS MK2
    3/2009 onwards
    Engine type : Turbocharged Petrol
    Engine size : 2522 cm3
    Cylinders : 5
    Original bhp : 300
    Original nm : 440
    BHP increase : 47
    NM gain : 56
    Lb/Ft gain : 41

    Extra voorwaarden:

    Before a bluefin can be used on this model, the Bosch ME9 ECU must be "bluefin enabled." This is a BDM process that must be carried out at Superchips, free of charge. The bluefin-enabled ECU will be returned to you with the bluefin.

    The ECU is located on the front of the engine in a black plastic box, and the lid of this box is secured by three tabs. A security bolt needs to be removed to extract the ECU, and a replacement bolt will be supplied when the ECU is returned.


    Stage 2

    Ford Focus RS MK2 STAGE2
    3/2009 onwards
    Engine type : Turbocharged Petrol
    Engine size : 2522 cm3
    Cylinders : 5
    Original bhp : 300
    Original nm : 440
    BHP increase : 59
    NM gain : 75
    Lb/Ft gain : 55

    Extra voorwaarden:

    Stage 2 software is available to any RS MK2 Bluefin customers with an Uprated Intercooler. The development vehicles had the extra parts listed below:

    1.Replacement air intake system
    2.Good quality replacement Sports-Cat & full exhaust system including downpipe
    3.Up-rated intercooler


    Stage 3

    Ford Focus RS MK2 STAGE3 (SCC 385bhp)
    3/2009 onwards
    Engine type : Turbocharged Petrol
    Engine size : 2522 cm3
    Cylinders : 5
    Original bhp : 300
    Original nm : 440
    BHP increase : 89
    NM gain : 94
    Lb/Ft gain : 69

    Extra voorwaarden:

    This Stage 3 software is exclusive to SCC Superchips, please contact Rob Oldman (01727 867747 / sales@scc.superchips.co.uk) for further information. Parts included:

    1.Superchips Bluefin - custom remap SCC Stg 3 385bhp
    2.Milltek Sport - turbo back exhaust system with Sport CAT (road legal) *Option for De-CAT also available
    3.Pro Alloy WRC Spec alloy intercooler
    4.Bosch SCC Spec 550cc injectors
    5.GGR Carbon Fibre Cold Air Induction system


    :cheer:
     
  15. Zozo, klinkt grappig. Kun je vast wel weer duizenden euro's op stuk slaan :badgrin:
     

  16. Wel als het gaat om Stage 3, de kosten van Stage 1 en 2 vallen mee.

    Stage 1 = € 497

    Stage 2 = € 56 + kosten Stage 1 + kosten extra voorwaarden
    1.Replacement air intake system
    2.Good quality replacement Sports-Cat & full exhaust system including downpipe
    3.Up-rated intercooler


    Stage 3 = € 3810 + kosten Stage 1

    (de prijzen zijn excl. verzend kosten)



    Een leuk cadeautje voor je TDCI :mrgreen:

    Ford Focus TDCi
    2005 onwards
    Engine type : Turbo-Diesel
    Engine size : 1560 cm3
    Cylinders : 4
    Original bhp : 110
    Original nm : 260
    BHP increase : 21
    NM gain : 37

    Lb/Ft gain : 27

    Kosten € 445 + € 19 (verzendkosten)
     
  17. Ik heb de meine laten doen bij Heinz in Aalst, Belgie, voor en na op de vermogensbank, dan worden de beloftes iigv waargemaakt, ipv dat het altijd gokken blijft.

    Was 107 PK 249 NM (fabriek is 115 PK, 250 NM)
    Is nu 132 PK 330 NM

    Focus 1 Mk2 TDCI
     
  18. Heb die van mij laten tunen door chiptuning nederland, is mij erg goed bevallen plus dat je 3 jaar garantie hebt.
    Mijn Focus is van 2005 en had 180.000 km gedraait.
    Ben van 115pk naar 145pk gegaan en 280Nm naar 330Nm koppel
    Verbruik is van een gemiddelde van 1/19 naar 1/22 gegaan bij normaal rijgedrag.
    Echter als je het gas intrapt vliegt ie vooruit als een kogel uit een geweer.
     

  19. Geloof me ik hoef alleen mijn gaspedaal maar in te drukken en ik weet genoeg :badgrin:

    Overigens hebben de bekende Engelse en Duitse tuners zich ruimschoots bewezen en tegen het gemak van een BF of DS tuning en het aanpassen hiervan is geen tuner opgewassen.

    Vergeet niet dat het motormanagement een update kan krijgen tijdens een onderhoudsbeurt. Ik moet er niet aan denken dat door een dergelijke update de tuning om zeep wordt geholpen en je weer terug kan naar de tuner.

    Naast een mogelijke update uitgevoerd door de dealer kan het zo zijn dat ook de tuning een update kan krijgen. Voorbeeld hiervan is de BF Stage 1 welke op verzoek van een aantal gebruikers een update heeft gekregen en deze gaat onder de naam Stage 1 remap. Doordat ik zelf mijn tuning kan aanpassen kan een dergelijke update zonder tussenkomst van een tuner worden doorgevoerd :dollar:

    Ik heb nu verschillende auto's mogen bezitten welke getuned zijn door of een tuner of door gebruik van Bluefin. Nu wil ik niet zeggen dat er geen goede tuners zijn, maar er gaat niets boven het gemak van een tuning welke je zelf kan activeren en/of deactiveren wanneer jouw dat het beste uitkomt, iets wat met een modern motormanagement systeem uitstekende resultaten oplevert :thumbs:
     

Deel Deze Pagina