1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Chiptuning door Unlimited Tuning

Discussie in 'Performance' gestart door Chip, 30 jan 2012.

  1. #41 jvdp, 30 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    dit is niet meer van toepassing
     
  2. Aparte meting van je originele vermogen.
    Zeker aangezien je vermogen wegzakt, maar je koppel niet.
     
  3. Ik maak hieruit op dat je voor de extreme tuning bent gegaan?
     
  4. #44 jvdp, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Dit is niet meer van toepassing..
     
  5. Knappe prestaties!
    Maar wel opletten met het koppel...
    Volgens dat ik ergens gelezen heb(weet nietmeer waar) zou de koppeling/versnellingsbak goed zijn voor MAX 360Nm...
     
  6. Volgens diverse internetbronnen is de Focus Ecoboost voorzien van een Getrag-Ford 6MTT250 (B6) versnellingbak die geschikt is tot 280nm. Het getal 360nm zou de MMT6 bak zijn die volgens mij alleen in de 2.0 TDCi en ST gebruikt wordt. Zou de aandrijflijn dus met beleid behandelen.
     
  7. Ik neem aan dat een bak met max 360nm echt niet in de nieuwe ST zal zitten.
     

  8. Ik denk niet dat het max koppel 280Nm is aangezien het standaard koppel bij overboost al tot 270Nm gaat en wss soms meer.
     
  9. idd en die gaan ook maar tot 320Nm
     
  10. Mountune is vrij euh summier met hun waardes, veel auto's hebben wel iets meer dan ze opgeven (op de Fiesta 1.6ti-vct MR155 kit na dan).
     
  11. En vaak over een veel breder toerenbereik ;)

    Een tafelberg ipv een spike.

    Groet

    John
    Grey-ears
     
  12. #53 jvdp, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Dit is niet meer van toepassing..
     
  13. http://www.getrag.com/iaa/fileadmin/content/pdf/data/6MTT250.pdf

    Dit is de Getrag-Ford Durashift 6MTT250 (B6), de 6-bak van alle Focussen 3 behalve de genoemde ST en 2.0 TDCi. Deze laatste hebben de G-F Durashift 6MTT450 (MMT6) die inderdaad meer aankan dan de 360nm (my bad), volgens de Getrag website 450nm. Verder lees ik dat Getrag trots is op het lage gewicht en hoge efficientie van de 6MTT250, oa bereikt door niet al te veel onnodige sterkte in te bouwen. Er wordt een getal van 130% sterkte genoemd t.o.v. bv 200% voor de MMT6. De Mountune valt met 320nm binnen de genoemde marge, met 360nm zit je daar ruim boven. Denk zelf dat Mountune met een goede reden het koppel beperkt, de bak is zeker niet bulletproof zoals de MMT6.
     
  14. Ik ga morgen ook naar UT, maar wilde sowieso niet de extreme tuning. O.a. om bovenstaande reden...Er moet altijd iets van marge overblijven. De basic tuning gaat tot ca. 310Nm.

    @jvdp Ik zou de tuning laten wijzigen naar basic. Met 190pk en 310 Nm kom je ook best vooruit:cool:
     
  15. Hoor graag wat je ervaringen zijn met de 190pk/310nm t.o.v. standaard. Wil zelf ook niet verder gaan dan de Mountune-grens van 320nm, die tuning wordt nl met behoud van fabrieksgarantie aangeboden.
     
  16. Uiteraard zal ik hier mijn bevindingen posten:dance:
     
  17. #59 jking140, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2012
    Huh? ok dan dus de B6 zoals in de ecoboost's kunnen eigenlijk maar 285Nm aan?
     
  18. #60 jking140, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2012
    Net weer iets bijgeleerd:
    De versnellingsbak gaat tot 285Nm maar er zit een veiligheidsfactor op van 1.5 dus kan deze 430Nm aan, en daarna breekt deze.
    En bij de koppeling is dit 1.4 en kan deze 400Nm aan en dan begint deze te slippen...
     

Deel Deze Pagina