1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chip tunen

Discussie in 'Performance' gestart door DJ--NeO--, 26 jan 2008.

  1. Leg eens uit waarom je dat vindt?
     
  2. Dom zeuren ook :P

    Maar ehh heb je nog enige onderbouwing van jouw commentaar?

    Ik rijdt al weer 1,5 jaar tevreden rond in mijn gechipte tddi
    Ben het wel met je eens als we praten over het chippen van een benzine auto zonder turbo, daar haal je echt niets uit.
     
  3. Daar zijn een aantal mensen het niet met je eens. :lol: :lol:

    Die zijn van mening dat het geld wel opweegd tegen de verbeterde rijeigenschappen en het verbeterde verbruik.

    ik zelf denk dat het die 400euro ofzo niet waard is hoor.
     
  4. Ik laat m'n 2.0i chippen bij Ziptuning zodra die is ingereden.
    Voor 500 euries ga ik van 145 naar 160 Pk en het koppel stijgt van 185 naar 204Nm.
    De pk's zijn om over op te scheppen, maar het is het koppel waar je in de praktijk het meeste gemak van hebt.
    Ik geef wel een schriftelijk verslag, zodra ik er wat kilometers mee gereden heb.
     
  5. Volgens site kan je bij Heinz met een 1600TDCi 109pk 240Nm

    naar 136PK en 310Nm

    Wss in theorie .... ?
     
  6. Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen! Zit zelf nl. ook met de gedachte te spelen om mijn 2.0 RE te laten chippen... :D
     
  7. Ik heb in september van dit jaar mijn 109 pk turbodiesel Focus laten tunen door Heinz. Een uitstekende klus hebben ze daar uitgevoerd.
    Resultaten: van 110 naar 138 pk en van 261 Nm naar 312 Nm.
     
  8. Geen idee.. Het is maatgeschreven software waarbij ik heb aangegeven niet naar de 140 pk te willen maar rond de 130 pk. Dit omdat ik 140 pk erg veel vind voor een 1600'tje, gaat denk ik erg snel slijten. De auto had 27.000 km gelopen ten tijde van het chippen, wie weet is het vermogen ondertussen ietsje meer of minder. Hij is voor het chippen op de rollerbank geweest en ook na het chippen, voor het chippen had ie 110,7 pk en 270nm na het chippen 128,2pk en 322Nm. Ben erg tevreden met het resultaat, de auto is niet meer gaan verbruiken en het olie verbruikt is echt minimaal, niet meer als voor het tunen.

    Dat de auto slecht oppakt heeft te maken met het kleine vliegwiel. Voordeel is dat de motor snel op toeren komt nadeel is dat ie weer snel 'dood'valt. Persoonlijk vind ik koppelen en optrekken met een VW beter gaan, maar ja dan zit je weer met die tracktor geluiden...
     
  9. Fordtune kan wel antwoorden ivm sleet :wink:
     
  10. Een getunede motor moet je eigenlijk net zo goed onderhouden en ontzien als een origineel exemplaar. Rustig warmdraaien en rustig uitbollen. Eenmaal warm mag je doen wat je wil, maar een echt sportieve chauffeur laat wel best z'n olie dan al eens vlugger vervangen (15000 ipv 20000bvb). Als er geen technische mankementen zijn, zal je motor ook niet meer olie gaan verbruiken als origineel, maar het oliepeil checken is altijd nodig, zeker bij de PSA-motoren.

    De meeste slijtage hangt af van de chauffeur, niet van de tuning. Enkel de banden zullen iets vlugger slijten als je je PK's gaat gebruiken (perfect logisch)

    Het is ook logisch dat een 1.6 minder vlot vertrekt dan een 2.2, dit is pure fysica :arrow: hoe meer cilinderinhoud, hoe meer koppel . Eenmaal de turbo begint te werken, kan je hiermee spelen. Om dit te testen, moet je eens met een 1.4TDCI fiesta rijden waar er een luchtlek is, soms krijg je dan zin om uit te stappen en mee te gaan duwen :twisted: :lol:

    Greetz,
    Diederik
     
  11. Het bovenstaande zal ongetwijfeld kloppen. Ik doe de eerste 20 km altijd rustig aan, mag aannemen dat het aluminium blok en olie dan wel op temperatuur is. Echter rij ik altijd echt goed door en spaar het auto'tje niet! :twisted: Toch verbruikt het blok na 95.000 km nog steeds geen olie, heb nog nooit bij hoeven te vullen. Die PSA blokjes zijn echt niet verkeerd BMW zou ze anders ook niet in de Mini leggen :wink: Ik ben in ieder geval heel tevreden met de betrouwbaarheid van het motorblok icm de chiptuning. :D
     
  12. Ik moet ook zeggen dat mijn psa blok ook geen olie verbruikt zowat, blok heeft 105000km gereden (de suggestie van Diederik komt mij ook niet bekend voor). Op het turbo gat na vind ik het ook een fijne motor. Het gat vind ik vooral bij file rijden een beetje vermoeiend. De verhalen dat het een slecht blok is lijkt mij ook sterk. Het blok ligt in zoveel auto's (volvo, ford, peugeot, citroen en de mini).
    De 1.8tdci schijnt degelijker te zijn en ook geschikter om te tunen. Maar goed daar lees je ook minder goede dingen over. Zoals laatst iemand waarbij de cilinder gescheurd was.
    De zwakke punten delen ze toch: Verstopte EGR en lekke verstuivers. Vooral om de EGR maak ik mij soms wel zorgen omdat je zoveel mensen leest met problemen met dit onderdeel. Maar tot op heden geen problemen mee. Ik tank om die reden ook bp ultimate of het werkt weet ik niet maar voor die paar cent op een liter maar het zekere voor het onzekere. Shell v-power vind ik minder prettig rijden. De auto is dan voor mijn gevoel rumoeriger en erg zenuwachtig. Ook rijd ik op v-power niet zuiniger en bp wel.
     
  13. Ik heb nooit willen beweren dat een PSA niet goed is hé :wink: , maar ze zijn iets gevoeliger aan olieverlies dan de 1.8 van Ford. Olie verbruiken ze bijna nooit. In de garage staat er nu een S-max die de degelijkheid van Ford heeft willen bewijzen :twisted: : 65000km zonder één keer het oliepeil na te kijken of olie te vervangen :x . resultaat :arrow: motor totaal om zeep, maar hij start wel nog.
    Gelijk welke motor moet je de tijd geven om warm te worden, maakt niet uit welk merk of model of hoeveel PK's hij heeft.

    Greetz,
    Diederik
     
  14. Bij mij is er geen maatwerk tuning gedaan, maar een standaard profiel in gezet .. desondanks de beste €300 die ik ooit aan een auto heb uitgegeven, vanaf nu gaat iedere diesel na aflevering meteen naar Vtune 4 sure .. zuiniger en sneller, echt top wat mij betreft. Een heerlijk levendig bakkie aan overgehouden.
     
  15. Ik zal later wel op maatgemaakte software laten installeren op auto

    Maar me motor is nog niet warm en moet al direct de autostrade opgaan en om een autostrade op te gaan maak ik graag wat snelheid, dus wss ziet de motor wel een beetje af :lol:
     
  16. ziptuning?

    Wie heeft er ervaring mee met het tunen van een 1.6 16v van 2001?Ik lees op site van ziptuning uit utrecht alleen maar positieve reacties maar is er iemand die het daar heeft laten doen met zijn auto? Zo ja is ie zuiniger en heeft ie meer pk?
     
  17. Re: ziptuning?

    Ik heb mijn auto laten chippen bij V-Tune...

    Was van tevoren op de testbank geweest zonder chip en later met chip...

    Zonder chip had mun auto zelfs meer vermogen dan met...

    En een 1.6 chippen heeft echt weinig zin..of je moet er al een turbo op hebben :P
     
  18. Standaard Ziptuning Verschil
    Vermogen 80 kW 103 kW 23 kW
    109 pk 140 pk 31 pk
    Koppel (trekkracht) 245 Nm 315 Nm 70 Nm
    Toeren max. koppel 1750 tpm 1750 tpm 0 tpm
    Topsnelheid 178 km/h 195 km/h 17 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h +/- 10.9 s
    Verbruik binnen beb. kom 6.20 / 100 km 5.89 / 100 km -0.31 / 100 km
    Verbruik buiten beb. kom 4.00 / 100 km 3.80 / 100 km -0.2 / 100 km
    Verbruik gecombineerd 4.80 / 100 km 4.56 / 100 km -0.24 / 100 km

    Zo te zien krijgt ziptuning meer uit de motor
     
  19. bedankt voor je reactie

    Nou dat is dan dus duidelijk, het is dan wel een ander bedrijf maar dat risico moest ik dan maar niet nemen voor 500 euries. Kan ik maar beter besteden voor 5 december denk ik hebben de kids tenminste een goede sinterklaas, ok bedankt voor je reactie
     
  20. ziptuning?

    ik zie nu twee tegenstrijdige reacties, zou ziptuning dan een beter bedrijf zijn met betere waarden dan die andere tuner? Ben benieuwd naar iemand die echt bij ziptuning geweest is
     

Deel Deze Pagina