1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

CATTEMP12?? Focus MK3 1.6 TDCI Regeneratie probleem

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bws723, 7 aug 2019.

  1. die van Ebay, is dat imitatie dan?
    als dat ook OEM is (wat ik eigenlijk wel verwacht) zou ik die nemen.
    en bij Peugeot, wat kost die daar? hun hebben toch ook de 1.6 8 klepper of hebben ze alleen de 16 klepper
    @trucker0werner weet jij dat?
     
    bws723 vindt dit leuk.
  2. Duur onderdeel, is dat met monteren?

    Grote kans dat dit specifieke deel niet vaak stuk gaat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Ik zou eerst bij online automaterialen shops kijken, liefst die uit Duitsland want die zijn goedkoper, maar sowieso vergelijken.
     
  4. Of eerst een gebruikte proberen.
     
  5. Nee enkel onderdeel en dit gaat juist vaak stuk, haha. Dat zei de monteur zelf aan mij
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  6. Ik heb al rond gekeken, ik kom of op Poolse of Italiaanse sites uit en die zijn vaak duurder dan de dealer zelf.

    Alleen eBay is goedkoop, rond 155 euro inc verzending.
     
  7. Die mogelijkheid is er ook nog, maar ik weet bijna 99% zeker dat ik dat onderdeel nodig heb.
     
  8. Kleine update:

    Heel ongeduldig heb ik het onderdeel van Ebay besteld. Het zou een origineel OEM product zijn. Zodra die binnen en gemonteerd is zal ik een update geven.
     
  9. @gerardTDCI
    peugeot heeft nooit dit systeem gehad. zowel op de 8 als de 16klepper
    16klepper was met additief en de nieuwe 8klepper heeft daarboven nog eens ad-blue

    blij dat het dit onderdeel is, is denk goed en makkelijk zelf te vervangen, als het hogedruksensor was, dan was het anders
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Heren, wie o wie weet raad.
    Gisteren nieuwe stift onvangen en gemonteerd.
    Helaas had ik in tussentijd nieuwe melding; iets met soot accumulation oftewel DPF tot de max vol.
    Tevens sprong de auto in de noodloop.

    Na nieuwe stift te hebben gemonteerd heb ik weer een statische regeneratie uitgevoerd. Proces duurde maar 10min, wat ik al vrij kort vond.
    Na de regeneratie had ik nog steeds foutcode dat de DPF vol was.

    Vervolgens was ik zo zat dat ik meteen voor de 2de keer ging regenereren. Dit duurde nog korter, rond 5min.
    Maar de error wilde er niet uit.

    Vervolgens heb ik de Learned DPF values gereset, toen gingen alle error codes wel weg. Maar de vraag is hoe lang dit weg zal blijven.

    Waar ik mij zorgen om maak is dat CATTEMP12 temperatuur van 900 graden aangeeft..
    Na wat uitzoekwerk ben ik erac hter gekomen dat het om de catalyst sensor bank 1 sensor 2 gaat.
    Echer kan ik niet vinden welke sensor dit precies is.

    TLDR: welke sensor is CATEMP12 / Catalyst temperature sensor bank 1 sensor 2?
     
  11. 900 graden tijdens het regenereren? Volgens mij is dat niet heel bijzonder. De boel moet verbranden en bij een hoge temperatuur gaat dat het best.
     
  12. Nee, niet tijdens regenereren maar constant.

    Ik had ooit gelezen dat het iets betekende maar kan dat topic niet meer vinden.
     
  13. Deze is bij mij ook constant 900 graden. Ben jij nog verder gekomen?
     
  14. Nee, helaas niet. Ik heb nergens nuttige informatie kunnen vinden.
    Ik heb wel een andere Focus uitgelezen en die sensor stond ook op 900 Graden. Dus wellicht is dat gewoon normaal en hoort het zo te zijn.
     

Deel Deze Pagina