Brandstofpomp defect? Wederom uitgevallen...

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rat_rod13, 22 sep 2009.

  1. #1 Rat_rod13, 22 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2009
    Gister stopte mijn zwarte 1.6 focus uit 2000 er ineens mee bij achteruit rijden. (mijn vriendin gebeurde dit, gelukkig in de straat met de kleine man van 11 maandjes in de auto, gelukkig niet op de snelweg!)

    ANWB laten komen en de zekering van de brandstofpomp was defect, vervangen en de benzinepomp draaide nog niet.

    Vermoedelijk moet deze nu worden vervangen, iemand enig idee wat dit kost.
    Of kunnen er nog andere oorzaken zijn?
    Voordat dit gebeurde vond ik afgelopen week wel dat de focus wat onregelmatig stationair liep, nu rij ik zelf vaker in onze diesel focus (eigenlijk altijd) dus dacht dat ik mij dat verbeelde. Had toen een vermoeden dat er al niets in orde was, maar dacht eerder aan de snelheidssensor bij de bak.
     
  2. Ik hoop voor je dat er in een benzine uitvoering een andere pomp zit dan bij de diesel uitvoering. Lijkt me wel maar goed, heb er niet zoveel verstand van. Voor een dieselpomp betaal je bij de dealer een kleine duizend euro. Zie ook dit topic over de brandstofpomp. Hoop voor je dat het bij een benzine variant allemaal wat gemakkelijker gaat.
     
  3. Heb al gevonden op internet dat een benzinepomp stukken goedkoper is dan voor een diesel. (deze zit gewoon in de tank) Al blijft het een hoop geld...
     
  4. Zwager van me pas geleden laten vervangen bij de dealer. Die was 275 euro kwijt incl montage. Vond ik op zich erg mee vallen.
    Had precies het zelfde als jij. Recht voor de deur stopte hij er mee. Die pomp is gewoon een verslijtdeel, wat dus kapot kan gaan.
    Hoeveel heeft hij gelopen????

    Gr Fred
     

  5. Niet zoveel, want hij heeft nog een auto... :mrgreen:
     
  6. Ik hoop voor hem dat het ook een Focus is dan.;)
     
  7. Andere auto is ook een focus ;) die heeft slechts 275000km op de teller, maar deze focus heeft nu 125000 km op de teller...
     
  8. Laten maken dan zou ik zeggen en lekker mee door kachelen.

    Gr Fred
     
  9. Dat was ik ook zeker van plan:)
     
  10. Na diagnose bij de garage (en mede dat ook de snelheidsmeter afgelopen week was uitgevallen) bleek het niet de brandstofpomp te zijn maar de krukas sensor.
    Alles is opgelost en een sensor was slechts 39 euro, nog wle wat arbeidsloon e.d. maar gelukkig is alles opgelost. :)
     
  11. Wederom kapotte zekering

    Vandaag wederom bij het inparkeren in zijn achteruit (weer gelukkig bij huis omdat de kleine ook in de auto zat), de zekering van de brandstofpomp kapot.
    Dus het blijkt denk ik dan niet de krukas sensor te zijn? Heb iig geen uitgevallen meters gehad...

    Weet iemand wat er nog meer op deze zekering zit (bij de motorruimte)?

    Anders dan de vorige keer, na vervangen van de zekering (voor de zekerheid een zwaardere erin gezet) startte de auto direct. Ook nu helemaal geen problemen meer, stuk gereden, inparkeren, starten van de auto, met opzet de koppeling laten schieten en dergelijke de zekering blijft heel.

    Zou het dan toch de brandstofpomp zijn?
    De auto gaat uiteraard terug naar de garage, die mij na telefonisch contact lieten blijken als de sensor niet nodig was om te vervangen of als deze wederom defect is mij tegemoet te komen.
     
  12. Dan loopt er iets te zwaar.. Daardoor meer stroomvraag en past zegt je zekering. Kan een brandstofpomp zijn die minder wordt, maar dat is meestal een elektronisch probleem. Een zwaardere zekering plaatsen als de huidige knapt is natuurlijk niet handig. Dan kan je er net zo goed een stuk ijzerdraad in drukken, want je gebruikt een zekering niet waar hij voor is, namelijk doorbranden als er sluiting of teveel stroom wordt gevraagd. Die ampherages zijn er niet voor niets..
     
  13. Daar zit wat in...zal de goede zekering terugplaatsen. Auto gaat zo ie zo wederom naar de garage wil echter een beetje een idee krijgen wat het zou kunnen zijn...
     
  14. Kan natuurlijk ook gewoon doodsimpel kortsluiting zijn. Kortsluiting in de pomp of de draden die er naar toe lopen. Een zwaardere zekering moet je idd niet aan beginnen dit kan tot gesmolten draden of zelfs brand leiden.
     
  15. Jammer alleen dat je zelf niet makkelijk bij de pomp kan komen...anders was ik daar wel gaan speuren...
     
  16. pomp kom je wel makkelijk bij.
    Je hoeft alleen de intercooler te verwijderen.
     
  17. das 6 minuten werk
     
  18. Even voor de goede orde...mijn benzine auto heeft dit probleem (dus de 1.6 16V)
     
  19. Morgen gaat de auto naar de garage.

    Donderdag wederom een start probleem gehad, echter zekering nog heel en na afkoelen motor (ongeveer 30 minuten) totaal geen problemen meer.
    Lijkt er nu dus op dat het alleen met een warme motor voorkomt (uitvallen inparkeren, niet meer starten met warme motor).
     
  20. Komt weleens voor dat de voedingsstekker op de pomp verrot gaat.
     

Deel Deze Pagina