1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

brandstofmeter blijft op nul staan

Discussie in 'Electronica' gestart door molenhuis, 4 jan 2010.

  1. Wat voor auto heb je of uit wel jaartal. De vroege c-maxen hadden een vlotter die vaak kapot gingen. Wat bedoel je met een digitale meter, de boordcomputer? Ik weet niet precies hoe die werken maar volgens mij werkt die op je verbruik, icm met de vlotter.
     
  2. Het gaat om een Ford Focus Cool Edition uit 2002. De digitale meter functioneerd wel goed (2 vlotters??). Dat hij aangaf dat ik iets van 60km kon rijden moest ik ook ongeveer 48ltr tanken terwijl de meter zelf nog bijna een kwart aangaf
     
  3. #23 spanj777, 28 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2010
    Ik heb het zelfde gehad met mijn vorige focus,de dealer heeft er (onder garantie) een nieuwe vlotter ingezet,na een paar maanden had hij het weer,ik weer naar de garage en daar kwam de monteur met de oplossing:dance:,er zit in je hoofdzekeringkast een zekering(ik weet niet zeker meer welke,maar volgens mij moet je f36 hebben(boordcomputer)die moet je ff trekken MET CONTACT AAN,en dan werkte(bij mij) het hele systeem weer.
    Als dit niet werkt is je vlotter element stuk.

    Suc6
     
  4. Er zit maar 1 vlotter in de brandstoftank. Zowel de boordcomputer als de tankmeter gebruiken hetzelfde signaal. Als de boordcomputer wel goed aangeeft kan je er dus vanuit gaan dat de vlotter goed is anders zouden beide meters een foute stand aan moeten geven. Ik denk persoonlijk dat het probleem in de tellerklok zit. Je zou deze eens open kunnen maken om te kijken of de contacten op de printplaten niet gecorrodeerd zijn. Dat komt namelijk weleens meer voor (met rare storingen tot gevolg).
     
  5. FF alle zekeringen eruit trekken dus.:cool:

    Als je de auto bij de dealer aanbiedt, dan is het handig als de tank zo goed als leeg is. Makkelijker voor de monteurs, want dan hoeven ze niks af te tappen. Veelal ben je de benzine die ze aftappen kwijt, omdat die wordt opgevangen in "iets" wat in de buurt staat en dus niet perse schoon genoeg is om weer hergebruikt te worden....
    Scheelt je toch gauw €75 bij een volle tank.
     
  6. Update,

    het heeft even geduurd maar de meter functioneerd inmiddels weer. Auto is niet naar garage geweest (scheelt toch ruim €300). Zekering had ik eruit gehaald en sindsdien bleef de meter niet meer op nul staan maar week wel een kwart af. Vermoed dat het met het warme weer zich heeft opgelost (vocht). Gezien de vele tips/mogelijke oplossingen ben ik er toch goedkoop vanaf gekomen en heeft het me toch een hoop kosten gescheeld. Mij valt wel op met auto's dat tegenwoordig garages veel (mogelijke) oplossingen biedt maar toch zelf niet weten wat de oorzaak echt is en men dan gaat sleutelen om toch proberen op te lossen, wat je toch een hoop geld kan gaan kosten (vlotter vervangen, printplaat dashboard vervangen etc.) Toch te veel techniek tegenwoordig ingebouwd icm met het "ijzer" van vroeger? Wat mij betreft kan deze topic worden afgesloten. Heel veel dank voor de vele tips van de posters!!
     

Deel Deze Pagina