1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

brandstofmeter blijft op nul staan

Discussie in 'Electronica' gestart door molenhuis, 4 jan 2010.

  1. Hallo, mijn accu was van de week leeg met het koude weer. Na mijn ford focus wagon cool edition gestart te hebben via mijn opel corsa deed alles het weer, alleen we me opviel was de de brandstofmeter op nul blijft staan, terwijl met actieradius aangeeft dat ik nog bijna 650km kan rijden en ik ook weet dat mijn tank zo goed als vol is. Heeft dit met een zekering te maken?
     
  2. Ik denk dat het toch je accu is. Misschien even laten meten?
     
  3. Ten eerste stellen we hier op prijs als je je eerst voorstelt in het daarvoor betemde topic.
    Als antwoord op je vraag, misschien ff je accu af en aankoppelen.
     
  4. Er zit inmiddels een andere accu in. Garage heeft het paneel gemeten en liet alles bewegen (toerental, snelheidsmeter en brandstofmeter) en die lijken te functioneren. Kan er nog een zekering zijn? Heeft het met het weer te maken? Garage wil nieuwe vlotter plaatsen, maar daarvoor moet brandstoftank, uitlaat enz. gedemonteerd wat volgens mij aardig wat kosten. Iemand misschien nog een idee?
     
    Stannie vindt dit leuk.
  5. Laat ze een ander tellerhuis proberen. Kijken of deze het wel doet. Als de vervanger het namelijk wel doet dan kun je er vanuit gaan dat je tellerblok niet tof meer is.
     
  6. maar bij de meters heen en weer halen (sweep test) werkt ie wel, dus hij krijgt geen signaal van de vlotter.
     
  7. idd, vlotters gaan soms stuk.

    Ze zijn niet echt handig zelf te vervangen. Je moet officieel de tank laten zakken, om er bij te kunnen. Je kan natuurlijk ook voor de 'sjonnie' methode gaan: blikschaar onder de achterbank gebruiken :badgrin:Je kan dan het gat van de bedrading wat groter knippen :ooolala:
    (niet echt mijn oplossing overigens)
     
  8. Je zal ook niet de eerste zijn als je tellerklok stuk is....
     
  9. Zou eerst een andere klok proberen. Het enige wat kapot kan gaan aan die vlotters is dat ie niet de juiste hoeveelheid aangeeft, dus half leeg terwijl die vol is bijv. Lijkt me dat het tellerhuis een beschadiging heeft opgelopen door het overstarten.
     
  10. Als de auto uit staat, staat de brandstof meter bovenaan, en ook de "hitte" meter. Snelheidsmeter, toerental enz, functioneren. Weet een van jullie wat het kost om de tellerhuis te vervangen?

    gr. John
     
  11. Dan is het inderdaad je tellerunit, vervangen is duur, en dan klopt ook je kilometerstand niet meer.
    Ik zou gaan voor reviseren. zoek eens op google, kms-apeldoorn doet dat bijvoorbeeld..
     
  12. Je kan ook gewoon een andere van de sloop halen, dus met 'foute' kilometerstand. Er zijn dan zat marktplaats-sjonnies die de juiste ;) kilometerstand voor je programmeren.
     
  13. Zal het dan toch aan het weer gelegen hebben? Vanmorgen de auto gestart, gaat de meter helemaal naar rechts (volle tank) terwijl mijn display aangaf dat ik ongeveer 400km kan rijden. Later starte ik de auto weer naar 15 km gereden te hebben en de pijl stond nu wat lagen. Na het contact thuis 3 aangezet te hebben lijkt de meter zijn juiste waarde weer gevonden te hebben. Weet niet of dat kan, maar zoals het er nu naar uitziet lijkt ie het wel weer te doen. Heb ook nog de benzindop losgedraaid gisteren maar voelde niet echt een druk of hoorde lucht eruit komen. Ik wacht het even af, en laat het weten zodra alles weer goed is. Zal me een hoop kosten/gemopper schelen
     
  14. Ik heb laatst een indicatie voor een nieuwe tellerunit van een FoFo II gehoord (heb er misschien zelf 1 nodig): 392 eurootjes excl. BTW. Dan moet hij nog geprogrammeerd worden, want er zit een gedeelte van de startonderbreker in. En dan nog even monteren. Geschatte kosten van ongeveer 700 euro!! Niet fijn. Ik laat het voorlopig maar even zitten.
     
  15. Een andere van de sloop is niet echt een optie, vooral niet als je een startonderbreker hebt.
    Deze zit namelijk in de teller-unit, als je een andere van de sloop pakt kun je de auto niet meer starten.
    Ben hier achter gekomen bij KMS-Apeldoorn, deze hebben namelijk de processor van de teller moeten overzetten omdat door de vervangende teller de auto niet meer wou starten.
    Deze kunnen trouwens ook gewoon de goede kilometerstand er weer in programmeren.
    Net als de processor omzetten.
     
  16. Weet nu niet precies wat er aan de hand is, als ik de auto start geeft de meter meer aan dan er in zit (vergeleken met het digitale display van de brandstofmeter), deze zakt vervolgens langzaam naar de waarde die overeenkomt met het de afstand die je volgens de dig. display nog zou moeten kunnen rijden. Staat de auto korte tijd uit en start je deze weer dan houdt hij de "goede" stand aan. Start je de auto de volgende dag weer geeft ie meer aan dan dat er in zit? Is de vlotter of de unit defect?
     
  17. Je bent nu al bijna 3 weken bezig om (zelf) uit te zoeken wat er mis is. Hier op het forum kom je blijkbaar ook niet verder. Waarom niet gewoon terug naar de dealer.,
     
  18. zolang mijn tank nog niet leeg is lijkt het me zinvol om de ervaringen/informatie te delen, daarvoor is volgens mij het forum ook voor :)
     
  19. Ruim anderhalve maand verder, tankinhoud komt niet helemaal overeen met de digitale brandstofmeter. Nadat tank leeg heb ik weer een volle tank getankt. Hierna staat de meter alweer een tijdje op nul, totdat het niveau weer bepaald punt bereikt waardoor de meter gaat "fucntioneren". Zal het dan toch de vlotter zijn? Heb er niet veel haast mee aangezien er nog een 2e meter in zit, en ik de auto binnen niet al te lange tijd (1 jaar) verkoop.
     
  20. Wat voor auto heb je of uit wel jaartal. De vroege c-maxen hadden een vlotter die vaak kapot gingen.
     

Deel Deze Pagina