Overig Brandstof verbruik Focus III 1.0

Discussion in 'Performance' started by Backa, May 1, 2012.

  1. Nog even aan de pomp meten jongens. Mijn BC zei laatst ook dat ik 6.6L/100km reed. Aan de pomp bleek dit 7.6L/100km te zijn.
     
  2. Het verschil is idd behoorlijk, maar het behalen van de door de fabrikant opgegeven verbruikscijfers is me nog nooit gelukt.

    De Ecoboost welke ik nu mag rijden zou volgens Ford een verbruik moeten hebben van 6L/100Km. De werkelijkheid, in mijn geval, ligt ergens tussen de 8.0 en 7.6L/100Km uitgaande van dagelijks woon/werk verkeer en tussen de 7,5 en 7,0L/100Km als er lange stukken (vakantie) gereden worden.

    Misschien is mijn rechtervoet niet van gemiddeld formaat of gewicht, maar de door Ford opgegeven verbruikscijfers slaan volgens mij ook nergens op.

    Oja de waarden zijn berekend, de gegevens van de BC zijn echt onbetrouwbaar, althans dat is mijn conclusie.
     
  3. SAE 5W20 klopt helemaal.
     
  4. Bij de 1.6 tdci is het heel goed mogelijk, je moet dan wel heel relax rijden. Maar je kan gewoon 100km/h op de teller rijden. Wat van groot belang is, is dat de afstand lang genoeg is die je aflegt. Misschien is dit anders bij een turbobenzine.

    Toen ik bang was dat mijn turbo niet goed meer was, reed ik lekker relax en haalde 1 op 24 gemeten aan de pomp. Dat is 4,1l, gecombineerd opgegeven 4,8l.
     
  5. #26 Boomerang78, May 2, 2012
    Last edited by a moderator: May 2, 2012
    Ben toch benieuwd hoe je bevindingen zijn wanneer je 12 maanden hebt gereden.
     
  6. Rij em warm, trap em even goed open en kijk dan weer...
     
  7. :offtopic:

    :rofl: mss is met links proberen gas te geven :mrgreen:

    :ontopic:
     
  8. Normaal zit ik rond 7.6 / 100 km (zie spritmonitor onderaan), vandaag op BC 9.7 / 100 km :lol: Onderweg naar Berlijn cruise control zoveel mogelijk op 170 gehad, verbruik is dan toch wel iets hoger :dance:
    Ik heb de teller een keer op 221 gehad, volgens TomTom 216 echte kilometers. Er zat nog iets meer in maar het verkeer liet het verder iet toe. Ik ben vergeten te kijken wat het momentaan verbruik toen was ...
     
  9. ik meet met mijn focus (eigenlijk alle auto's die ik heb gereden) altijd het verbruik aan pomp
    gemiddeld zit ik met mijn auto op 1op11.979 (is 8.34/100km)
    boordcomputer geeft nu 8.1/100km (is 1op12.34)
    fabrieksopgave is
    7.0/100 (1op14.28) gemiddeld verbruik
    9.0/100 (1op11.11) verbruik stad
    5.0/100 (1op20) snelweg
    laatst genoemde klopt niet echt 80 in zijn 5 zit je nog op 5.5/100km (volgens de computer) op 120 dan haal je dit nooit

    boordcomptuer zit dus altijd iets naast ten op zicht van de pomp
    mogelijk dat pomp meter niet goed is waardoor 44liter 45liter wordt bijvoorbeeld
    en visa versa met de meter in de auto,
    kan goed zijn dat hij rekend dat bij openingstijd injector x cc inspuit
    en dat rustig optelt en aftrekt waardoor hij je verbruik hebt
    km-sensor, injector, verkeerde bereking, niet elke nanoseconden bereken
    zorgen dat je boordcomputer anders uitpakt


    back to topic
    gemiddelde fabrieksopgave en dan 15% ongeveer bij op tellen is verbruik snelweg
    stad verbruik durf ik zo niet te zeggen maar kan goed zijn dat dit ongeveer overal gelijk licht


    jij zit zelf aan de 50% bijna
    dat is veel
    maar wat bij mij extra telt is de motor vermogen
    een klein motor is zuinig dat klopt maar om van 0-100te gaan moet je langer gas geven ten op zichte van een grotere motor
    hierdoor zal hij op dit traject verliezen qua verbruik
    maar bij constant rijden juist winnen echter als je op snelheid zit moet je met kleine motor extra gas geven om op snelheid te blijven
    tevens als airco aanstaat zal een grotere invloed hebben dan bij een grote motor

    ik rij veel snelweg en ben van sportief rijden vandaar dus de 2.0
    toekomst zal het de ecoboost 185 worden
    of 150 maar dan chippen voor extra vermogen (uit de 185 wordt na chippen bijna 210pk, en dat uit een 1.6)
     
  10. Net even een ritje Rotterdam-Lelystad en weer terug gemaakt, boord computer van te voren gereset en de airco uitgeschakeld.
    De hele weg gereden als een oud wijf, ik kwam op een gemiddeld verbruik van 5.8l/100km uit.

    Mogelijk is er nog wel wat meer uit te halen als de auto wat meer kilometers heeft gemaakt.
     
  11. Rotterdam-Lelystad zou een perfecte meting moeten zijn voor Nederlands standaard.
     
  12. @ Backa:

    Mijn 1.0 staat al bij de dealer en wordt misschien volgende week, en anders nog een weekje later aan mij afgeleverd, er moeten nog wat opties gedaan worden,.. Maar als ik hem heb zal ik ook eens gaan kijken naar het verbruik dan kunnen we een beetje vergelijken,.. Ik ben ook erg benieuwd of er een beetje pit onderin die 1.0 zit...
     
  13. Geen proefritje gemaakt?
     

  14. Nee, toen ik hem bestelde was ie er nog niet in 1.0, maar ook dat maakte voor mij niet uit want ik maak nooit een proefrit, dan ga ik alleen maar twijfelen..
     
  15. @BenB
    Pit heeft ie genoeg voor een 1.0 en juist bij lagere toeren. Hiervoor had ik een Opel Astra 1.6 benzine zelf vind ik de Focus een stuk soepeler oppakken juist omdat ie in het laag al flink wat koppel heeft.
    Ook merk ik dat de tractie controle goed zijn werk doet als ik bij de Astra teveel gas gaf bij het optrekken dan bleef ik gewoon stilstaan met spinnende banden, dit is bij de Focus niet het geval.

    En de wegligging is zoveel beter als van de Astra. :thumbs:
     
  16.  
  17. Denk dat het verbruik nog wel wat bij zal trekken.
    met mijn Nieuwe Ka 1,25 lukte het mij om een verbruik te krijgen van 4,8:100. combi.
    (bij km stand van 10.000 en goed antiseperen)
    nu weet ik niet wat de 1.0 focus weegt natuurlijk.
     
  18. Dat hebben mijn ouders nog nooit gehaald in de ford ka. Dat ding zuipt als de nete 1 op 12 op de snelweg als je geluk hebt. Ford weet er geen raad mee.
     
  19. Onze ka doet 1 op 15 a 16
     

Share This Page