Overig Bluefin & non-turbo

Discussion in 'Performance' started by ST130, Jan 15, 2011.

  1. Dat klopt helemaal ik bedoel er in ieder geval mee te zeggen voor geld zou ik het niet altijd laten..:mrgreen:
     
  2. met turbomotoren is dat zeker met stappen als je van 0,7 bar naar 1,4 bar gaat moet er ook een vracht benzine mee je vullingsgraad is veel hoger

    bij een atmo word de vullingsgraad maar iets hoger doordat het mengsel minder arm word gezet dan standaard
    dit gebeurt wel weer als je een beter in en uitlaatsysteem monteert
    de motor kan dan beter ademen

    maar ik zeg +2

    groeten Dennis :rs:
     
  3. Aha minder extreem dus, maar al met al wel het voetje in de gaten houden dus :mrgreen:
     
  4. Vind het jammer dat er bij mij geen chip in kan. Had er wel 1 liggen maar bij focus type 1 van mijn jaartal zit door de computer een breekbout heen die doorgeboort moet worden wil je in de comp kunnen. Geval is dan ook dat al het vijlsel metaaldeeltjes zo in de comp terechtkomen van de comp risico mij tegroot heb de chip weer teruggebracht.....
     
  5. Heb zitten kijken op pumaspeed. The throttle body kost 260 pond en je krijgt er 4-6 pk bij.
     
  6. Dan is Bluefin idd (naar verhouding) "goedkoop" :D

    @ brandstofverbruik......mooi verkooppraatje, Berry :mrgreen:
     
  7. Ja dat gaat bij jou niet op met die grote voet van je :baeh:
     
  8. Even optellen voor 150pk
    Uitlaat +6, throttle body +5, bluefin +10
    Dan zit je nu al op 150pk.
    Als je daarna nog de cat + uitlaatspruitstuk gaat vervangen zit je denk ik op ongeveer 160pk.
    Das lekker:cool:
     
  9. Jammer dat er nog niets voor het 2.0 16v 107kW/145 pk motorblok is. Throttle body is er al wel :mrgreen:
     
  10. Kwam een pagina tegen van iemand die de throttle body ge-upgrade heeft naar een iets ruimer bemeten versie en die heeft het erover dat je niet meer moet verwachten dan 1 tot 2 pk winst. Dan kun je net zo goed een inlegfilter nemen, makkelijker in te bouwen en de performance winst is even psychisch
     
  11. Dat klopt. Heb zelf een combinatie van een K&N inlegfilter met 60mm throttle body.
     
  12. Pk's zeggen niet alles, ja ja ik weet "jij hebt makkelijke l*llen" :mrgreen: maar toch is het zo. Het plaatsen van een K&N inlegfilter met 60mm throttle body geeft een betere response van de FoFo en dat is ook wat waard ;)
     
  13. Gaat bij een 60mm throttlebody het verbruik (erg) omhoog?!
     
  14. Nee, daar merk ik helelmaal niets van :D Het blijft nog altijd afhankelijk van de rechtervoet ;)
     
  15. Ik zit nu ergens rond de 130 a 140 pk met 1.6je en merk echt goed dat brandstofverbruik omhoog is gegaan ;) ben blij als ik met 1 tank benzine de 500km haal
     
  16. Maar als je tank maar 30 liter groot is valt het wel meer mee. ;)
     
  17. 140pk uit je 1.6? Wat heb je gedaan om dat te bereiken? Of zijn het "verjaardags-pk's"?
     
  18. Inderdaad hoe krijg je dat voor elkaar.
    Zonder kat en met een ander spruitstuk ben je er nog niet denk ik zo....
     

Share This Page