1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bar's Focus ST [24-01-2020] ST moet helaas het veld ruimen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BarryST, 4 jan 2010.

  1. Heel simpel Gerard, de ST heeft een type goedkeuring waar het mistachterlicht deel van uitmaakt.
     
  2. ok Joost duidelijk antwoord :thumbs: maaaaar... je voelt hem mss al aankomen ;) stel nou voor dat ik standaard mistlampen voor heb en ik rij de voorbumper kort :nocheer: dan ben ik verplicht dus om een voorbumper te (laten) monteren MET mistlampen omdat deze anders wordt afgekeurd?
     
  3. Mistlichten vooraan zijn waarschijnlijk nie verplicht, maar als je ze hebt MOETEN ze werken (maar ik eigenlijk kan ik nie veel zeggen over jullie wetgeving, ken enkel die van Belgiƫ)
     
  4. Gerard, zoals Joost al uitlegt is een mistachterlicht in Nederland verplicht. Vandaar dat ik de stekker om moet wisselen en er een rood lampje in moet doen ;)

    Mistlampen voor zijn niet verplicht. Rij je je bumper kort, hoef je ze dus niet terug te plaatsen. Let wel, als de schakelaar wel aanwezig is, dient deze te functioneren ook.
    Dus ook de schakelaar wisselen voor eentje zonder de mistlampen voor.

    Zelfde geld voor de hoogteregeling. Vandaar dat ik de lampen ook moet wisselen voor de apk. Of natuurlijk een schakelaar scoren zonder hoogteregeling;)

    Raar maar waar :mrgreen:
     
  5. Leuk gedaan! Ook ik rijd gewoon zonder mistachterlicht rond :mrgreen:
    Vind zelf een wit llicht aan 2 kanten erg makkelijk met donker inparkeren, geeft een hoop meer licht van een rood lampje :lol:
     
  6. Mooi gedaan Barry, je moet er maar net opkomen
     
  7. Koop een :focus3: Mark dan heb je beide :schater:
     
  8. ok thanx guys, weer wat geleerd;)
    staat trouwens wel super Barry :thumbs:
     
  9. Ziet er goed uit! Nieuwe hype?:mrgreen:
     
  10. niet alleen de st hoor, elke auto in europa;)

    alleen amerikaanse auto's hebben meestal niet standaard een mistachterlicht;) dit dient wel erop gemaakt te worden wil je deze invoeren in europa;)
     
  11. #771 BarryST, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2011
    Vanmorgen begon deze minstens 40-urige werkweek weer erg vroeg. Me ter nauwernood niet verslapen. Dus alles afgeraffeld om toch nog op tijd te vertrekken. So far, so good.
    Ik liep naar buiten, startte de auto en 2 sec daarna een geluid :shock:
    Net alsof iets in de soep liep. Hoop metaal geratel en gezoem als ik gas gaf.
    "Wat zou het zijn" spookt meteen door je kop. Kijkende naar de oliedrukmeter, verdacht ik meteen het membraam van het oliefilterhuis van het geluid. Stationair en koude motor 4 bar....
    Verder geen enkel lampje te zien.
    Motor uitgezet en motorkap geopend....wat een systeem :loco:
    Olie gepeild, alle sapjes verder bekeken en die waren iig in orde :thumbup:

    Motor weer gestart en het geratel begon meteen. Olievuldop losgedraaid maar geen gesis te horen....
    Ondertussen meurde het onder de motorkap, niet te zuinig.
    Ik heel voorzichtig naar de garage toe gehobbeld. 60 in zijn 6 zo'n beetje. Dat zal de :st: niet vaak meemaken :badgrin: Onderweg alle lampjes in de gaten gehouden.
    Instinctief heb ik alle verbruikers uitgedaan. Radio, koplampen en natuurlijk de climate control. Uiteraard ook zo min mogelijk remmen :schater:

    De garage was gelukkig al open toen ik daar aankwam (7.25 uur).
    De deur stond open en parkeerde ervoor met draaiende motor. Chef werkplaats zat achter zijn buro maar zag meteen dat koppie om de hoek komen om te kijken naar het geluid :D

    Na een snelle diagnose was het het andere grote euvel van de :st:....jawel de dynamo :angry:
    De chef zei dat ik nog "mazzel" had. Die van hem was in de fik gevlogen :wow:

    Ik heb hem gevraagd of er veel losgehaald moest worden. Waarom, vroeg hij. "Nou, als je ook maar in de buurt kom van het oliefilterhuis vervang deze dan ook maar meteen want dat is het andere zwakke punt".
    Hij zei dat hij wel aan het onderdeelnummer kon zien of ie ooit vervangen was (je weet natuurlijk nooit of de vorige eigenaar hem heeft laten vervangen) en zou mij op de hoogte houden :thumbs:

    Onderweg naar me werk belde hij met de volgende "meevaller". Toen hij de dynamo verving bij hemzelf, kostte deze nog 400 zoveel euro.
    Nu was ie 204 euro en een beetje. Hiep hoi......:schater: Het oliefilterhuis was ook zoiets.

    Ik word dus nog op de hoogte gesteld of oliefilterhuis ook vervangen gaat worden.
    Heb een leen-:focus: meegekregen dus kan me van A naar B(eter) verplaatsen :cheer:

    We wachten WEER af....
     
  12. Je blijft pech hebben met deze auto man. Hoop dat je je ST weer zo snel mogelijk terug hebt.
     
  13. Dat is mooi kl..te Barry. Succes ermee.
    Naar de garage gebracht waar je ook het onderhoud hebt laten dan of bij mijn 'vrienden'geweest
     
  14. Beetje jammer om zo de week te beginnen, hopelijk is de :st:snel weer terug bij de baas (voor zo min mogelijk geld natuurlijk)
     
  15. balen barry

    ik dacht in eerste instantie toen ik het woord geratel las aan het vliegwiel, gelukkig is het dan nog maar de dynamo......

    heb je foto's van die :focus: ??:mrgreen:

    enne, ga je deze 40 uur wel volmaken, je hebt nu toch wel een paar uur kunnen missen hoop ik?:mrgreen:
     
  16. Ik hoop dat de problemen voor jou voorlopig ook even over zijn. Dit soort dingen is nooit leuk, vooral als alles achter elkaar komt. Wat trouwens het spuiten van je bumper betreft, ze hebben bij mijn voorbumper ook eerst de kleurcode van de auto op geschreven en daarna de bumper besteld, gespoten en ik moest even langs komen voor de montage. Duurde voor mij ook maar een halve dag en heb totaal geen kleur verschil.

    Verder hoop ik dat je er weer vele veilige kilometers tegen aan kunt gooien als ie weer klaar is.
     
  17. Balen Bar, wel een geluk bij een ongeluk dat dat ding bijna 50% goedkoper is geworden.
     
  18. :nocheer: Daar gaat weer een rib uit je lijf!

    Ze zouden de ST beter uit kunnen rusten met een reserve dynamo en oliefilterhuis + gereedschap i.p.v. een reservewiel...
    Vroeger, als je bv. een Jaguar had, moest je ook allerlei onderdelen meeslepen :mrgreen:
     
  19. Balen :( In ieder geval wel het geluk dat je flinke korting hebt op de onderdelen.
     
  20. Balen hoor, maar 'gelukkig' is dat het enige en is er niet meer stuk gegaan...

    Tsja, je spaarvarken vind het alleen niet zo leuk :(
     

Deel Deze Pagina