1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bar's Focus ST [24-01-2020] ST moet helaas het veld ruimen

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BarryST, 4 jan 2010.

  1. Wat een verhaal weer Barry! Ik heb het net doorgelezen samen met mijn man. (je kunt echt leuk schrijven :lol:). Hij is benieuwd hoeveel km je inmiddels hebt gereden. Ook de diverse linkjes in een reactie waren zeer leerzaam. Meestal rij ik dus met de :st: dus nu weet ik hoe die klinkt als het oliefilterhuis het probleem wordt... Op onze :st: staat nu 52000 km. Komen wij al in de gevarenzone??? :???: Ik moet echt nog eens je hele "discussie" doorlezen maar het is inmiddels een heel lang verhaal :roll: met helaas voor jou, al heel wat ellende :crying:. Ik hoop voor jou dat het nu eens klaar is en dat je lekker kunt gaan scheuren!!:dance: Enne... ik hoop dat je niet als toegift nog een prent krijgt ;)
     
  2. lekker Barry, nou nog ff het bumpertje erop en weer zorgeloos de zomer door :thumbs: (en herfst en winter en lente enz enz ;))
     
  3. 316i die op 3 pitten liep! :rock::baeh::mrgreen:
     
  4. Mooi Barry dat hij weer motorisch weer helemaal goed is. Nu nog de bumper en je bent er weer klaar voor!! :cheer::rock:
     
  5. @ Marlén.

    Ik heb het filterhuis laten vervangen omdat bij demontage dynamo het filterhuis redelijk bereikbaar was. Op deze manier vallen de kosten nog enigszins mee.
    Mijn membraam in het filterhuis was iig (nog) niet kapot maar wie weet hoe lang dat nog zou duren.....juist...niemand;). Wellicht dat als ie dit weekend uit elkaar gaat, ik wat meer kan zeggen/laten zien wat er fout gaat cq zit in het filterhuis;)

    Mijn kilometerstand is inmiddels 83.XXX km. Dus of jij in de gevaren zone komt....:weetikniet:
    Wel zijn er bezitters van een :st: waarbij ie bij 60.000 geklapt is. Bij mij was ie dus bij 83.000 nog niet geklapt. Zoals je ziet is er geen pijl op te trekken en lijkt het wel russische roulette.

    Volgens de chef-werkplaats zou het enige verschil een be/ontluchting zijn aan de bovenkant van het membraam. Deze zit wel op nieuwe type en niet op oude. In theorie zou dus ook een gaatje boren aan de bovenkant van de deksel, dé oplossing moeten zijn. Echter zit je dan natuurlijk wel met water/vuil enz.;) En je moet natuurlijk niet met je boor doorschieten :rofl:

    De chef-werkplaats van de dealer waar de auto geweest is, bezit zelf ook een :st:.
    Hij heeft er ook nog geen problemen mee ondervonden maar gaat hem ook preventief vervangen naar aanleiding van mijn verhaal......wat heb ik aangericht :schater:

    Als ik jou was zou ik eerst kijken of je niet toevallig al een gemodificeerd huis heb voordat je wellicht overhaaste conclusies gaat trekken;)
     
  6. #806 BarryST, 25 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2011
    Omdat ik het leuk vind om uit te vinden hoe dingen werken, zonet even het oliefilterhuis onder handen genomen :rock:
    Al met al nog een heel apparaat, zo'n filterhuis
    [​IMG]

    De "duidelijke" verschillen. Links gemodificeerd. Rechts (mijn) oude type
    [​IMG][​IMG]
    Het is slecht te zien maar de nummers zijn toch echt anders.....


    Na demontage van het hele bovenste gedeelte hou je een lege ruimte over
    [​IMG]


    Het gedeelte waar het membraan in zit
    [​IMG][​IMG]


    Wat mij opviel.....
    [​IMG][​IMG]
    Er zit dus wel degelijk een vorm van ontluchting op (aan beide zijde overigens) :shrug:.


    Hierna het dekseltje eraf gewipt waar het membraan onder zit.
    [​IMG]
    Ook hier is de ontluchting goed te zien.


    Dit zit aan de andere kant van het membraan (aan de kant van het huis dus;)):
    [​IMG]
    Wat een viezigheid.....echt dikke drap


    Het membraan zelf
    [​IMG]
    Al flink uitgelubberd :???:


    Het dekseltje met het gaatje.
    [​IMG]

    Het membraan heeft een uitsparing die gedeeltelijk in dit gaatje valt. Je houd dan nog een gaatje van 1 mm over. De lucht dient langs de buitenrand naar het gaatje te gaan dat in contact staat met de buitenlucht.
    Deze weg is lang en smal en dit lijkt me nogal veel weerstand te bieden;)

    Anyway, de techneuten zullen er goed over nagedacht hebben (achteraf :mrgreen:) en de gemodificeerde versie zal wellicht ook nog op andere punten verbeterd zijn. Ik laat alleen die versie even voor wat het is en ga deze niet demonteren om de verschillen te zoeken :schater:
    Als het alleen de ont/beluchting betreft zou je in theorie alleen het bovenste gedeelte kunnen wisselen (de gehele behuizing van het membraan) ware het niet dat de clipjes waarmee deze vastzit, moeilijk te bereiken zijn. En ik kon ze nog wel van alle kanten bereiken;)

    Ik kon verder weinig vinden aan het oude huis wat aangaf dat het membraan stuk zou gaan anders dan dat membraan erg uitgelubberd was. Dit resulteert natuurlijk in (plaatselijk) dunner rubber en bij een hoge oliedruk dus mogelijk een scheur. Hoe lang ie het volgehouden...geen idee. Of ie ooit was gegaan....weet ik ook niet.
    Toch ben ik nog steeds blij met de beslissing die ik heb genomen om het toch preventief te laten vervangen.:cool:

    Overigens voor diegene die intresse heeft in een :st: in onderdelen....ik heb hem bijna compleet :schater:
     
  7. Allemaal een mooie drebbik van binnen.:???: Maarja, je kunt nu weer toeren. Wat ga je met je oude oliehuis doen?
     
  8. Het oude filterhuis.....tja....ik denk dat het uiteindelijk op de belt beland;)

    Wat dan? Wou jij hem hebben? :schater:
     
  9. Past er bij mijn focus niet in denk ik Barry. :baeh:
     
  10. But...will it blend :P

    Wel leuk om dat ding van binnen te zien :)
     
  11. wat een verhaal weer barry....

    maar goed dat je hem vervangen hebt nu, wat zie dat ding eruit zeg....
    in iedergeval bedankt voor de foto's :D daar kan i kwel wat mee :D
     
  12. #812 BarryST, 1 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2011
    Aangezien mijn achterbumper al vanaf 22 juni klaar ligt en ik vandaag vrij had, de stoute schoenen aangetrokken en afspraak gemaakt met CARe om de bumper te monteren.
    Ik kon erbij blijven:D. Dit kwam mooi uit want dan kon ik meteen draadje van achteruitrijlicht in een pma-slang doen;)

    De auto werd naar binnen gereden en ging de brug op. Bumper lag in de stelling met een dikke laag plastic eromheen :thumbup:
    De bumper werd uitgepakt en op bokjes gelegd. De manager :"bekijk hem maar even".

    Zo gezegd, ze gedaan. Na 30 sec was ik al uitgekeken :badgrin:
    Allebei de hoeken hadden geen verf gezien. Aan de ene kant de bovenkant, de andere kant de onderkant. De bovenkant kreeg ik zo snel ff niet op de foto (:angry: iPhone) maar die andere zag er zo uit:

    [​IMG]


    Ik heb toen tegen de manager een klein pleidooi gehouden.
    "Nou had ik ondertussen wel verwacht dat je weet wat voor ongeloofelijke zeikl#l ik ben. Nou heb je alle tijd gehad om de bumper te spuiten, te controleren en eventueel te herstellen en nou maak je me dit. Is het dan zo moeilijk? Rijd me auto maar weer van de brug, herstel het maar weer en volgende keer kom ik wel eerst kijken voordat we uberhaupt een afspraak maken want dit slaat weer alles".

    Kreeg een hoop excuses. Bijv dat ze er met 3 man naar hebben gekeken voor me te bellen, de wet van Murphy en dat soort gereutel. Een echte reden waarom, heb ik niet gehoord :badgrin:

    Hij zou de bumper naar de spuiterij brengen, ondertussen de "oude" demonteren en na een half uurtje spuiterij zou het wel hersteld zijn.
    HOOOO, wacht ff. Ook wat dat betreft ben ik rare vogel :badgrin:
    Hij gaat er pas op als ie helemaal goed is. Straks halen ze de bumper eraf, spuiten ze de nieuwe ff bij, knallen hem erop en dan zit ik met de nieuwe bumper bijv weer met druipers, zakkers en stof.
    En zeg nou niet van dat valt wel mee want ik weet wel beter. Gebeurt me niet nog een keer, ik dacht het ff niet. Herstel maar en laat maar weten. De auto gaat nu mee.

    De manager stond zowat te stuiteren. Niet tegen mij maar tegen het personeel en aan zijn hele lichaamshouding merkte ik gewoon dat ie zich knullig voelde.
    Verder geen woorden aan vuil gemaakt, hem en de rest een prettig weekend gewenst en tot de volgende keer maar weer :schater:

    Kortom, situatie ongewijzigd :lol!:
     
  13. OMFG WTF ROFL meen je niet serieus he?
     
  14. Kun je niet beter ergens anders heen gaan?
     
  15. #815 BarryST, 1 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2011
    En de bumper meenemen, daar laten spuiten en monteren? :schater:

    Bumper word onder garantie vervangen, Jac ;)


    @ Gijsbert.....helaas wel :nocheer:
     
  16. Echt... ga een boek schrijven :P wat een verhaal zeg. Snap niet dat zo'n bedrijf winst kan maken of uberhaupt nog bestaat. Te slecht dit.
     
  17. Barry,

    Als je ontevreden bent over een Care vestiging, en ze kunnen of willen dit niet voor je oplossen, bel even met het Care hoofdkantoor in Vianen (volgens mij moet je Danja of Wietske hebben, in ieder geval vragen naar de klachtendesk) en een klacht neerleggen.

    10 tegen 1 dat je binnen een week alles opgelost hebt en een net excuus cq. attentie krijgt aangeboden.
     
  18. #818 BarryST, 1 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2011
    Het gaat mij helemaal niet om een klacht neerleggen, attentie oid;)

    Het enige wat ik wil , is een goede bumper. Niks meer, niks minder.....
    De vestiging zelf wil het iig wel oplossen....of ze het kunnen is vraag 2 :schater:. Een telefoontje naar het hoofdkantoor heeft dan m.i. ook geen meerwaarde;)
    Maar ook deze "tragedie" zal uiteindelijk wel goed aflopen :cheer:
     
  19. en ik heb je gisteren nog wel zo'n mooie spuiterij laten zien, we spuiten hele Boeing 747's zonder klachten :baeh:
     
  20. Fred, je zal gek staan te kijken als er maandag een zwarte bumper op je buro ligt, een 747 buiten staan en een :st: zonder bumper midden in het "spuiterij-tje" staat :jerry:
     

Deel Deze Pagina