1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk auto wilt niet meer starten :(

Discussie in 'Performance' gestart door Yesir, 20 nov 2016.

  1. Als ik de code bekijk is het probleem een te hoge oliedruk
     
  2. #22 Yesir, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2016
    Olie is prima zit op max die had ik begin september ververst 5W30 met oliefilter ongeveer 6l ma ook al zit de olie onder minimum die zou dan toch moeten starten ??
    P2288 injector regeldruk te hoog heb ik staan bij mijn uitleesapparaat
     
  3. Heeft niets met olie of oliedruk te maken.

    Zoals ik al zei, lees eerst de gemeten druk eens uit, Dan weten we waar we het over hebben.
    Ook interessant is te weten wat de brandstofdruk is na enkele uren stilstaan.
    De druk zal langzaam richting 0 zakken binnen tenminste een paar uur. Als er na een paar uur nog steeds een hoge waarde uit komt dan zit het in de bedrading of sensor.

    Hou er rekening mee dat er zowel een distributieriem als ketting gemonteerd zitten.
    Dus (pomp)timing controleren met de juiste tools.
     
  4. #24 Yesir, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2016
    dutchguys als de ketting van zen plaats had gespeeld dan zou toch de kleppen enzo kapot moeten zijn of niet ?? de riem heeft papa nog 10min geleden opnieuw gekeken en die staat mooi op zijn plaats de motor draait ook mooi zit nergens vast ofzo ,, ik vermoed zoals je zei ergens een sensor
    ik heb pas een nieuw uitlees apparaat gekocht DELPHI heb jij miss een idee hoe ik de bar kan meten ?? en voor de druk te meten zou de auto nie moeten starten ?
     
  5. #25 Yesir, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2016
    contact aan :
    brandstofdruk 800a1000,1200kpa en 0,01v heb ik via Delphi staan
    gewenste brandstofhoeveelheid 35mg/slag
    stationair draaien brandstofcompensatie , cilinder 1 = 0 mg/cyclus
    stationair draaien brandstofcompensatie , cilinder 2 = 0 mg/cyclus
    stationair draaien brandstofcompensatie , cilinder 3 = 0 mg/cyclus
    stationair draaien brandstofcompensatie , cilinder 4 = 0 mg/cyclus

    nu contact aan motor proberen starten krijg ik bij
    brandstofdruk 2600 a 3000 kpa staan
     
  6. Dat ziet er wel goed uit: 260 tot 300 bar bij starten.

    P007F betekent overigens dat je druk/temperatuursensor in de intercooler defect is of iets met de stekker/draad is.
    Verwacht niet dat dit voor de non-start zorgt.
     
  7. dus de injectoren zijn dan goed enkel ergens een sensor stuk ?? en hoe heb jij dit gerekend naar bar ??
     
  8. Je zal in ieder geval naar wat minder voor de hand liggende zaken moeten gaan kijken.

    Eerste vraag is wat voor kleur nokkenas sensor zit er in? Zwart of grijs?
    En wat is de kleur van de stekker? Zwart of grijs?
    Er bestaat tevens een tsb over het voltage van de nokkenas sensor; oudere 1.8 tdci's hebben 5volt op de sensor staan. Latere modellen 12 volt.
    De tsb beschrijft hoe je de 5volt ombouwt naar 12 voor een beter signaal.

    Accu nog voldoende in orde?

    Controleer de kabelboom op slijtplekken en blote draden.
    Het komt wel eens voor zo bij de versnellingsbak in de buurt dat wat wat kapot schuurt.
     
  9. maar als de nokkenas sensor stuk zou zijn die zou dan toch moeten doorgeven dat ie stuk is of niet ?? ,, accu is plat gegaan maar ik heb een laaier das geen probleem ,, heb alle kabelboom bijna nagekeken heb totaal niks kunnen vinden heb ze zelfs open gedaan proberen te kijken nergens was er probleem heb ze dan terug dicht geplakt met zwart tape ,, mijn broer had jaguar x type met mondeo motorblok in 2.0TDCI en die gaf dat de nokkenas sensor stuk was toen starte de wagen ook niet meteen verandert en starte terug en toen na een tijdje de krukas sensor was ook stuk die ook vervangen en was toen ook in orde ,, dus de kans is dan groot dat door een slechte nokkenas sensor de wagen niet start ?? maar eigenlijk zou ie dan toch moeten doorgeven via de uitlees apparaat dat ie stuk is of niet goed werkt
     
  10. Er wordt zeker niet altijd een melding gegeven over de nokkenas sensor.
    Dat wordt zeer specifiek uitgelegd door Ford in de tsb's.
     
  11. En wat ook goed te weten is: heb je het 'oude' injectie systeem met dubbele PCM of het nieuwere systeem met slechts 1 computer?
    Gezien de leeftijd (2002) ligt het voor de hand dat het het oude systeem is.

    Kan ook nog zijn dat gewoon de inectie-computer defect is, deze zit onder de accubak gemonteerd.
     
  12. er zit inderdaad een gesloten zwarte doos maar heb totaal geen idee wat het is of wat voor het dient is dit dan de ecu van de motor of van de commonrail ??
     
  13. spuit eens remmenreiniger tijdens het starten in je inlaat.
    als de motor dan aanslaat weet je in iedergeval dat deze mechanisch goed is
     
  14. heb het gedaan via de turbo buis ,, deze wilt precies starten maar wanneer de remmenreiniger vermindert dan stopt de wagen opnieuw en telkens krijg ik de foutmelding P2288 injector regeldruk te hoog wegens met werk heb ik nu geen tijd morgen ben ik vrij en kan ik meer bekijken opnieuw de batterij was ook plat dus deze zal dan ook morgen oké zijn

    Mvg
     
  15. #35 dutchguy, 23 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2016
    Mijn idee is dat alleen de injectoren niet aangestuurd worden door de injector driver module onder de accubak.
    Vanwege een kabelboom of module probleem.

    De theorie is dat je de foutcode krijgt zodra de druk op 300bar staat en de injectoren niet open zijn gegaan.

    Zo uit je vragen/antwoorden op te maken gaat je dit wel boven de pet.
    Als je de idm wil vervangen dan moet deze opnieuw ingeleerd/gepaired worden.
    De verstuivercodes moet je dan ook opnieuw programmeren , en moeten dus nog volledig afleesbaar zijn op de verstuivers zelf.
    Heb je deze nummers niet compleet dan zal je andere verstuivers moeten plaatsen of ze opnieuw laten testen wat de code is (als dat mogelijk is).

    Vooral het correct programmeren van de idm wil nog wel eens problemen opleveren waar zelfs sommige Ford dealers niet goed uit komen.
     
  16. heb de focus startend gekregen, mocht de krukas sensor van mijn collega lenen en wou meteen starten ,, al de foutmeldingen zijn ook weg , blijkbaar via mijn uitlees apparaat DELPHI kon ik de codes van injectoren niet voltooien al hoewel de systeem zei dat het voltooid was rap bij ford geweest hebben ze volledig ingeleerd 5min werk en werkte perfect terug hoe het moet ,, maar heb nu een klein probleem , bij het rijden wanneer ik schakel normaal zou mijn toeren zakken maar deze zakt niet die geeft van zelf een klein gasje wat zou dit kunnen zijn ?? en wil niet perfect stationair draaien staat juist int midden van 1 en de 0 zou mooi moeten zaken naar 0 streepje

    Mvg
     
  17. Slijpsel/stof van het vliegwiel op de sensor?
    Sensor niet goed afgesteld? Let op dat je hem niet tegen jet vliegwiel drukt.

    Ik heb geen idee waarom je nu problemen hebt.
     
  18. deze is ook opgelost
    nam valse lucht bij de common rail pomp grote schroef was beetje diesel aant lekken beetje bijgedraaid en kwam goed !!
     

Deel Deze Pagina