1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk auto wilt niet meer starten :(

Discussie in 'Performance' gestart door Yesir, 20 nov 2016.

  1. Hoi allemaal ik ben trotse eigenaar van focus mk1 1.8tdci 115pk 3deurs 2002 motorcode F9DA heb altijd perfect onderhoud altijd op tijd altijd netjes mee omgegaan

    kwam van autosnelweg 120KM/H opeens alle vermogen kwijt ook motor stil gevalen meteen aan de kant gezet wel contact aan en kreeg een foutmelding op mijn dashboard ik ben een jong mechaniker en wil graag nog veel bijleren over ford !! en op die dag had ik mijn laptop bij en ook mijn uitlees apparaat Delphi 2014 bij dus meteen uitgelezen kreeg foutmelding als P2288 injector regeldruk te hoog ,, heb toen alle 4x uitgehaald en bij DIESEL centrum hier in Belgie limburg binnen gedaan alle 4 x waren oké dus niks stuks ofzo heb ze toen terug erin gezet mooi ontlucht ,, wat ik nu raar vindt is ik krijg bij men alle 4x injectoren diesel maar krijg mijn auto niet gestart dit is mijn dagelijks vervoer en ik rij er graag mee en wil altijd er graag mee rijen heb 250.000KM opstaan maar heb altijd netjes onderhoud altijd op tijd nooit slecht mee omgegaan heb bijna alles vervangen van mijn wagen slijtage enzo Dubbelmassa alternator enzo draagarmen enzo ,,, wie zou mij kunnen helpen krijg mijn auto niet meer gestart en krijg telkens P2288 als foutmelding ,, zou de auto niet moeten starten met een ik zeg maar 1x kapotte injector ???

    Mvg
    Yesir
     
  2. #2 Dzl, 20 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2016
    [MENTION=9767]Yesir[/MENTION] ,heb je brandstof filter wel bij gevuld ??
    klinkt raar,maar zelf mee gemaaktmet een 1.8tdci.
     
  3. ja deze zit vol heb zelfs injector reiniging ingekapt denk er zit 400A500ml er in ook nieuwe brandstof filter gekocht heb ook alle leidingen diesel gekapt ik weet dat focussen moeilijk zijn met ontluchten maar heb misschien al 3a4x brandstof filter vervangen en altijd mooi ontlucht en altijd in gang gekregen maar sinds die oorzaak krijg ik hem niet meer in gang en dit doet mij pijn ,, de distributieriem was 10a15.000km gelejen vervangen en die zit ook zijn punt dus alles is goed krijg hem enkel niet in gang :(
     
  4. heb ze net opnieuw uitgeleest en krijg deze foutmelding ook terug P007F onbekend fout iemand idee wat dit zou kunnen zijn ??
     
  5. even vluchtig vertaald voor je :

    ik had een klein gaatje in de metalen pijp wat naar de dieselpomp loopt (waarschijnlijk corrosie)
    de enigste manier om uit te zoeken waar die lekte was remreiniger op de leiding spuiten terwijl
    de motor draaide door deze manier wist ik zeker dat het aan de leiding lag omdat de motor anders begon te draaien.


    kortom even die leiding checken/vervangen.
     
  6. zal dit morgen zeker nakijken !!
    probleem is bij mij de motor loopt niet :D
    ik ga terug morgen is opnieuw goed ontluchten ,,
    laatste injector klein slagje opendraaien gaspedaal induwen en lucht eruit halen en proberen deze in gang te kunnen krijgen vindt het heel spijtig this mijn dagelijks vervoer nooit zo een probleem gehad dit is de 1x
     
  7. #9 dutchguy, 20 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2016
    Vervang de imv klep op de pomp maar (drukregelaar).
    2e verdachte is de druksensor op de rail.
    Timing van de pomp kan ook verkeerd staan (distributie riem en/of ketting)

    Leidingen losdraaien om te ontluchten is een heel slecht idee, tenzij je in het ziekenhuis wilt belanden.
     
  8. Met zo'n 1000 bar op de verstuivers is dat niet de meest geslaagde actie nee.
     
  9. drukregelaar is vervangen ligt achter de common railpomp ,, druksensor op de rail is ook vervangen alle 2x nieuw gekocht origineel Delphi bij ford krijg hem niet in gang heb hem ook goed ontlucht krijg altijd melding injector regeldruk te hoog P2288 wat ik niet versta is heb nieuwe onderdelen gestoken ,, distributie staan ook op de punt heb alles nagekeken er komt ook diesel uit de pomp heel goed actief
     
  10. heb jij een andere idee hoe het kan wil je dat voor mij kort uitleggen aub

    dank u
     
  11. #13 dutchguy, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2016
    Waarom zou je alles 2x kopen? Dan ben je op zijn minst geld aan het weggooien.

    Wat voor raildruk geeft hij aan op de diagnosetester tijdens of vlak na de startpoging?
    Heb je het brandstoffilter al vervangen?
    Zijn de stekkers in orde? Geen corrosie of andere vervuiling op de contacten?
    Bedrading nameten vanaf de PCM naar de desbetreffende stekkers volgens schema's.


    Het hogedruk deel van het systeem doe ik nooit ontluchten.
    Het lage-druk deel voor de pomp uiteraard wel.
     
  12. Beste dutchguy

    qua nameten elektronica ben ik niet zo super goed moet nog veel bijleren en wil dat ook graag bij leren dankzij jullie ,, ik heb de brandstoffilter verandert er steekt een nieuwe en heb toen ook injector reining in gekapt , krijg bij men alle 4 x injectoren genoeg diesel deze heb ik toen ook mooi ontlucht of kans groot dat ik het verkeerd ontlucht , maar papa helpt mee normaal zou ie goed ontlucht moeten zijn ,, de stekkers zijn oké heb ook alle min kabels mooi geschuurd en terug op zijn plaats gezet mijn probleem was ik ree tegen 120km/h en plots kreeg ik een foutmelding en na 2sec viel mijn auto stil contact stond wel aan , heb toen ook mijn 4x injectoren bij diesel centrum gebracht voor te testen alle 4x waren goed volgens diesel centrum
    en wat bedoelt u eigenlijk met hogedruk en met het lage druk deel

    Mvg
     
  13. Je hebt dus de opvoerpomp die de brandstof vervoert naar de hogedrukpomp, dit is lage druk gedeelte, vanaf de hogedrukpomp tot aan de injectors is hogedruk gedeelte
     
  14. #16 rfknol, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2016
    Het lagedruk gedeelte zit tussen de tank en de hogedrukpomp. Tussen de hogedrukpomp en de verstuivers zit het hogedruk gedeelte, hier komen drukken voor van 800 tot 1500 bar. Die extreem hoge druk is ook precies de reden waarom Dutchguy zegt dat je die niet moet ontluchten.

    Even over het starten, draait de motor wel rond en slaat hij gewoon niet aan of draait hij ook niet meer rond? Hoe lang heb je geprobeerd te starten?
     
  15. dank u DRAGUNOV heb nog iets bijgeleerd !
    met opvoerpomp bedoel je die in de tank van achter in zit he klopt het ??
    ze hebben groot gelijk 1000bar met hogedruk dit doe ik nooit meer !!
    de opvoerpomp vervoert die de diesel eerst meteen naar de hogedrukpomp of eerst naar het filter ?
     
  16. daar heb je groot gelijk in 800 tot 1500 bar ik ben blij dat ik niks aan de hand heb !

    de motor draait perfect rond zit niet vast
    papa heeft ook naar de riem gekeken en die zit ook goed
    hij slaat gewoon niet aan ,, heb zeker 10a15min geprobeerd of zelfs langer maar telkens krijg ik de foutmelding P2288 permanent
     
  17. #19 Dragunov, 21 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 nov 2016
    What are the causes of the P2288 code?

    Some of the potential causes of this trouble code may include:

    • Lack of oil changes or low oil level may contribute to this issue.
    • A faulty oil injector pressure sensor may also contribute to this issue.
    • A faulty oil pressure regulator may exist.
    • A damaged wiring harness or connector that is associated with any part of the high pressure oil injector circuit may be present.
    • The powertrain control module could be malfunctioning although this is unlikely


    What repairs can fix the P2288 code?

    Repairs that can potentially resolve the issues caused by this trouble code may include:

    • Changing or topping off the engine oil
    • Replacing the oil pressure sensor
    • Replacing the oil pressure regulator
    • Repairing or replacing any wiring or connectors that are associated with the oil pressure circuit
    • Replacing the powertrain control module
     
  18. een klein vraagje hoe kan ik dan de lagedruk ontluchten op een beste manier (focus mk1 facelift TDCI 1.8 115pk)
     

Deel Deze Pagina