1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles over de huidige benzineprijzen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 22 feb 2021.

  1. Diesel goedkoop? Waar komt deze wijsheid vandaag @Bertus 7?
     
  2. Misschien de topictitel maar wijzigen naar € 3,- per liter voor Euro98 in zicht..:shhh:

    Als we maar :blijvenlachen:
     
  3. Nou, het lachen vergaat me even als ik moet tanken…. Maar ergens is het ook wel weer goed voor me, ga ik de fiets weer wat vaker gebruiken :schater:
     
  4. Gisteren in Waalwijk ong 80 auto’s kunnen tanken voor de goedkope prijs las ik
    Ruim 100 andere klanten hadden pech
    Ik ga wel op de fiets naar de zaak.
     
  5. Heb met m'n bakkie sinds september vorig jaar m'n eerste auto en ben me wel bewust dat fossiele brandstoffen wel een eindigend iets is op de middellange termijn, maar jongens... met deze prijzen gaat de lol van het rijden d'r wel weer snel af :weird:
     
  6. Eens leuk is anders dat zal ik niet ontkennen.
    Toch betaal ik liever €5,- voor een liter benzine dan dat ik 3,4,5 of meer keer per dag de schuilkelders in moet. :?
     
    Focus Migi, Ecobeast, Patman en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Van deze prijzen word je niet gelukkig :|.
    Gelukkig woon ik vijf minuten rijden van het werk vandaan. Je zou maar veel kilometers moeten maken met een matige bijdrage van de werkgever daar in.
     
  8. als men al een compensatie krijgt.
     
  9. De (R)overheid zou gewoon heel snel belastingen (accijns) op brandstof moeten verlagen om het betaalbaar te houden:
    Opbouw-gemiddelde-benzineprijs-juli-2015-166-euro-per-liter-15-08-07.png
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Het probleem wordt daarmee verplaatst. Die accijnzen vormen namelijk de begroting van andere delen, waaronder onderwijs, zorg, politie en defensie. Daar ga je dan opeens tekorten krijgen. De accijnzen in Nederland zijn te hoog, maar het zit zo diep verweven in hoe ons land functioneert dat ze simpelweg verlagen niet meer mogelijk is :(
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Percentages op brandstof kun je tijdelijk verlagen zonder daarmee direct in de problemen te komen. Er komt nu namelijk gewoon veel meer binnen dan begroot.
    Al zou men beginne met het befaamde kwartje vankok, dat zou nu ongeveer 12 cent zijn, dat scheelt al enorm en dat is ook ingevoerd omdat de percentages te weinig opbrachten.
     
  12. Zoals hierboven al aangegeven de overheid moet nu eenmaal inkomsten hebben om uitgaven te doen. en zoals het een goede overheid betaamt moet je bij te hoge uitgaven de inkomsten verhogen ipv de uitgaven verlagen
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Als de komende tijd de Nederlandse regering niet ingrijpt, maar de regering in België wel dan kunnen verschillen met betrekking tot de brandstofprijzen nog groter worden.

    De alsmaar stijgende benzine- en dieselprijzen houden de gemoederen bezig. Logisch, want het is iets dat je direct raakt in de portemonnee. En in hoeverre is dit nog te betalen voor iedereen? Meer dan 2,50 euro per liter aftikken voor Euro98 is inmiddels bij sommige pompen de dagelijkse praktijk. Hoewel het vanuit de Nederlandse regering nog akelig stil blijft met betrekking tot het verlagen van de accijnzen, is het onderwerp in België wel bespreekbaar. De brandstofprijzen in België worden daardoor misschien nog aantrekkelijker.

    De Belgische regering gaat de komende dagen de knoop doorhakken of er een accijnsverlaging komt of niet. Niet alleen kijkt men naar een acceptabele prijs, maar ook hoelang deze tijdelijke maatregel moet gaan duren. Een mogelijkheid is bijvoorbeeld om de accijns te verlagen naar de Europese minimumnorm. Dat betekent dat Belgen voor zo’n 1,70 euro per liter benzine of diesel kunnen tanken. Droomprijzen voor Nederlanders.

    Mochten de Belgen deze stap zetten dan is het bijzonder aantrekkelijk om over de grens te gaan tanken. De afgelopen dagen stegen de brandstofprijzen met meerdere centen per dag. Overal ter wereld voelen automobilisten de pijn, maar in Nederland is de pijn op Europees niveau het zwaarste door de hoge accijns en BTW op benzine en diesel. Minister Kaag van Financiën gaf recent aan dat het kabinet niets voelt voor een accijnsverlaging op brandstof.


    Via Autoblog.nl
     
    Focus Migi en Edgar Focus vinden dit leuk.
  14. de auto wordt niet voor niets melkkoe genoemd, nu blijkt voor de zoveelste keer waarom
     
  15. Troost je met de gedachte dat je in Duitsland het volgende betaald voor:
    2,42 Euro95 E10
    2,48 Euro98
    2,68 Euro102
    2,48 Diesel

    Dat alles bij de Aral. Ik ben benieuwd naar de prijzen is Luxemburg (staat altijd bekend als erg goedkoop)
     
  16. Dat lijkt me sterk, dan is het daar nog duurder dan hier….
    D1E27605-D48F-4BF1-BD9C-A871237A13A5.jpeg
     
  17. En de prijzen van Luxemburg kloppen ook niet hoor

    Luxemburg Euro95: 1.627
    Diesel 1.573
     
  18. Net getankt BD184E62-5263-4F55-B7A2-D37F291D4C89.jpeg
     

Deel Deze Pagina