Echt niet, nooit van mijn leven in deze Focus, er zit al een K&N inlegfilter en dat is meer dan genoeg, en zoveel pk krijg je er ook niet extra door :wink:
Zo, weer een stap verder in de goede richting, begin deze week een pakketje mogen ontvangen uit Groesbeek. Daar zit dus Botec Autosport, daar had ik een middenarmsteun besteld, en deze kwam mooi op tijd binnen, de pasvorm viel mij 100% mee, dekte mooi alles goed af, en was kompleet met zwarte schroefjes meegeleverd. Zo zie je hem.............. Zo bijna niet meer.... Ik had het "probleem" van de te sterke magneet al gelezen, dus had bij voorbaat al 2 stukjes tape erop gedaan, dit is nog niet afdoende, maar dat komt wel goed. Tevens ben ik bij de plaatselijke sub-Ford dealer geweest, deze gaat voor mij een nieuwe dop voor het koelreservoirtje bestellen, en een nieuwe sleutel met afstandsbediening voor de luie mens Ook zitten we serieus te overwegen om hem te laten chippen, maar dat zit nog in de ontwikkelingsfase (bij ons :wink: ).
Zo... na de meeting maar eens gelijk met de gekochte goodies aan de gang. eerst de kentekenplaathouders: toen de stickerset: En vanmiddag even langs de sub-dealer geweest voor de dop en de sleutel met afstandsbediening incl. inleren, was maar €89.78 kwijt voor beide, dit viel mij 100% mee.......toch wel een aardige bedrijf / eigenaar :wink: Dat inleren ging eigenlijks sneller als ik had gedacht (en zonder computer) was binnen 5 min. gedaan, zowel de startblokkering als de cv. In dit geval had ik de originele sleutel zonder afstandsbediening en 1 originele met afstandsbediening, zover ik het nu begrepen had, kon je dan wel de sleutel zelf inleren (dit was dus bij een benzine).
Zo blij als dat ik afgelopen weekend was, zo chagarijnig ben ik nu, ze zouden vandaag de waterpomp vervangen. Nou, dat deel is gelukt, alleen moesten ze hiervoor de distributieriem loshalen, hierdoor is 1 van de 2 nokkenassen versprongen, met als gevolg dat hij niet meer op tijd loopt. En ze weten het nu even niet meer.......... dus zitten we zonder de Focus en moeten we het met de Fiat doen Ze weten het nog niet of hij in het weekend klaar is, en dan is hij juist hard nodig..........dus dat gaat weer lekker
daar ben je dan weer lekker mee, ze slopen je motor, maar weten effe niet meer goed hoe het in elkaar steekt.
Vrijdagochtend rond 07.30 liep hij weer zoals het hoort, het geluid van de verrotte waterpomp is nu weg, alleen bleef er nog een ander geluid over. Dit is vanochtend om 06.30 bekeken, resultaat wat het nu nog is weet ik nog niet, maar het was wel veilig om de auto weer te gebruiken, iig geen watervlekken meer in mijn schuur, de rest komt vrijdag as. weer. Het blok heeft nooit kans op beschadigingen gehad omdat hij altijd eerst met de hand de krukas ronddraait, zeer waarschijnlijk is hij maar 1 tandje versprongen. En nu loopt de motor nog steeds hetzelfde als voor de rep. dus heb er gewoon 100% vertrouwen in dat er geen beschadigingen zijn, heb wel de hele donderdagavond gebaald.....
Vandaag ook wel vrolijk nieuws te melden: - Had van "Jeroentje" een ruitenwisserhendel met interval gekocht, deze heb ik vanmiddag erin gezet.....en het werkt uiteraard Maar die stand 6...wat duurt dat lang zeg - Ook had vrouwlief de auto zaterdag mee gehad naar Zwolle, deze kwam met de conclusie dat de auto na het vervangen van het "drama" waterpomp, de auto nu beter loopt, iig bij het overschakel gaat het nu beter, waarschijnlijk draaide de pomp zo zwaar dat bij het overschakelen de toeren te ver terug zakte om lekker op te pakken. Dus optisch is hij bijna klaar, alleen nog de sierlaseindstuk erop, en nog even wat deukjes eruit laten lepelen....en klaar. Binnen in is hij eigenlijks zo goed als klaar, twijfel alleen nog om die lompe carkit te verwijderen...
Vrouwlief vond de mattenset die ik erin had gedaan niet fijn, ze schoven te veel en bij de achterbank verdwenen ze zelfs onder de stoelen. Dus maar weer naar de plaatselijke sub-Forddealer, word echt blij van hun..... vanochtend om iets voor 12 uur besteld, rond 4 uur vanmiddag al in mijn handen, kosten á € 32,- origineel Ford Ik had toch echt een hogere prijs verwacht, dus valt dit echt mee, gelijk om 18.15 ze erin gezet, oooooh wat past dat mooi, ook de blokjes om de mat op zijn plek te zetten erin gedaan, gaat echt geen kant op. Dus weer een stap dichterbij klaar..................denk ik
Nu eens een detailverandering van minimaale formaat, maar dat maakt het niet minder leuk..... Vond deze dopjes, en dacht.... hier kan ik wel wat mee, ze zijn wel 2e hands en waren zwaar vervuild, maar met wat liefde en poetswerk (accu poetsmachine) kwamen ze toch nog erg mooi eronder uit. Dus weer een klein detail om het af te maken
Leuk om te zien hoe je stukje bij beetje de Focus weer in nieuwstaat brengt. En elke kleine verandering je weer wat vreugde geeft.
Nou, de vreugde was gistermiddag ver te zoeken, de vrouw belde op dat ze onderweg naar huis was, en de Focus alleen nog maar in de 4e versnelling kon rijden, de rest was foetsie. Ik had een vakbeurs in Hardenberg dus kon haar niet helpen :x , ze kon met hangen en wurgen de auto bij de garage krijgen, waar uiteraard niemand meer was. Gelukkig kwam heel toevallig diegene aan gereden die hem aan ons had verkocht (hij was wat vergeten), gelijk werd de auto opgkrikt, en daar zag hij een stang van de versnellingsbak los hangen, dit had hij gelukkig binnnen 5 min. gefixed. Het resultaat was dat hij nu weer vrolijk en soepeltjes schakeld..... en we weten nu ook dat 130km/h in z'n 4e versnelling gewoon kan en maar 4000 tpm is
Je kunt zelfs tot 197 in de 4, dan moet hij naar de 5 Wij hadden laatst dat geintje ook, hij wou alleen nog maar in z'n 5. Het zelfde probleem schakelkabel/stang uit de houder geschoten..... :x