1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

25-05 Cyclone laten plaatsen | mjdejong

Discussie in 'Performance' gestart door mjdejong, 24 mei 2008.

  1. Vandaag om 9.00 afgesproken in Lelystad om een Cyclone in onze Focus te laten plaatsen.

    Gert van Veldhuizen heeft veel verteld en laten zien over de Cyclone en staat zoals eerder beschreven op dit forum voor 100% achter zijn product. TNO rapportages, foto’s van het plaatsen bij andere enz. , hij is erg open en transparant in/over zijn verhaal.

    De inbouw zelf ging redelijk makkelijk, er is een 78mm Cyclone geplaatst. Nadat alles op zijn plek zat zijn we gelijk samen een stukje gaan rijden en het verschil was inderdaad gelijk merkbaar. De motor pakt lekker op en nu kan ik de koppeling bijv. rustig laten opkomen zonder gas te geven (makkelijk in de file). Of hij ook zuiniger is moet nog blijken.

    [​IMG][​IMG]

    Toen we weer terug waren vertelde Gert me tijdens de koffie over ACC en APX2. Dit zijn beide toevoegingen, de ACC doe je iedere tank beurt bij je benzine en de ander vervangt 10% van je motorolie. Beide zorgen voor een soepelere/schone en zuinigere motor. De eerste 15ml per 50 liter heb ik vandaag in de benzinetank toegevoegd. Ik wacht nog even met de APX2 tot na zijn beurt i.v.m. het verversen.

    Met een nota en een mooie Cyclone pet opzak rustig van Lelystad naar de meeting in Almere gereden. Maar na de meeting de auto even lekker laten lopen en super! Soepel, fel en snel…… (Ik had eerder deze week mijn resonantiebox verwijderd en mij luchtfilter vervangen door een K&N vervangingsfilter.)

    Ik heb bovenstaande aanpassing gedaan om een gunstiger benzine verbruik te realiseren. Mijn verbruik en ervaring ga ik op het forum voor jullie bijhouden.
     
  2. Leuk stuk om te lezen! Veel succes met je Cyclone en je went er snel aan dat je motor soepeler draait hoor!
     
  3. Houd je er rekening mee dat, net na je beurt en het toevoegen van de APX2, je oliepijl niet te hoog komt te staan?

    Waarschijnlijk had je daar zelf ook al aan gedacht maar ik moest het toch even kwijt.
     
  4. Ik kende het begrip Cyclone niet. Heeft het geen nadelig effect voor je motor? En wat kost die grap? Ik bedoel, wanneer haal je het eruit qua minder verbruik?
     
  5. Andere auto in bestelling en de intresse is gelijk een stukje minder he! :wink:
     
  6. Ja beetje jammer he :!: :D
     
  7. Wat kost zo'n grapje nou ongeveer?
     
  8. Volgens mij heb jij het zelf ook niet gelezen het andere topic :D
    ca 105,- euro kom ik tegen :wink:
     
  9. Ben te lui om die 5 pagina's 1 voor 1 te lezen/scrollen en er is altijd wel een gek die antwoord geeft :wink:
     
  10. Ik geloof er allemaal niet zo in.

    De lucht gaat idd wervelen van zo'n cyclone, maar doet
    hij dat nog steeds na de bocht(en) van het inlaatspruitstuk; en
    denk eens aan de kleppen waar de lucht doorheen moet.
    Wat ik ook zo vaag vindt is dat ze niet een volledig TNO rapport
    hebben, alleen maar een vage teksts van: ja we mogen niet het rapport
    op internet zetten, maar hier heb je wel de resultaten. Dat zegt natuurlijk
    helemaal niets. Als opdrachtgever van zo'n test mag je toch alles doen met
    het rapport wat je wil??

    De cyclone bestaat al meer dan 15 jaar, en als hij werkelijk zo goed is, dan zat hij al lang in alle auto's, want dat zou weer een mooi verkooppunt zijn voor de autofabrikant: kijk eens hoe zuinig onze auto is.....

    Dit is niet als kritiek bedoeld voor de originele poster, maar
    ik wil alleen maar aangeven dat je niet zomaar alles voor zoete koek
    moet slikken.

    Dutchguy
     
  11. Stond op de 1e pagina :wink:
    Maar on topic :!:
     
  12. Wat zijn de verschillen die ik merk!

    - Motor pakt bij een laag toerental heel mooi op.
    - Auto trekt beter van 80 naar 100 in 5e versnelling.
    - Auto trekt in het geheel beter.

    Over het verbruik kan ik eigenlijk nog niet veel zeggen maar het is een feit dat ik nu wel 50 in zijn 4 rij in de stad. Voorheen begon de motor dan te stotteren maar nu loopt hij soepel en wil dan nog acceleren ook (50-60 in 4e versnelling).

    @uwbuurman
    De kosten voor het inbouwen van de Cyclone zijn 140,- euro (met clubpas).

    @dutchguy
    Ik heb ook erg getwijffeld over het verhaal, de rapporten enz.
    Maar op de inbouw locatie heb ik alle documenten mogen inzien e.d. maar wat mij over de streep heeft getrokken zijn twee zaken!
    -Het na 3 maanden je geld terug als jij vindt dat het niet werkt.
    -De dealers die de Cyclone verkopen.

    @m-sport
    Als onze auto volgende maand voor zijn beurt gaat laat ik de dealer de APX2 even bijvoegen.
     
  13. Die 2 dingen die jij opnoemt die je over de streep hebben getrokken, dat zijn voor mij
    juist geen punten waarop ik zo'n beslissing zou nemen. Maar dat is ieder voor zich.
    Wat mij echter wel zou interesseren, zijn die TNO documenten, juist die zouden me over kunnen halen om er 1 te laten monteren.
    Waar ik me zorgen over maak is hoe gaat het met diesels waarvan de egr klep niet afgesloten is? Het lijkt me dat er nu een veel groter oppervlak is waar smeer en roet op
    vast kan plakken, wat weer slecht is voor de airflow.

    Dutchguy
     
  14. Dag allemaal,

    Dit topic is al een maandje niet beantwoord, wellicht komt daar nu weer wat verandering in.. Ik heb vandaag zelf een cyclone geinstalleerd in mijn focus 1.8 tddi uit 2000, de EGR klep niet schoon gemaakt en ook niet afgedopt, aangezien dat mij iets te ingewikkeld is. zelf inbouwen van cyclone is doodelijk simpel en bracht me wat korting.. daardoor verdien je hem ook weer eerder terug en dat leek het me wel waard :wink:
    Daarnaast lijkt het me logisch dat wanneer je de EGR afdopt of schoonmaakt je wat meer power krijgt en inder brandstof verspilt. Je systeem is immers schoner! Mijn verbruik was tot vandaag nog 1 op 16, nu ga ik eerst een maandje kijken wat er met cyclone gebeurt met het vermogen, evt. dichtslipping van de cyclone en wat ik bespaar. Na maand 1 laat ik de egr waarschijnlijk schoonmaken, afdoppen geeft mij bij een diesel toch het gevoel van 'die is niet voor niets ontworpen'.

    Ik zal nog wat fotootjes proberen bij te plakken (moet ze eerst verkleinen) en zodra ik een meer gedegen resultaat kan melden horen jullie het.

    Tussen haakjes, het is een cyclone 3 (nieuwste uitvoering) en ik heb heb voor de EGR geplaatst.

    Groeten,
    Joepiehoo
     
  15. cyclone

    Heb hem al een tijdje in mijn focus 1.8 tddi 2004 en ben er uitermate tevreden over. Hij is inderdaad wat pittiger in de onderste regionen en tevens is het verbruik wat afgenomen. Voor 1 op 17 en na 1 op 18.5.
    Met een beetje gecalculeerd rijden haal ik met gemak 1 op 20 maar ja ik heb nog steeds af en toe een zware rechtervoet zelfs als de cruisecontrol aanstaat :D :oops:
     
  16. tssss.... :roll:
     
  17. :oops: :wink:
     
  18. Dit is ook een mooi topic jongens! :mrgreen:
     
  19. Sorry! Nu weer on topic
     

Deel Deze Pagina