1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 110pk 1.6 tdci - Turbo dood

Discussie in 'Performance' gestart door christiaan, 3 dec 2009.

  1. #21 forum1234, 14 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2010
    Hierbovenop wordt het carter losgemaakt en schoongemaakt/vervangen??. Ook wordt de oliepomp vervangen.

    Ik heb een Focus met nu 192k op de teller en dit probleem kwam bij mij bij ong. 160k aan het licht. De auto houdt af en toe even in bij 100km/h en blaast met een dikke wolk dan toch weer door. Hij rijdt er nu dus al 33k mee. De laatste tijd merk ik het ook bij het optrekken.

    Mijn dealer wil ca. € 1500,-- voor de reparatie hebben. Hierbij komt ook een grote beurt met distributieriem bij. Dikke kosten dus.

    Als ik e.e.a. zo lees dan is het een regelmatig voorkomend probleem en lijkt het inderdaad een ontwerpfout. Ik baal in ieder geval als een stekker. Je koopt een diesel om kilometers te maken en in mijn naïviteit ben ik er vanuit gegaan dat je met een diesel 4 ton moet kunnen draaien zonder dit soort akkefietjes.

    Kan er trouwens iemand een bedrag noemen wat een ruilmotor evt. zou moeten kosten en net als een aantal anderen ben ik zeer benieuwd naar die servicebrief.
     
  2. Nou die van mij heeft er nu met t nieuwe blok weer 1000 km opzitten. T loopt ook nu nog weer niet helemaal zoals t moet naar mijn idee. Hij is nog wat traag, en een brandstofverbruik van 7l/100km. Maar dit moet volgens de garage nog een beetje inlopen. Aangezien t blok nu in totaal pas 11000 km heeft gelopen.
    De kosten gaan waarschijnlijk richting de 5500 euro
     
  3. Inlopen na 11000km?
    Ze zullen het wel goed hebben.
     
  4. Mijn Turbo is helaas ook dood, heb net 4 weken geleden m'n ford focus Futura wagon gekocht bij de dealer met een kilometerstand van 124.000. Gelukkig allemaal garantie. Ben er vrijdag aan het eind van de dag nog even langs geweest en ze zijn er druk mee bezig... er zit alweer een nieuwe turbo op maar nu moeten ze alles weer opbouwen. Heb nog gevraagd aan de betreffende monteur of er ijzerdeeltjes van de turbo het motorblok ingeslagen zijn: Hij gaf aan dat ik gelukkig optijd ben gestopt en de bladen van de turbo nog intakt waren. Wel gaan ze voor de zekersheid het blok nog reinigen. Ik hoop in iedergeval dat alles onder de garantie valt als mij dit nog een keer overkomt...
     
  5. Fijn he die PSA rommel in de fords :evil::cussing:. Die fransen kunnen ook niks fatsoenlijk maken :nocheer:.

    Het zijn best fijne blokken, moeten ze alleen wel hele blijven.
     
  6. Nu doet ie het echt niet meer :cry:

    Even weer een update van de focus. :(

    Afgelopen vrijdag ochtend zou ik een collega ophalen van de garage omdat zijn auto voor onderhoud moest. Rij ik richting Twello de A1 af, en trek weer op richting de 80, begint de auto in te houden, en begint opeens eens te ratelen. Ik laat het gaspedaal los en trap de koppeling in om de auto in toeren te laten zakken. Maar precies het tegenover gestelde gebeurt, op het moment dat ik de koppeling in trapte vliegt ie vol in de toeren. Dus dan de koppeling maar weer los, sleutel van het contact en uit laten rollen. Ondertussen was alles achter mij blauw van de rook.
    Inmiddels stond ik ook stil in een zijstraat, zat nog even te bedenken wat ik moest doen, en dacht eerst maar even onder de kap kijken. Op het moment dat ik de kap opende komt me daar een steekvlam onderweg. Natuurlijk 112 gebeld, en stopten er wat mensen om te helpen.
    De schade lijkt aardig mee te vallen maar zal waarschijnlijk wel total loss verklaard worden door de verzekering volgens de garage.
    Wat er in het blok gebeurt is weet ik niet. Maar hij heeft aardig op olie gelopen, aangezien er een aardige olievlek onder de uitlaat lag.


    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu even afwachten wat de expert komende week gaat zeggen. Maar ik hoop dat ik hier snel een andere of gefixte focus kan laten zien :lol:
     
  7. Dat ziet er niet echt best uit zeg :(
     
  8. #28 kolere, 9 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2010
    Christiaan:
    Lijkt wel een DCI van Renault, de dealer had ook naar je moeten luisteren dat er iets niet klopt. Wat er dus hoogstwaarschijnlijk is gebeurt, is dat de turbo (of ander onderdeel)zoveel olie lekte dat de olie in de cilinders terecht kwam en een dieselmotor daar lekker op gaat draaien.
    In welke hoedanigheid heb jij met een verzekering te maken. Lijkt mij toch garantie, of dat via een verzekeraar van de dealer gaat maakt dan toch voor jou als klant niet uit?
     
  9. poeh das een beroerd gezicht onder de motorkap..

    ben benieuwd hoe het nu wordt afgehandeld. Er zit toch garantie op een reparatie die door de Ford dealer is uitgevoerd?

    Wat een drama...:nocheer:
     

Deel Deze Pagina