1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI Futura 5D - Aan alles komt een eind..

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Joost91, 5 aug 2014.

  1. goed bezig Joost :thumbs:
     
  2. Ah, net nieuwe pagina.. Ook hier maar even plaatsen :)

     
  3. 175.000 km, still going strong.... Focus gechipt + EGR softwarematig uit laten schakelen, rijdt nu nóg soepeler. Gemiddeld 1:18,6 en dan rijd ik regelmatig tussen 140-160.. Eigenlijk alleen maar snelwegkms, scheelt natuurlijk ook..

    Openingspost geupdate met gedane dingen aan de Focus:

    - Chiptuning naar 115 PK ( + softwarematig EGR uit laten schakelen )
    - Luxe platen
    - Rubberen matten voor in de winter
    - Andere radio ( 6000 CD Premium uit de S-Max / Mondeo )
    - Zwarte paneel voorruit- en achterruitverwarming vervangen voor een zilver paneel
    - Zonnebrilhouder van de Mondeo in de hemel
    - Binnenverlichting vóór met leeslampjes
    - Alle lampjes in het interieur vervangen voor LED lampjes
    - Engels achteruitrijlicht met LED-lamp ( Geeft dus mooi fel rood licht )
    - Instaplijsten

    Plannen :
    - Iets verlagen
    - Ford Rally Edition velgen, 17'' - Onderweg:lol:
    - ST Spoiler
    - Ramen blinderen vanaf B-Stijl

    Heb nog wel meer plannen, maar weet nog niet of dat ik ga investeren in deze Focus of in mijn spaarpotje ga stoppen.. ;) ( Motorkap spuiten, strips op kofferklep + zijkant spuiten en strips boven mistlampen )

    Daarnaast nog een 'grote' update onderweg:
    [​IMG]

    Lang getwijfeld, wel/niet... Mede doordat ze zo vaak geoxideerd zijn. Later werd mij verteld dat dat kwam door de gepolijste rand.. Laat de velgen nu poedercoaten, dan hoop ik er van af te zijn... ;) Dan nog mooie coating er op en dan kunnen ze er onder.
     
  4. goed bezig Joost :thumbs:
     
  5. Deze velgen staan altijd goed :cool: Laat je ze in dezelfde kleur poedercoaten of kies je iets anders?
     
  6. Nee, ik laat ze gewoon in dezelfde kleur poedercoaten. Lijkt me net zo mooi onder een Panther Black Focus.. Denk dat antractiet of iets niet echt mooi gaat staan...
     
  7. Er zijn diverse tinten zilvergrijs waaronder metallic. Met velgen in antraciet heb je ook geen contrast.
     
  8. Metallic laagje komt er wel overheen, is de bedoeling. ;)
     
  9. Waarom niet gewoon laten spuiten, poedercoaten is voor tuinhekjes!
     
  10. Omdat poedercoaten veel meer kan hebben en zodoende beter geschikt is voor velgen, vooral in verband met remstof
     
  11. Dus dat... ;)
     
  12. Spuiten is goedkoper dan poedercoaten. Poedercoaten is sterker dan spuiten.
    Zelf koos ik vijf jaar geleden voor poedercoaten :cool:
     
  13. Ik rij 40K per jaar, heb ook wel winterbanden, dus zeg dat ze 20K per jaar rijden... Dan heb ik ze liever wat sterker en beter beschermd.. Dan maar wat meer betalen. ;)
     
  14. Poedercoaten voor tuinhekjes zal maar zeggen, is wat dikker als een spuitlaag en word vaak ook aangebracht op het pasvlak van de velg. Waardoor er meer kans is op trillen en loslopen van de velg. En juist daarom worden nieuwe velgen altijd gespoten en niet gepoedercoat.
     
  15. als ze dat doen zou ik maar gauw een andere coater opzoeken :mrgreen:
     
  16. Zolang ze daarna het pasvlak weer schoonmaken is er niks aan de hand. Er zijn hier genoeg mensen die de velgen hebben laten poedercoaten.
     
  17. Poedercoaten is niet perse duurder dan spuiten, ik was incl. reparatie iets meer kwijt dan enkel en alleen poedercoaten. Onder de streep zou het niet veel schelen. En poedercoaten is tot bepaalde hoogte sterker. Echter bij schade heb je een probleem, dan gaat de laag verder los. Wat bij spuiten niet zo is.

    Maar het zou mij om het even zijn, mits het resultaat goed is.
     
  18. Wat herstel betreft, heeft spuiten inderdaad op dit punt het voordeel. Beide hebben hun voor en nadelen. Het is maar net wat je wilt.
     
  19. #39 Joost91, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2015
    Auto staat bij de dealer voor (groot) onderhoud.. Kosten: ± € 1.250.. Au..
    Had de volgende problemen aangegeven :
    - Afstandsbediening werkt niet
    - 12V omzetten van constant naar contact
    - plastic kap B-stijl passagierskant vervangen, rammelde constant bij 120+

    Afstandsbediening blijkt niet de batterij te zijn, maar de afstandsbediening zelf.. :nocheer: Kost € 175. Doe er voorlopig maar ff niets mee, misschien gebruik ik deze wel als reservesleutel en koop ik tzt een klapsleutel.
    Verder blijkt de krukaskeerring te lekken. Om die te vervangen moet de distributie en waterpomp en hele rotzooi er af. Kost ± € 650... Laat hem vervangen. Kon 'm ook alleen laten schoonmaken en over week of 2/3 weer terugkomen, maar kans is groot dat hij dan alsnog vervangen moet worden. Plus het risico dat als hij te hard lekt, het kan lekken op de distributie en in het meest desastreuze geval knapt de riem en ben je nog verder van huis..

    Voor het omzetten van de 12V moeten ze het halve dashboard er uit halen, kost ze ook 2 uur werk.. Steek dat geld dan liever in de krukaskeerring.


    Verder heb ik afgelopen zaterdag de velgen naar de spuiter gebracht.. Nadat deze gespoten zijn zal ik ze wegbrengen naar een detailing bedrijf, waar ze een coating krijgen in de vorm van Gyeon Q2 Rim.

    Gaat weer genoeg geld in de Focus, maar ga er ff vanuit dat ik dan voorlopig weer vooruit kan.
    __________________
     
  20. Ik zou JP boerhof benaderen of hij nog zender heeft.
    Ben je alleen inleren kwijt.
    Heb ik ook gedaan. Ben je 75% goedkoper uit.
    B style zou ik sloop zoeken.

    En andere voor lief nemen.
    Veders succes met afrekenen. Daar word niemand blij van
     

Deel Deze Pagina