1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uwbuurman met z'n BMW's, Kopzorgen op 148!!

Discussie in 'Mijn auto' gestart door uwbuurman, 12 jan 2010.

  1. Zoals ik dat hier wel eens roep met een kanaal voor de deur had ie daar al een keer in gegaan :mrgreen:

    Zonder gein, een hoop respect! Ook voor het geduld want velen onder ons hadden de handdoek al lang in de ring gegooid.
    Loopt het zaakje nu zoals het hoort? Dus compleet zonder hikken en bokken?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Ik heb een kanaal achter huis. Past een compleet binnenvaartschip in, hebben we vorig jaar gemerkt. Al was dat niet de bedoeling en kostte het met elkaar denk ik meer dan een miljoen euro.

    Maar ik kan het me niet over het hart krijgen om m op te fikken of in het kanaal te zetten. En nu blij dat ik het niet gedaan heb.
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  3. Is dat het kanaal van een binnenvaartschip dat een paar steigers en alles mee nam?
    Kan me nog wel een filmpje herinneren.

    Kanaal hier zijn al eens wat auto's in verdwenen, allemaal onbedoeld door ofwel van de weg af te raken of gewoon de auto op een aflopende oprit te zetten en de handrem te vergeten.
    Een binnenvaartschip gaat dan weer niet lukken :mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Precies dat kanaal.... was ff raar wakker worden.... heeft me duizenden euro's gekost. Maar achter ons en doorrrrrrr.

    Heb een oudcollega die er 2x eentje van de oprit heeft laten rollen en die auto's gingen volledig onder water hahahaha
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Screenshot_20231210_193356_Dumpert.jpg
     
  6. Hahaha, uit het What the Föck!!! Filmpje
     
  7. Dat filmpje dus ja :shock:
    Was de schade geen verzekeringswerk?

    Wat me hier altijd op viel met een auto te water is hoe "lang" ze nog drijven.
    Daarna zie je ze inderdaad niet meer terug.
    Laatste keer was een hagelnieuwe Megane station die een volledige reiniging kreeg :mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. En zo komen we bij het laatste deel van dit feuilleton. Terwijl die auto in afrondende fase zat, kwam een vriend van me vanuit België naar Fryslân, voor een leuke dag bandentrappen en wat advies en hulp bij zijn SWRA. Dat was gezellig! En uiteraard hebben we wat 2.7 geweld vergeleken met elkaar. Rondje rijden in de auto’s, dat ging ook prima. Nog een probleempje met de montage van de nieuwe uitlaatlijn van zijn Baur opgelost ook, met advies van van een andere vriend die ook even kwam kijken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor mijn 323i zat er maar 1 ding op, dat is trappen met dat hok. Dus de 323i meegenomen naar de Eifel dit jaar. Dat was in eerdere edities met deze auto geen succes, maar no guts… Voor het eerst in jaren weer eens alleen die kant op, ook wel spannend in een auto die niet het vertrouwen heeft. Voordat ik naar de Eifel ging eerst nog de meest storende restpunten opgelost, die bleven liggen zolang die auto niet goed was. Dus de klik-klak van mijn knipperstok was een knik-krak geworden, waardoor de automatisch uit na stuurbeweging niet meer werkte. Dus nieuwe knipperstok erbij en even gewisseld. Kleine dingen, maar heerlijk als het werkt zoals bedoeld.

    [​IMG]

    Ook de veerpootbrug gemonteerd, die zat te hoog in de oude setup, deuken in de motorkap tot gevolg hebbend. Nu aangepast maar dat was te laag.

    [​IMG]

    Dat heb ik aangepast en met markeerkrijt gekeken hoe het de motorkap nu raakt. Het schuim wordt bijna niet geraakt, dus ik ben blij!

    [​IMG]

    Daarna naar de Eifel gereden, best wel met de verwachting dat t niet goed zou gaan, dat er toch hikjes en stotters zouden komen en vast, er zou vast iets stuk gaan, loslopen of beschadigd raken. Maar de reis heen was prima. De eerste rijdag gestart met controle vloeistoffen en alles was prima en op peil. Dag 1 met Walter samen gereden en alles ging prima, ook als de auto wat meer op z’n donder kreeg. Walter reed in de middag en toen heb ik 1x een hikje gedacht te merken, maar duidelijk was het niet. Onder aan de streep een prima eerste dag, dat gaf hoop.
    De tweede dag gereden met Jan samen en toen hebben we helemaal niks gemerkt. Het is een auto snel is onderin, maar monster wordt vanaf 4.000 rpm. Hij blijft sleuren tot de toerenbegrenzer, wat beter niet te vaak moet worden geprobeerd hahaha. Maar als je even niet oplet heb je 7.000 rpm op de teller.

    Kortom, ik denk dat het geslaagd is, ik denk dat de auto eindelijk rijdt zoals het moet. Dat alle inzet, van iedereen, soms ingehuurd en vaak geheel belangeloos en mijn bloed, zweet, tranen en veul centjes een plezierig resultaat hebben gegeven. Nu heb ik nog een paar jaar nodig om vertrouwen te krijgen in de auto hahahaha

    Tot slot nog even over Kona Classics, dat is een aanrader. Wouter en Leroy hebben echt verstand van zaken. Wat is mijn auto fijn afgesteld! Dat het probleem uiteindelijk pas later is gevonden, ligt ook aan mij, ik heb de auto zelf in een hoek getrapt en elke keer als de auto bij Kona was, werden de problemen opgelost of in ieder geval op het laatst de symptonen. Ik heb een heel fijn rijdende e21 323i dankzij Kona.

    Dankzij een aantal van jullie heb ik doorgezet om het ding rijdend te krijgen, twee kwamen geregeld helpen, met een andere e21 vriend veel doorgesproken en zitten filosoferen, en veel anderen die ik allemaal dankbaar ben voor hun advies. Achteraf lijkt het allemaal simpel, maar dat was het niet. Achteraf is het vooral mooi wonen en verder heb je er niks aan.

    :cheers :cheers :launch
     
    Heusinkveldb, Paul_U, R@ymond en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Het happy end waar we allemaal op hoopten ;-) veel plezier ermee verder!

    Compliment voor je doorzettingsvermogen én je leuke topic, superleuk om mee te lezen!
     
    Edgar Focus en uwbuurman vinden dit leuk.
  10. helemaal top Koos, en het is je zo gegund :thumbs: :respect:
     
    Edgar Focus en uwbuurman vinden dit leuk.
  11. Top! Na alle ellende en moeite is dit het enige juiste eindresultaat! :cheer:
     
    Edgar Focus en uwbuurman vinden dit leuk.
  12. Het resultaat wat je wilde bereiken is gelukt. Hoe mooi wil je het hebben. Dan zijn alle ellendige herinneringen alleen nog maar herinneringen zoals het hoort. Geniet er van en wat anderen ook al zeiden het is je gegund!!!
     
  13. Zonder dalen geen pieken zullen we maar zeggen.
    Ik herken wel het gevoel een beetje, zo zijn we bezig geweest met een pitbike, stationair en testritjes op de weg prima, maar zodra die het
    zand in ging was het 1 en al ellende, pas na 6 maanden ontdekt dat iemand met de carburateur bezig was geweest, en iets had over gehouden,
    gelukkig niet weggegooid want het bleek een clipje om de gasnaald vast te zetten, en als een gasnaald gaat zweven :schater:

    Maar mooi dat tot op heden alles goed lijkt te gaan, doorzetten word beloond :rock:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Goed te lezen dat hij weer lekker loopt. De aanhouder wint.
    Je zou er een boek over kunnen schijven. Het leest in ieder geval lekker weg :).
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. Dank allen!! Ja blij mee, nog steeds is het vertrouwen op een laag niveau, omdatbik zovaak heb gedacht dat ik er was of omdat dingen stukgingen, die (bijna) nieuw waren, maar de enige remedie om zulks te veranderen is rijden. Dat zal dan ook gaan gebeuren. Maar eerst even wachten tot de sneeuwklokjes en crocussen zijn uitgebloeid.

    @Fredhead dat was wel verzekeringswerk, maar heel lang verhaal, veel gezeur. Verzekeraar van dat schip liep binnen 2 uren na het ongeval door de straat, overal aanbellen en foto's maken. Maar ik had de meeste schade onder water. Mijn buurman zn boot was helemaal plat tegen de steiger gedrukt. Reactie:"ja, het is hout, dat geeft wel mee hoor." Die boot was getaxeerd, romp rondom gescheurd. Maar bedrag kwam helemaal niet goed. Toen eigen expertise en uiteindelijk is betaald, maar wat een gezanik. En als je een deel vergoed kreeg, alles moet nieuw. Mijn steiger werd niet betaald, stukje damwand wel, maar alle damwand moet vervangen, steiger moet er dan echt eerst vanaf.... Anyway, twee jaar geleden bijna. En doorrrr
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. wauw, mooi om te lezen dat er een voorzichtig positief einde erin zit!

    toch wil ik een puntje melden, zeg niet direct kritiek (opbouwend bedoeld dan uiteraard) maar die kabelboom welke je hebt ontplozen en nagekeken, is dit dan 1 van de weinige dingen
    welke je niet hebt aangepakt tijdens de restauratie? ik heb het gehele verslag gelezen, en lees het zeer graag (soms wel met lichte jaloezie). daarop redeneer ik dat iemand die zo grondig is zo'n punt niet zal vergeten, ik ben geen elektrotechnieker, maar weet wel dat 12 volt systemen een ongelofelijke pain in the ••• kunnen zijn zodra er dingen niet correct
    inzitten, als ik dan de foto's van jou kabelboom bekijk, zou ik bijna zeggen dat je die hebt overgeslagen, of vergis ik me en is deze post een stomp in de maag?
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  17. Goed punt. Kijk, bij een kabelboom is het zo dat die er vaak, na 40 jaar, niet bepaald beter van wordt als je die helemaal gaat ontvlechten. Tenzij je een nieuwe maakt. Dus vaak laat je die in tact, behalve doormeten en visuele inspectie. De motorkabelboom heb ik helemaal nagelopen, maar de boom van de zekeringkast naar de lampen en koelvin niet, die heb ik visueel geïnspecteerd en doorgemeten. Daarna opnieuw gewikkeld. Nu met de problemen heb ik ook stekkers uitelkaar gehaald en toen kwam ik wat meer tegen. Feitelijk zouden die massastekkers nog prima kunnen, al zien ze er minder mooi uit. Nu ik de rommel los had, heb ik alles vervangen.

    Zoals gezegd, terechte vraag, ik kan daar prima tegen, ben ook geen alwetende hahaha
     
    gerardTDCI, DJ--NeO--, Heusinkveldb en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Dan terug naar de e12 528i. Ik had een paar pagina's geleden laten zien dat ik het onderstel aan het demonteren was. Dat was defacto precies een jaar terug, namelijk in de kerstvakantie '22/'23. Inmiddels zijn we wat verder, hoewel afgelopen jaar de meeste tijd in de e21 323i is gaan zitten.

    Dus tussen alle andere werkjes en werken aan auto’s door, piel ik mooi verder aan de e12. En dan niet echt aan de e12 zelf, maar aan de diverse onderdelen. Die tank is inmiddels geschuurd en ligt klaar om netjes zwart gespoten te worden. Mijn spuiter heeft echter nog geen tijd.

    [​IMG]

    Onderstel uit elkaar gepeuterd en schoongekrabd.

    [​IMG]

    Lagers eruit geperst, dat vet was wel klaar. Denk eerste montage, gelet op de kilometers van de auto en de kleur van het vet.

    [​IMG]

    Heuse SKF zat er in

    [​IMG]

    Daarna alle spulletjes uitgezocht voor de coater.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En alles bij de coater op de pallet.

    [​IMG]

    Ik vrees dan altijd dat ik minder spullen terugkrijg dan dat er heen gegaan zijn, maar niks is minder waar, ik kreeg zelfs meer terug… Een stang die niet van mij was, zat erbij dit keer. Netjes gebeld, maar hoefde niet terug. Tja. Weekje na afgifte was alles gestraald en gecoat. Dat is toch net een soort kerst, een kofferbak vol pakketjes.

    [​IMG]
     
    gerardTDCI, Tom91, bws723 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. en door naar pagina 146
     

Deel Deze Pagina