Dat zal tot op een zekere hoogte zo zijn (vooral gevoelsmatig/wennen), mijn vorige auto was ook gechipt en reed stukken beter (niet eens zo zeer enkel door koppel/pk's) Het was voor mij met name: - Schakelen ging vlotter` - Turbogat was grotendeels weg (reactietijd tussen gas intrappen en daadwerkelijk wegtrekken was veel sneller) Merk je na jouw upgrade ook op lagere snelheden/toeren aanzienlijk verschil? Ben zelf aan het overwegen of ik voor chip ga, of originele software...
Hij rijd gewoon erg fijn en heeft lekker veel pit Ben er erg blij mee Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
@Henny01 Van 150pk naar 182pk software verandert alleen boven de 3000-3500rpm. Dan blijft hij doortrekken tot aan hogere toerental. Beide softwares hebben gewoon 240nm koppel. Dus onderin verandert er niks. Probleem met tuner is dat die het te agressief maken. Waardoor er niet normaal meer mee te rijden is. Als cruisecontrol elke keer over de ingestelde snelheid gaat. Rijd dat ook niet fijn Toen ik hem liet doen bij dutchguy reed er onderin dan ook nagenoeg hetzelfde. Alleen boven in was er veel meer leven in de motor. Heb altijd gehad dat het lekker schakelde en geen turbogat voelt
Ja precies, heb inmiddels dutchguy ook benaderd maar woont een aanzienlijk stuk vanaf mij vandaan. Ben nog zoekende naar iemand dichter in de buurt (of een bedrijf) welke het kan oppakken. Regio Noord-Brabant. Wat je zegt over turbogat herken ik wel; mijn Leon had dat wel enorm voor het chippen, vol intrappen tot moment dat die ging duurde echt wel even. Met de focus is het een stuk sneller, zelfs even wennen in het begin met doseren.
Hi, Ik heb geen idee waar Dutchguy woont? Afstand is voor mij niet zo’n probleem. Waar woont Anton dan? Wat is zij forumnaam? Gr. Caspar
@Caspar @gerardTDCI Ik heb eerder met @antig01 contact gehad voor een kennis, hij kon geen MK4 upgraden. Misschien dat het nu wel lukt. @dutchguy zit tussen uiteraard omgeving Ommen. Hij heeft toen mijn Mk4 1.0 geupgrade. Moet zeggen geen seconde spijt gehad. Zal binnenkort ook weer een ritje naar hem moeten doen.
Ik ben volgende week de hele week in de buurt van Holten. Dat is wel in de buurt. Wie weet dat het dan schikt voor @dutchguy
@soheilmd Bedoel jij de upgrade voor je MK4 1.0 van 100 naar 125pk met originele software, of had je al 125 en nu iets anders? Ben dan benieuwd wat je ervaring is, waarin je echt veel verschil merkt
Ja ben van 100 naar 125pk gegaan. Met originele Ford software uiteraard. Had meer vermogen kunnen uitpersen met chippen maar wou het binnen de marges van ford houden. En moet zeggen die 25 extra pk’s maken echt een verschil! 100pk is gewoon te weinig voor deze gewicht klasse. Verwacht geen race monster maar verschil is echt merkbaar. Rijdt veel prettiger en ik moet ook veel minder terugschakelen. Meningen over het nut van zijn verdeeld maar ik heb ook een K&N filter erin gedaan. En volgens mijn gevoel pakt de auto beter op in de lage toeren.
Gistermorgen bij @dutchguy geweest voor het upgraden van mijn MK4 100pk naar 125pk. De verwachting was dat hij 30-45 minuten bezig zou zijn, maar ik was binnen een half uur weer onderweg met een auto die duidelijk lekkerder rijdt. Hij reageert vlotter op het gas en trekt beter door, dus absoluut een verbetering en een aanrader!
het verminder vermogen van de auto tijdens het trekken van de caravan lag aan een defekte benzinepomp,dat raad je toch niet?