1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford motor upgrade mogelijkheden

Discussie in 'Performance tuning' gestart door dutchguy, 20 sep 2020.

  1. Hallo Leden

    Ben Richard nieuw lid hier.
    Kom uit omgeving Maastricht en zoek iemand die van mijn focus mk3 stationwagon 1.5 ecoboost van 2017 het vermogen kan verhogen van 150 pk naar 182 pk?

    Tevens is mijn vraag of er ook ergens andere downpipes voor deze motor te verkrijgen zijn?

    Vriendelijke Groet Richard
     
    Jesaja60 vindt dit leuk.
  2. Beste Richard ik heb mijn Ford C-Max 1.6 EcoBoost, afgelopen donderdag laten upgraden naar 190 pk bij GO-Eco in Uitgeest. Wat een verschil.

    QUOTE="Richardm80, post: 1821891237, member: 103749"]Hallo Leden

    Ben Richard nieuw lid hier.
    Kom uit omgeving Maastricht en zoek iemand die van mijn focus mk3 stationwagon 1.5 ecoboost van 2017 het vermogen kan verhogen van 150 pk naar 182 pk?

    Tevens is mijn vraag of er ook ergens andere downpipes voor deze motor te verkrijgen zijn?

    Vriendelijke Groet Richard[/QUOTE]
     
  3. Beste Forumleden. Mijn naam is Sander en ik ben ongeveer een half jaar in bezit van een FORD FOCUS MK3 HATCHBACK (DYB) 1.6 TI BENZINE (92 KW) uit 201

    Deze post omdat ik na heel veel lezen op jullie forum denk dat jullie mij zouden kunnen helpen.

    De Focus het is een hele fijne auto maar... ondank een 125PK erg traag. Hij voelt helemaal niet soepel en je moet echt hoog in toeren blijven om er een beetje pit uit te halen. Pas geleden heb ik de bougies wel vervangen door super-4 en dat gaat al een stuk beter vreemd genoeg. De "oude" hadden wel gap van ruim 2mm. Darnaast de olie vervangen door 5w20.

    Nog steeds wel het gevoel dat er een beetje een rem zit op het geheel..


    Nu lees ik dat het ook belangrijk is welke softwareversie actief is en dat dit ook een behoorlijk impact kan hebben op de performance.
    Hoe zou ik kunnen zien welke versie er nu actief is en welke versie er misschien een verbetering kan brengen

    Hoop dat jullie wat advies voor mkij hebben

    Sander
     
  4. Als ik het goed begrijp heb je nu een 1.6 Ti-VCT 125 pk zonder turbo.
    Hier kan je volgens mij vrij weinig mee vermogenstechnisch.

    Oh en welkom..
     
  5. 10 pk winst niet meer en 15 nm.
     
  6. ja klopt maar het is voornamelijk het idee dat de motor niet doet wat hij zou moeten doen. 125pk op zo'n auto zou toch soepel moeten rijden.
     
  7. Wat bedoel je met soepel rijden. Het is een atmosferische motor dus je moet sowieso toeren maken om er echt beweging in te krijgen.
    Het hangt er ook vanaf waar je het mee vergelijkt.
     
  8. Hoeveel km heeft hij gelopen? Heb je geen probleem met het VCT systeem.
    De verstellers of solenoids, dat komt nog wel eens voor.
    Rijd met een gelijke motor, het is geen racer, maar onderin vind ik hem goed oppakken.
     
  9. zit nu op 81500 km en juist dat "onderin oppakken" is waar ik het niet soepel vind. vanaf 2500 toeren komt er wel iets al zal het nooit een racer worden. Een groot verschil kwam met de nieuwe bougies maar nog steeds het gevoel dat de motot wat gesmoord is. Ik las op een engels forum iets over een upgrade met originele software wat ies met timimg zou doen. Onderstaand zou een goede set-upo zijn maar het zegt mij niks

    HW: BM5T-14C226-AE
    APP: BM5T-14C026-AS
    NVM- EEPROM 20.205
     
  10. Mijn 105 pk 1.6 met 225000 km pakt onderin ook niet soepel op en kijk uit naar verbetering.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  11. als je op deze items googled zal je vast wel wat kunnen vinden.
    Volgens mij zijn dit software versie van oa instrument cluster, ipc module etc

    en op het forum hier kun je ook e.e.a. vinden d.m.v. de zoek functie
    https://www.focusclub.nl/index.php?threads/samenvatting-display-boordcomputer.95499/

     
  12. Hallo allemaal,
    Eerst even kort voorstellen. Ik ben Michel, 30 jaar en kom uit Zwolle.
    Momenteel ben ik opzoek naar een andere auto, en mijn zoekgebied komt steeds meer uit bij een Ford Focus Wagon MK4.
    Nu wil ik het liefst voor een 125pk variant gaan, maar nu ik dit topic tegenkwam zit ik toch te twijfelen om misschien voor een 100pk variant te gaan (scheelt toch wat in aanschaf kosten) en later de software te updaten naar 125pk. Oorspronkelijk kom ik uit Ommen, dus daar eens langs gaan voor een update is natuurlijk geen probleem.

    Waar ik nog een beetje mee zit, heb je hier qua garantie en verzekering nog problemen mee? De auto staat natuurlijk als 100pk op kenteken.

    Alvast bedankt!
     
  13. Overbodige vraag , is al zoveel over geschreven , mss is de zoekfunctie handig
     
  14. Beste @dutchguy, gezien ik je niet een DM kan sturen via deze weg.
    Zou je mij een DM kunnen sturen als je dit nog doet? Ik heb interesse in de software voor de 182pk 1.6 Ecoboost. (Heb nu de 150pk)
     
  15. Afgelopen vrijdag langs @dutchguy geweest voor de 140pk software op me 1.0 EcoBoost, ik ben zeer tevreden!

    Tot 4k toeren merk ik iets verschil in versnelling, boven de 4k toeren is het een ander verhaal! Je merkt dat motor veel grettiger is en de versnelling in dat toerengebied komt er stukken beter uit!
    Tevens wordt de motor een stuk luidruchtiger na de 4k(naar mijn mening!(rij met standaardluchtfilter en -huis)).
    Was een leuke ritje naar huis en gelukkig was het al 19:00.

    Het weekend flink wat Km's gereden ivm sociale verplichting en dat was met een glimlach op me gezicht. Motor moest zichzelf weer inleren na de upgrade en je merkt dat die steeds lekkerder ging lopen en rijden.

    Had het eerder moeten doen [emoji847]


    Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
     
    ErwinOrange vindt dit leuk.
  16. #96 JJGT, 6 jul 2022
    Laatst bewerkt: 6 jul 2022
    Mijn tuning bij Rica vorig jaar laten doen, helaas al voor dit topic.
    De Focus 1.5 Ecoboost automaat uit 2020, is toen van 150 PK > 200PK en 240Nm > 300Nm gegaan.
    Gelijk cylinder deactivatie, start/stop delete en bakaanpassing laten doen. Voelt goed aan, vooral in de hogere toeren en geen gebrom meer op de snelweg in bepaalde toeren.
    Ook niet steeds een knopje meer in hoeven drukken zodat je motor in de file en iedere keer dat je stopt afsloeg, pruttelt nu lekker door.
    Kijken nu naar turbo upgrade en wat andere aanpassingen, zou op max 320PK uit kunnen komen. Koppel wordt niet heel veel meer dan nu, dit vanwege de automatische versnellingsbak.
    Turbo is nog te nieuw om deze van een ander binnenwerk te voorzien, als het door gaat wordt dit een ander exemplaar. Men is nog met de puzzel bezig, wordt afwachten, heb geen haast maar kriebelt wel ;)...
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  17. @dutchguy ik lees veel goede berichten over de software upgrade.
    Ik heb ook interesse voor onze Cmax 1.6 EcoBoost 150pk 2011.
    Zou je mij een p.m. kunnen sturen?

    Gr. Anne
     
  18. @dutchguy zou je mij een p.m. willen sturen? Alvast bedankt!

    Groeten Jeroen
     
  19. @ner0 Waarom stuur je hem zelf geen pm?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina