Die van mij was standaard 182 pk en ging naar 196 pk . het koppel nam toe met 50 Nm RICA ECU Upgrade 196 PK / 290 NM 46 PK / 50 NM ยป OEM Aanpassing 182 PK / 240 NM 32 PK / 0 NM
De 150 en 182 pk hebben inderdaad 240 Nm koppel, maar voor korte periode in overboost 270Nm. Mijn verder geheel standaard 182pk versie is 2 keer op de rollenbank geweest: 196pk en 295Nm. Enige "tuning" is standaard Ultimate 98 tanken. Dus ook zonder tuning komen veel 182pk motoren al aan deze waarden.
Als je die grafiekjes bekijkt vraag je jezelf wel af hoe Ford de specificaties voor elkaar krijgt dat het maximum koppel vanaf 1600tpm beschikbaar is. De meeste grafieken laten zien dat er bij die toerentallen nog lang geen 240Nm beschikbaar is. Of komt dat door beperkingen van een rollenbank ten opzichte van de testbanken die in de fabriek gebruikt worden?
Minder koppel kun je ook vroeger laten inkomen, maar ga je hoger met t koppel dan zul je dat later moeten laten inkomen, want dat vind t vliegwiel en koppeling anders minder fijn. Bij vvt op de bank?
@Rosinfield , ik weet niet of de 182pk versie ook is geleverd met automaat. Als de automaat enkel geleverd is met 150pk zal dat flashen volgens mij niet kunnen. Zeker weten doe ik dit niet. Stuur anders @dutchguy of @antig01 even een pb. Zij zullen dit vast weten.
Ah, dank @Jackie D . Zie dat de 182 pk idd alleen met handbak wordt geleverd. Bovendien is dat een 1.5, terwijl de 150 pk een 1.0 is. Dan lijkt het me dus dat daar niet veel meer uit te halen is binnen veilige grenzen. Op zich ook ruim voldoende denk ik, net zoiets als ik nu in mijn Fabia heb.
Als ik op de website van Ford kijk, zie ik dat dit niet (meer) het geval is: 182 pk alleen met handbak en 1.5. 150 pk wel met automaat en 1.0
ja dan zijn er meer mogelijkheden. Maar als ik nu een 150 pk in NL wil kopen, is dat een 1.0. En de 182 pk is een 1.5. In Duitsland is de 150 pk gekoppeld aan een 1.5. Dan zou het geen enkel probleem zijn, nu wel lijkt me Maar het lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat de info op de NL website niet klopt, want in reviews e.d. lees ik dat de zowel de 150 pk als de 182 pk gekoppeld is aan een 1.5. Wat me ook een stuk plausibeler voorkomt Als ik in bv de prijslijst kijk, blijkt het idd een fout in de configurator. 1.5 met 150 of 182 pk, laatste alleen met handbak in NL. Dus lijkt me dat als ik een 150 pk met automaat koop, deze kan worden geflashed naar 182 pk. Correct @dutchguy ?
Bij de Focus 4 zijn de bak verhoudingen bij anders bij de 150pk en 182pk dus dan kan het flashen niet zonder meer lijkt mij. Of de bak verhoudingen van de automaat ook verschillen weet ik niet.