1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. In de C-Max wel, daar is de 182pk alleen als automaat geleverd als ik bij Autoweek kijk.
     
  2. :think: of die bron nou als betrouwbaar bekend staat :shrug:
     
  3. Daarnaast heeft de C-max sowieso andere software als de Focus.
     
  4. Andere software voor het motormanagement?
    Dus je zou dan de C-Max wel kunnen updaten en de Focus niet?
     
  5. Duitse prijslijsten nagekeken. Zowel de Focus als de C-Max zijn daar met de 1.5 182pk met automaat geleverd.
     
  6. wil niet zeggen dat ze ook in NL zijn geleverd.
     
  7. Nee maar dan moet de software toch beschikbaar zijn?
    De C-Max is volgens een Ford prijslijst in Nederland wel met 182pk en automaat geleverd.
     
  8. ja dat klopt wel maar zie maar eens aan die software te komen.
    moet dan toch van een Duitse Focus komen
    en die van de C-Max is dus niet uitwisselbaar met de Focus begrijp ik.
     
  9. Als je een Focus met 150pk wil updaten naar 182pk en het is een Duitse auto dan heb je toch niet persé de Duitse software nodig?
     
  10. Dank voor al het meedenken tot nu toe! Mijn Focus is geïmporteerd uit Duitsland overigens. Ik had gehoopt dat iemand hier dat zelf kon updaten of wist waar dat kan. Als ik mijn model bij sommige chip tune boeren op de website invoer komt er 182 tot 190 PK uit. Maar ik wil liever de originele update van Ford, lijkt me hoe dan ook veiliger en betrouwbaarder.
     
  11. nee dat denk ik niet.
    maar om even alles op een rijtje te zetten, het betreft hier een geïmporteerde Focus uit DLD die officieel nooit is geleverd in NL
    nu weet ik niet precies hoe 'de mannen' die dat regelen hier op het forum doen maar volgens mij gebruiken ze een SW versie van een in NL geleverde 182 PK Focus.
    als deze Focus nooit is geleverd in NL kunnen ze dus ook niet aan de juiste SW versie komen neem ik aan :shrug:
    maar ik het fout hebben natuurlijk dus correct me iff i'am wrong.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  12. Aan de juiste software komen is niet het probleem. Hier is via de juiste kanalen eenvoudig aan te komen.

    Het grootste probleem is om te achterhalen wat de exacte 182 PK equivalent is van de betreffende 150 PK software versie. Hier is alleen door de nodige research achter te komen. uit de software versienummers die Ford hanteert is in verreweg de meeste gevallen geen enkele informatie te halen. Gezien er bij de meeste motortypes (afhankelijk van de productiedatum) diverse verschillende versies zijn waarbij in veel gevallen de software ook anders is is het dus lang niet altijd even eenvoudig om te achterhalen welke softwareversie de juiste is.

    Naast de PCM (Powertrain Control Module) is bij de versies met automatische transmissie ook de TCM (Transmission Control Module) van belang. Ik heb hier nog nooit naar gekeken maar persoonlijk zou ik het niet vreemd vinden wanneer de TCM software ook verschilt tussen de 150 en 182 PK versies.
     
  13. Dat zou ik ook denken. De schakelpunten kunnen anders liggen en ook de druk in het systeem kan anders zijn vanwege het hogere vermogen.
     
  14. Ik zou ook graag iets meer bodem power (koppel) willen in de 1.6 Ecoboost. Het betreft een Duitse uit 2013, maar dan geplaatst in een Kuga... volgens mij allemaal dezelfde motoren, maar ik stel me zo voor dat de SW van de bestaande Focussen niet zomaar past op de handgeschakelde Kuga.

    Ik merkte vooral met het trekken van een caravan van 1300 kg dat het niet overhoud. En dat terwijl ford een max van 2000kg toelaat....dat het mag, wil niet zeggen dat dat het ook kan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
     
  15. Meer koppel levert de 1.6 eigenlijk niet. Alleen maximaal vermogen verschilt. Dit ivm de bak max 270nm mag hebben, dit is al met overboost.
    182pk software is eigenlijk alleen boven de 3500-4000rpm verschillend met 150pk. Want de trekkracht blijft langer aanwezig en dus totale vermogen is dan ook hoger.

    Als in de kuga andere bak zit dan de focus dan zou je hoger koppel mogelijk zijn.

    Als je aanhanger trekt moet je sowieso hoger in de toeren zitten.
     
  16. Het koppel voor de kuga is zoals opgegeven 240 Nm en als ik het juist heb zou met de 182 pk versie juist in die gebieden de trekkracht wat beter zijn. Inderdaad moet je meer toeren maken, je voelt dat ie dat soepeler rijdt.
    Zelfs op de vlakke weg is de 6e gang niet ideaal, tenzij je 100-110 rijdt zoals in Duitsland kan...

    Is de 182 pk versie dan een optie voor de Kuga of beter een custom tuning laten doen tot max 280Nm?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
     
  17. koppel is dus gelijk aan de focus. want de 270nm is overboost, rij je rustig heb je 240nm koppel. geef je keer volgas dan kun je dus ook 270nm koppel krijgen, .
    rij zelf zonder probleem 60 in zijn 6 bij doortrekken dan wel terug schakelen. vanaf de 80 pakt hij hem netjes op om naar de 120 door te trekken.
    150pk
    [​IMG]
    182pk
    [​IMG]
    je ziet dat boven de 4000rpm trekkracht hoger blijft en dus vermogen hoger blijft.
    in grafiek geeft hij de 240nm aan, maar zoals gezegd kan deze bij overboost moment hoger zijn. 270nm voor 15sec.

    [​IMG]
    hier laten ze dus de maximaal koppel die in de motor zit vrij op je aandrijflijn. nadeel van deze chip is dat je dus zwaardere belasting op je aandrijflijn hebt die te hoog zijn ervoor. kans op problemen is aanzienlijk en zijn bij diverse toch orgineel erop gezet. dit ivm je het maximale haalt maar toch betrouwbaar kunt rijden.

    kan iemand de 182pk op je kuga zetten dan zou dit slimmer zijn dan iemand laten tunen.
    keer van 95 naar 98 kan je dus al komplete andere waardes krijgen.
    zelfs met 182pk software kun je over 300nm koppel en 200pk hebben als je hoge octaan tankt
    dit heeft een forumlid namelijk met octaan 102 keer gemeten op de rollenbank
     
  18. Dan zou ik zeker gaan voor de originele 182 pk. Zelf tank ik zodra de Cvan er achter hangt altijd 98 of zelfs 102 in Duitsland. Is er iemand die weet waar ik die originele 182 kan laten programmeren? Btw de auto heeft vorige week ook de terugroepactie op koelproblemen en koppeling gehad...dus de laatste updates zouden er op moeten zitten qua SW.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
     
  19. Hallo Peter Vos, er zijn meerdere mensen hier op t forum die dit voor je kunnen doen.
    Zij hebben dit al voor veel leden gedaan en voor zover ik weet ook tot volle tevredenheid. @dutchguy kan dit en die zit in het oosten van het land.
    @antig01 zit (volgens mij) in het zuiden van het land.
    Wellicht zijn er meerdere forumleden die dit ook kunnen maar dat weet ik niet.
    Je zou eerder genoemde leden eens een PB kunnen sturen om eventueel een afspraak te maken of verdere vragen aan te stellen.

    Overigens weet ik niet of de 182pk software al is aangepast aan de software van na de terugroepacties. Dat zullen ze je vast wel kunnen vertellen. Succes
     
  20. Super! Ik kom zelf uit omgeving Zaandam, ik zal eens kijken of er nog meer zijn die zo handig zijn om dit te fiksen...overigens is een stukkie rijden natuurlijk geen straf!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina