Kolere, ik heb dit nagevraagd en volgens de garage van Ford heeft deze geen roetfilter vanaf fabriek. Dus een aftermarket sowieso? Wat kan ik nakijken van die roetfilter? Heeft die een additief die je telkens moet bijvullen?
ik weet niet of dit er iets te maken heeft. Maart tijdens het rijden wanneer ik goed gas geef, hoor ik een blazend geluid alsof de verwarming aanstaat. wie weet wat het kan zijn. ik vermoed dat het hierdoor komt dat mijn auto meer verbruikt.
Dat kan zeker, kijk eerst maar of: er ter hoogte van de slang tussen de luchtfilterbak en de turbo vettig is, zo ja kijk dan of het van de stalen pijp daaronder vandaan komt waar de ophangbeugel gelast is. Het vettig is ter hoogte van het harmonicaverbindstuk links van de motor, dus boven de motorsteun. Als laatste kijk door de onderbumper of er rechts of links van de intercooler olie te zien is.
Ik heb het gevonden. Onderstaande buis heeft paar kleine gaten waardoor je een blazend geluid hoort. Wat kost die stuk eigenlijk?
1:16,5 is toch niet zo gek? Je zat eerst op 1:17, dus je bent weer waar je ongeveer op zat Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Inderdaad, is beter. En gisteren brandde even mijn motorstoringslampje weer maar voor eventjes. Als je remlichtschakelaar defect zou zijn, krijg je dan ook een motorstoring ? Vind het wel bizar dat ik die fout krijg, want alles werkt perfect.
Een remlichtschakelaar heeft niets van doen met het motormanagement en zal dus ook niet de oorzaak kunnen zijn van een brandend motorstoringslampje.
Bij veel auto's wel hoor, heb regelmatig gezien dat een auto motor storing geeft omdat de zekering van de remlichten defect is. (na het koppelen van een aanhanger bijvoorbeeld)
Dat doe ik ook, die geeft enkel en alleen de remlichtschakelaar als storing. Wat mij wel laatste tijd is opgevallen is dat er een beetje wit blauwachtige rook uit de uitlaat komt. Is vooral zichtbaar wanneer ik de auto 's morgens start en wanneer het iets kouder is.