1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI Futura 5D - Aan alles komt een eind..

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Joost91, 5 aug 2014.

  1. tinypic gebruiken
     
  2. Foto's doen het weer. netjes man! :thumbs:

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
     
  3. Mooi mooi! Dank je:thumbs:

    Gisteren ook de "nieuwe" wielbouten binnen gekregen, dus vandaag tussen de buien door de winterwielen gemonteerd. Aangedraaid met 100 NM. Zomerset binnenkort reinigen en dan kan die opgeborgen worden :)
     
  4. Al bijna een jaar niets gepost hier. Focus doet zijn ding; kilometerstand is nu 260.000. Paar kleine dingen gehad afgelopen jaar, een lekke achterband en twee weken terug een lege airco. Lek was hij niet, dus laten vullen en hij wordt nu weer ijskoud :)

    Grootste update heeft eigenlijk de afgelopen drie weken plaatsgevonden en is sinds afgelopen weekend afgerond: We zijn verhuisd! Heel blij mee; sinds we getrouwd waren in juli vorig jaar woonden we in een éénkamerappartement. De Focus stond op een parkeerterrein onder een boom die graag hars afscheidde. Daarnaast hadden diverse buurtbewoners ''moeite om te parkeren'' waardoor de Focus af en toe lekker ingebouwd werd.
    Plek om te wassen/schoonmaken was er ook niet echt, dus je kunt je voorstellen hoe de auto er af en toe uitzag. :roll: Gelukkig ben ik daar nu vanaf:
    [​IMG]
    :cheer:

    Lekker weggestopt in de garage. Buurt waar we wonen is een kindvriendelijke buurt, dus kans op fietsjes en ballen tegen de auto is zo ook een stuk minder.
    Ook een hogedrukreiniger is in bezit en een foamgun ook, dus we kunnen binnenkort een inhaalslag maken qua detailing. :dance:
     
  5. lekker hoor, veel plezier in jullie nieuwe woning :thumbup:
     
  6. Veel plezier.....wanneer komen er kids?:schater:
     
  7. CC bumper?

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  8. Bedankt Gerard!

    Thnx; voorlopig houden we het bij oefenen is de planning.. :badgrin:

    [MENTION=946]montagne[/MENTION]: Yep :)
     
  9. Maar weer eens afstoffen hier.. Technisch inzicht is welkom..

    'k Ben woensdagmorgen gestrand met de Focus. Reed 130 op de linkerbaan en plotseling deed het gaspedaal niets meer. Auto de vluchtstrook op gezeild en ANWB gebeld.
    Afgesleept; eerste diagnose ANWB was brandstofpomp of -sensor. ''In ieder geval iets met de brandstofdruk, werd gezegd''. Naar Ford dealer laten brengen, om het verder uit te laten zoeken en te laten repareren.

    Vrijdagmiddag dan diagnose.: EGR zou defect zijn. Daar ga ik niet maar zo mee akkoord.

    Ik ben bij *een zekere chiptuner* in Houten geweest in 2015, daar is de Focus gechipt en is de EGR softwarematig uitgeschakeld. Hij zou daar dus nu niet meer op mogen stranden. Óf ik ben destijds opgelicht door Houten.
    Ik heb die *zekere chiptuner* in Houten gebeld, maar het desbetreffende filiaal bestaat niet meer, zijn failliet. Daar zit nu een andere 'tuner'. Dat gesprek verliep ''niet geheel vlekkeloos'' om het zacht uit te drukken. Anders gezegd: Ik heb daar geen vrienden gemaakt. Wijzer werd ik er echter ook niet.

    Toen maar de *zekere chiptuner*-collega's in Nijmegen gebeld. Lang verhaal kort: Ik zou niet de eerste zijn die opgelicht is door zijn collega's uit Houten. Maar, hij kon voor mij nakijken of ze destijds in Houten hem uitgezet hebben. Ook kunnen ze hem dan alsnog uitzetten.

    Zo gezegd, zo gedaan. Auto is vrijdagmiddag naar Nijmegen gebracht. Daar hebben ze hem uitgelezen en de bestanden naar hun hoofdkantoor verstuurd. Ze hebben nieuwe bestanden teruggekregen, Nijmegen zegt dat ''er dan waarschijnlijk wel iets mis mee was, anders zou hij geen nieuwe bestanden krijgen''. Ook heeft hij de EGR los gehad, hij zegt dat 'de EGR vies was, maar niet zorgwekkend'.

    Anyway, ze hebben de nieuwe bestanden ingelezen, maar het probleem blijft: Tot de 3000 toeren rijdt hij prima, daarboven reageert het gaspedaal nergens meer op. Zet je de auto stil, start je hem opnieuw dan kun je weer rijden, tot 3000 toeren. Dan krijg je hetzelfde probleem.

    Nijmegen heeft nu de indruk dat het misschien de EGR helemaal niet is, maar wat wel, weten ze ook nog niet.......
    Hebben jullie nog ideeën in welke hoek we het kunnen zoeken ?
     
  10. Weet je welke foutcodes er in komen?
     
  11. Exacte nummers weet ik helaas niet, wat de Ford dealer me zei en ook op de factuur geschreven heeft:
    ''Mm-lampje brand.
    IDS aansluiten en uitlezen op storingen.
    Code's aanwezig op EGR klep.''
     
  12. en heb je het probleem ook als de tuning er weer af is?
    zou eerst weer eens stock gaan rijden en kijken of het probleem zich nog voordoet.

    zelf heb ik ook een probleem gehad met de EGR (MK2), dealer zei dat die vv moest worden, en heb 'm daarna afgedopt met een plaatje en 6 mm gaatje er in.
    fout code gewist en het probleem is niet meer terug gekomen
     
  13. Ga is naar een goede monteur of garage, dit soort gerotzooi is hopeloos.

    Brandstoffilter al vervangen? Raildruksensor komt ook wel is voor.
     
  14. Gaspositiesensor??
     
  15. Eens, begin in de basis. Dus standaard software erop, dan rijden, dan probleem vaststellen en diagnosticeren, dan oplossen en dan opnieuw tunen, indien gewenst.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. zal je hoge druk is controleren, je retour meten van je verstuivers.
    als de anwb al aangeeft dat er een probleem is met de hogedruk. zijn naast storing uitlezen de bovenste twee ff belangrijk.
    als je codes kunt bemachtigen, misschien een forumlid in de buurt die hem voor je kan uitlezen, zou veel helpen.

    hogedruksensor kan je zo vervangen, al moet ik wel zeggen dat de stekker lastig zit.
    echter bij ford is dit inc brandstofgallerij als ik me niet vergis. echter kan je de sensor los vervangen (is los te bestellen bij peugeot)

    egr is altijd een rotzooi, hierdoor loopt hij zwaarder en is hij niet snelgenoeg in reageren.
    wat het gevolg is dat de eindtrap van de egr in de computer defect raakt en de klep dus helemaal niet meer werkt.
    aangezien dit uitgeschreven is zou het niet direct een probleem zijn. maar de klep wordt onder andere wel gebruikt voor regeneren van de roetfilter.
    neem aan dat dit proces goed gaat anders heb je om de 600km problemen/klachten.

    maar kom je er niet uit dan is het slimst bij de basis te beginnen dus tuning file eraf en origineel erop. zoals uwbuurman al aangaf
     
  17. Weet ik eerlijk gezegd niet, naar mijn weten hebben ze de tuning er niet afgehaald en er toen mee getest. Aan de andere kant, ik heb er bijna 3 jaar probleemloos mee rondgereden?

    Brandstoffilter is nog niet vervangen...

    Ik vind het erg vreemd, maar ik ben een leek, dat een ANWB het heeft over 'dat het iets is met de brandstofdruk' en dat de garage het vervolgens over de EGR heeft. I.m.o. zijn dat twee hele verschillende dingen, of...?


    Zal vandaag nog eens contact opnemen met ze, en dat anders voorstellen!

    Roetfilter zit er bij mij nog niet op.... ;)
     
  18. Beter hahaha. Hoe minder erop zit hoe minder probleem lan leveren.

    Brandstofilter kan zorgen dat je te weinig diesel bij de dieselpomp komt. Deze om de 60.000 vervangen en zelf heb ik gezien wagens die bij 40.000km nieuwe moesten hebben.

    Zou wel de goedkoopste oplossing zijn.
     
  19. Maar, heeft de auto dan vanaf 3000 toeren zo veel meer brandstof nodig? Want dat is het probleem; auto rijdt prima, tot 3000 toeren. Dan is het gaspedaal 'dood', auto stilzetten en opnieuw opstarten is dan vereist. Dan kun je weer 'normaal' rijden, maar niet boven de 3000 toeren.
     
  20. #160 kolere, 6 feb 2018
    Laatst bewerkt: 6 feb 2018
    Ja, is een beveiliging. Zou de auto eerst door Ford of zelf met forscan uitlezen, dan weet je tenminste wat daadwerkelijk de foutcodes zijn.
     

Deel Deze Pagina