1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI Futura 5D - Aan alles komt een eind..

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Joost91, 5 aug 2014.

  1. Zojuist Nijmegen weer gesproken. Overigens is dat 'gewoon' een autobedrijf, met franchise voor ZipTuning. Lang verhaal kort, sfeer wordt grimmig, ik heb het idee dat ze het vervelend vindt dat ik elke dag weer bel om te horen hoe het er voor staat.
    Ik ken het bedrijf verder niet, maar heb er in ieder geval geen fiducie meer in.

    Bij mij in de buurt zit een Ford specialist, waar ik de auto tot voor kort ook in onderhoud had. Daar ben ik weggegaan omdat het voor mij lastig was de auto te brengen binnen kantoortijden i.v.m. reistijd woon/werk. Echter was dit wel een goede garage. Hun heb ik nu weer gebeld, zij halen hem op in Nijmegen en gaan op zoek naar het probleem.

    Hoop gesleep en gedoe, word je niet vrolijk van, maar i.m.o. is dit nu het beste.

    Kolere vatte het al mooi samen: :D

     
  2. Nog een update:
    Zojuist belde ik belde hen nogmaals op, voor gegevens van de factuur. Ik vroeg haar of ze wist wat de 'schade' was, toen zei ze: Nee nog niet, omdat toen ik u sprak vanmiddag, Cor (de werkplaatschef) met uw auto naar de Ford dealer bleek te zijn, omdat we hem met onze universele uitleeskast niet goed konden uitlezen. Maar het blijkt dat er een 'wervel in de EGR-klep vastzit', maar of daarvoor de hele EGR klep vervangen moet worden, zal uw garage wel uitzoeken.

    Die zijn daar dus echt klaar met me, zoveel is wel duidelijk. Alleen is 't slim om hem nu 75 km te verplaatsen naar een andere garage, of zal ik hem daar laten staan. Iemand advies, ik weet het nu even niet meer.
     
  3. wat ik dus begrijp doen ze er alles aan om jou te helpen, zelf de dealer bezoeken om de juiste diagnose stellen vind ik netjes.
    ze kunnen ook gewoon zeggen, we weten het niet en kom de auto maar halen....
     
  4. Dat wel, alleen de toon waarop zegt wel genoeg. ;)
     
  5. Maar dat er een wervel (klep?) vast zit betekent dus dat de egr niet was weggeschreven?
    De toon kan misschien wat ongelukkig zijn overgekomen, maar ik kan me voorstellen dat een tuner geen vervangende egr heeft liggen.
     
  6. Daar zijn ze vaag over. Ze zeggen mij niet dat de EGR niet was weggeschreven, maar zeggen wel ''dat ze nieuwe bestanden hebben gehad van ZipTuning en dat dat niet voor niets zal zijn''.
     
  7. Auto staat nu bij een andere, voor mij bekende garage. Diagnose: brandstofrailsensor kapot. Reparatie kosten: € 1400. :roll:
     
  8. Voor zover mijn kennis gaat is dit een absurd bedrag. Is dit bij een officiële Forddealer? Tweede hands zijn compleet met sensor voor 20 euro te krijgen.
     
  9. yep dat is idd normale prijs, rail is inc sensor en kost dacht ik al 400-500euro.
    echter zoals aangegeven kan je de sensor gewoon los vervangen.
    de ontgrendeling is lastig bij te komen ivm die met een haakje los moet krijgen. dan zet je dop erover (dacht 27) en je draait hem zonder probleem los. installeert de nieuwe op de zelfde manier

    advies vraag bij peugeot of citroen dealer naar de sensor, die kunnen gewoon los aankomen.
    dit is de boosdoener [​IMG]
    via de chineese markt 27euro.
    9655465480 zou een onderdeelnummer van de sensor zijn, alleen dat is peugeot en niet bekend of dezelfde is die je moet hebben.

    hoe dan ook het kan goedkoper. 300euro ex diagnose zou een betere prijs zijn
     
  10. Is bij een Ford specialist, vroeger officiële Ford dealer geweest, nu niet meer.

    Garage geeft aan dat ze de sensor niet los kunnen bestellen. Dat zou kunnen kloppen, alleen moeten ze dus ff bij de concurrenten bestellen.
     
  11. Ze hebben dat eerder een keer geprobeerd met een Transit. Maar volgens Ford Nederland moet je hem op een bepaald moment vastzetten, en heb je grote kans dat de druk dan op een ander moment 'niet klopt'. Daarom vervangen hun de hele rail.

    Nog kort overwogen om bij de leasemaatschappij waar ik werk een private lease contract af te sluiten, maar dat voelt toch niet goed. Dus zojuist akkoord gegeven, hopelijk met een week weer onderweg.
     
  12. alles moet idd op juiste moment vast gezet worden. persoonlijk denk dat ik minimaal 50 van zulke sensoren heb vervangen en nog nooit een lekkage gehad.
    er staat een goeie 2400bar maximaal op de rail (volgas is dacht ik 1800-2000bar). dus er is iets van te begrijpen.

    als ik me goed herinder de puma motor die in de transit ligt heb ik ook die een aantal vervangen.
    ene kant van de rail zit een druksensor en andere kant een klep dat bij te hoge druk open gaat
     
  13. Lastig. ;) Nou ja, het wordt i.i.g. geregeld; al kost het me dan een stuiter. :(
     
  14. Dat is een nadeel van autorijden. Het kost geld, waar ik graag voor werk om dan te kunnen rijden.

    Maar ach zo is bij ford het een wel mogelijk en bij ander niet.
    Zo heeft volvo wel een afdekplaat en ford niet.
     
  15. Zo, dat is een tegenvaller zeg!
    En werk jij ook al bij een leasemaatschappij? Al de derde op dit forum! :D Jij bent geen collega van mij en Mike toch?

    Mijn neef heeft ook zo'n 2.1 diesel, nu 274dkm op de klok. Helaas ook niet probleemvrij. Veel storingen, twee keer het roetfilter vervangen, nu de EGR. Turbo komt eraan. Soms heb je net zo'n pech exemplaar...
    Succes met sparen, zal ik maar zeggen. Want €1400 is niet mals.
     
  16. dat zijn geen problemen, dat heet onderhoud ;)
     
  17. Daarom had ik de egr uit laten schrijven en nu bij de Mondeo ook het roetfilter uitgeschreven en leeg gehaald (Focus had geen roetfilter, was een 1.8TDCi)
    Turbo wel gehad indd maar ja dat was bij 375.000 en de Focus is weg gegaan met 472.000 op de klok.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  18. Yes, in Duiven, bij Arnhem. ;)

    :lol:

    Gisteren zijn ze er de hele dag mee bezig geweest en heb ik 's avonds de auto weer opgehaald. Vandaag dus weer de eerste ''langere'' rit naar het werk (75 km enkele reis). Twee dingen vallen me tot nu toe positief op:
    - Als hij koud was, echt koud, zoals vanmorgen met vrieskou, hoorde je vaak een ''ratel'' voorin. Als de motor warm werd verdween dat en werd hij stiller. Die ''ratel'' is nu weg, hij is nu van meet af aan veel stiller.
    - En voorheen als ik doortrok van 120 naar 140 had ik bij 125 en 135 twee 'dode' punten; de auto versnelde dan veel minder. Nu is dat véél minder, hij trekt bijna aan één streep mooi door van 120 naar 140.

    Dat laatste heb ik denk ik met name te danken aan de 'nieuwe' tuningsbestanden die er op gezet zijn in Nijmegen. Verder rijdt hij weer als vanouds, erg blij dat ik hem weer terug heb. Nu nog meer vrede mee dat ik hem heb laten repareren en er geen afscheid van heb genomen.
     

Deel Deze Pagina