1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iodokus Focus 3 Ecoboost 2.0L ST3 - 5e Focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Iodokus, 20 jun 2014.

  1. Het zit je ook niet mee. Ben benieuwd of je ooit nog te horen krijgt wat de motorschade heeft veroorzaakt. Succes met de nieuwe ecoboost.
     
  2. Pff, ondanks dat het allemaal netjes wordt opgelost zou ik wel klaar zijn met ford, denk ik.
     
  3. Helder verteld weer, Joost!

    Wat een verhaal weer en gelukkig zonder problemen opgelost.
    Een goede vertrouwens band met de dealer is wel zo fijn!
     
  4. Je zou haast toch denken dat de duvel er mee speelt. Maar heel mooi en zeer te waarderen dat het weer netjes is opgelost door de dealer.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. #425 Iodokus, 20 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2016
    Gek genoeg is het vertrouwen in deze Ford motor eender aan toen ik de ST kocht en dat was met de 1.6 Ecoboost wel even anders. Die vakantie gaat goed komen Koos met of zonder Ford :D


    Navraag bij de dealer leert ook nu weer dat de kans dat je ooit iets te horen krijgt nihil is. De enige kans op een reactie wordt gecreëerd door het feit dat ik weer eens iets bijzonders heb en dit één van de weinige gesneuvelde 2.0L ST blokken in Nederland of zelfs Benelux blijkt te zijn. In Brexit land zijn al wel meer blokken de vernieling in gedraaid.


    Ach ik heb gewoon pech en zolang het wordt opgelost heb ik er vrede mee. Familie werkzaam bij andere automerken komen het soortgelijke verhalen dus er is geen merk heilig. Los daarvan maakt Ford, maar dat is persoonlijk natuurlijk, in mijn ogen mooie producten die betaalbaar zijn, iets wat ik niet van elk merk kan zeggen.


    Dat is voor mij altijd van zeer groot belang geweest. Ik kan me dus ook niet vinden in de verhalen die zo af en toe gepost worden waarin mensen komen met de mededeling dat de dealer of Ford niet mee wil werken.


    Tja ik weet het ook niet, maar de dealer heeft die duvel in ieder geval weer laten ophoepelen :D
     
  6. Zomaar een vraag, hoe is je rijstijl?
    laag van onderuit, het nieuwe rijden, of gewoon lekker laten spinnen?
    Of uitmelken.



    ps: dam van eerste zuigerveer, is de zuiger onder de zuigerveer;)
     
  7. Een ST is geen auto, hoewel dat natuurlijk wel mogelijk is, om te rijden alsof het niet uitmaakt hoe lang je er over doet om van a naar b te komen. Dat wil echter ook niet zeggen dat ik constant met 200+ km/u over 's lands wegen rijd.

    De schakelindicator was één van de dashboard lampjes die als eerste door mij is gedeactiveerd, het nieuwe rijden heb ik dan ook niet op mijn lijstje staan. Wel eens een weekje geprobeerd, zie een eerdere post, puur om te zien of je met een ST ook alle groene blaadjes kan bereiken :schater: Lui rijden komt zeker voor. Lui betekent in dit geval 80-90 in z'n 6 niet willen terugschakelen maar toch doortrekken. Ik heb nog nooit gehad dat de motor tegenstribbelde.

    Ik rijd, voor een benzine auto, relatief veel kilometers. Mijn dag gemiddelde is zo'n 110 kilometer of wel tussen de 750 en 800 kilometer per week. Heel veel van deze kilometers zijn, helaas, spits dus file kilometers, echt hard rijden is er dan niet bij. Ook fors optrekken heeft in een file weinig zin dat is dan ook de reden dat het zenuwachtige gaspedaal gedrag van de Superchips tuning me erg ging tegenstaan met als gevolg terug naar origineel.

    Kortom wanneer het kan rijd ik stevig door maar niet te gek, zoals eerder aangegeven is het roze stukje plastic 'brood' noodzakelijk. Stoplicht races zijn niet mijn ding maar af en toe eens flink optrekken moet mogelijk zijn met een dergelijke auto.


    Duidelijk ;)
     
  8. Ja dat lijkt er aardig op. Nu is het volgens mij wel zo dat het hier een ander 2.0L betreft dan de 2.0L Ecoboost die in Europa voor de ST wordt gemaakt, maar de schade komt aardig overeen.
     
  9. #430 sot, 20 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2016
    Dit is de zelfde motor
    Al 3 maal een blok kapot en 4e komt eraan:schater:

    Daar is iets structueels mis, met bestuurder ?
    Of defecte aanbouwdelen die niet mee vervangen worden, zo gaat het probleem mee naar de volgende motor.

    Ik zit kort op het japanse turbo spul en weet wat er fout gaat, vaak ook een driver error.
    Van het laatste geld het blok opvoeren en dan rondes planken op de ring in duitsland.
    Geen geld voor goede afstelling, IC of brandstof(pomp), vrouw lief mag het niet weten :schater:
    En dan bellen, hé, er zit een gat in mijn blok:rock: wa kan dat zijn.....
    Al wat schade's zien langs komen in de afgelopen 20 jaar, mooiste was toch een drijfstang als een wokkel, blok liep nog steeds,:)
     
  10. #431 dutchguy, 20 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2016
    Er zijn inderdaad in in Engeland wel meer 2.0 ecoboosts kapotgelopen.
    Las diverse verhalen over gebroken zuigers (eigenlijk hetzelfde als bij jou) , niet alleen in de focus st , maar ook in de mondeo.
    Het vermoeden is dat het aan het materiaal van de zuigers ligt (productiefout of designfout).

    Vreemde is ook dat het schade aan de zijkant van de zuiger betreft en niet aan de bovenkant.
    Bij pingelen zou je zeker verwachten dat er ook iets aan de bovenkant zichtbaar zou zijn.
    Dus mijn persoonlijke mening is op dit moment dat het zeker niet door tuning of iets dergelijks komt.
     
  11. Jeetje wat een verhaal. Gelukkig weer onderweg met de focus. Kan het genieten weer beginnen.
     
  12. Joost, wat een verhaal weer. De schade die je had in je 1.6 Ecoboost was anders dan deze schade. Gezien die schade aan de 1.6 blijf ik daar de schuld geven aan de tuning. Voor wat betreft je 2.0 Ecoboost, dit lijkt idd meer op materiaal failure.

    Overigens wil je een grotere intercooler plaatsen, maar dat is geen koeling.
    Sterker nog de lucht wordt kouder, daardoor kan er meer in en moet er ook meer brandstof in. Nu zal de brandstof in eerste instantie een iets verkoelender werking hebben, maar onder streep zal door het extra vermogen meer warmte worden geproduceerd. Daar komt bij dat wanneer je een grotere intercooler plaatst, de radiateur nog meer wordt afgedekt.

    Als je echt iets aan je koeling wil doen, dan zou je kunnen kijken naar een dikkere radiateur (tropenradiateur) om die te kunnen plaatsen.
     
  13. Marco, ik weet het een dergelijk radiator heb ook ook al naar gekeken en misschien gaat die er ook nog komen. Voor nu nog even niks, dan gaandeweg deze zomer een andere intercooler en daarna zie ik wel weer verder, misschien een RS of zoiets :schater: (geintje)
     
  14. Dikkere intercooler icm standaard software resulteert uiteindelijk in een lagere turbodruk en dus minder belasting.
    De PCM meet een lagere inlaat temperatuur en calculeert een nieuwe turbodruk om te compenseren.
     
  15. #436 antig01, 20 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2016
    heeft [MENTION=11896]Rappe papa[/MENTION] zijn intercooler al verkocht?
     
  16. Nee, ik al contact gehad maar er spelen nog andere opties ;)
    Zodra duidelijk is wat er precies gaat gebeuren laat ik het jullie gelijk weten :lol:
     
  17. Die zuigers zijn we echt stuk. Ik herken helaas het plaatje... Dit was de mijne:


    [​IMG]

    Die is ook alleen aan dr zijkant geploft. Ik ben met deze zuigers in deze staat van de Ardennen naar huis gereden...

    Ik ben benieuwd naar de opties.... ;)
     
  18. Nitrous blue is leuk, maar ik vind de stealth grey beter bij je passen.. Maar het zal wel een witte worden waarschijnlikk :mrgreen:
     
  19. :schater: nee zwart natuurlijk. Maar zonder gekheid dat gaat niet gebeuren aangezien de aanschaf van een nieuwe ST ook aardig in de papieren loopt en al is dat 2 jaar geleden die schok ben ik nog niet te boven ;)
     

Deel Deze Pagina