1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Na laten draaien na racen

Discussie in 'Performance' gestart door dwayneNMGN, 31 jan 2013.

  1. Hoelang laten jullie de ST na draaien nadat de auto even flink is los getrokken?
     
  2. Afhankelijk van hoe lang ik door heb lopen trappen en hoe lang ik erna nog rustig heb gereden.
    Als ik van de snelweg afkom, moet ik nog circa 10 km rustig provinciale weg rijden, dan laat de :st: 3 minuten ofzo nadraaien.
    Ander voorbeeld, vorig jaar met het fabrieks bezoek, na een lange tijd 200 te hebben gereden, liet ik hem 5 minuten uitdraaien voordat ik ging tanken.
    Hopelijk heb ik je zo geholpen, het ligt er echt aan hoe lang je hard gereden heb en hoe lang je erna nog rustig gereden heb.
     
  3. Ja ik heb dan wel een indicatie. Het was 2x vol van de 2 naar de 6 tot ongeveer 200km/u. Was tegen een BMW die zat te drukken :lol:. Erna een kilometer of 3 rustig gereden en erna 3 min na laten draaien. Wil de auto gewoon goed houden.
     
  4. Ik zorg in ieder geval dat ik 5 km voordat ik thuis ben de turbo rust te geven.
    Eenmaal thuis even +/- 1 min laten uitdraaien.
    Anders zorg je juist ervoor dat de koelvloeistof te warm wordt, en dat de ventilator aan slaat.

    De RS en ST hebben juist van die mooie tellertjes, dat is ook handig.
    Als je ziet dat je oliedruk op de normale stand staat en de olie temperatuur ook.
    Hoef je 'm niet echt lang te laten uitdraaien.

    Je kunt ook een turbo timer toe passen, zet die de motor zelf uit als alles gereed is. Kan je gewoon weg lopen en naar binnen gaan. ;)
     
  5. Ah, dus ergens in NL loopt nu een chagerijnige BMW rijder met een enorme deuk in zijn ego rond. :lol:

    Weet je wat voor beamer het was? Of nog beter, weet je het kenteken? Dan bel/mail ik een van mijn oud collega's om een kaartje naar de eigenaar te sturen met de tekst "you got served"! :schater:
     
  6. Zat ik nog aan te denken. Enige nadeel is dat niet elk alarm daar goed mee om kan gaan.
     
  7. Meestal rijd ik een tijdje rustig nadat ik flink hard heb gereden. Dan heb ik hem niet altijd langer dan 1 minuut na laten draaien. De meters bekijk ik altijd goed. Ik scheur nooit wanneer de temperatuur niet goed is. Dus 1 min is weer beter dan 3 min vanwege jouw opmerking over de koelvloeistof?

    Haha ja. In de 1 en de 2 gingen we gelijk op. Erna reed ik flink weg. Debbie vond het ook vet :lol:. Kenteken niet naar gekeken helaas.
     
  8. Zo te lezen ben je al een echte :st: addict Dwayne ;) :mrgreen:
     
  9. Off topic:

    Mijn maatje deed dit vorige week met zijn Sirrocco tegen een R32.....Die zat ook lekker te douwen....resultaat: Bordje "stop politie" ging omhoog, 2 maanden onvoorwaardelijk, 3 maanden voorwaardelijk, 1000 euro boete en vandaag waarschijnlijk zijn baan kwijt..... Bezint eer gij begint, soms is het het niet waard om te spelen......
     
  10. Tja VW tegen VW is vragen om problemen :P Rij je een Ford ST/RS dan gaan de duimpjes omhoog als je een BMW, VW of Audi het leven zuur maakt :P


    Gerco.
     
  11. Dit was een oudere BMW. Die haalde ik eerst al in. Ik let goed op mijn rijbewijs. Soms is het gewoon leuk met zo'n auto. Politie in een R32 ja? ST addict? Jazeker haha.
     
  12. Compleet OffTopic:
    Onze grote vrienden rijden soms in dikke snelle bakken. In onze regio heeft een tijdje een Mondeo ST 220 gereden. Op den duur wel erg herkenbaar maar ik heb ze toen ook achter me gehad en zij gaan je ook zitten uitdagen. Beetje bumperen om te kijken of je gaat happen. Er was ooit een website waar je alle undercover auto's, soms met foto's en kenteken, kon bekijken.
     
  13. Dat klopt ja, weet je of die nog bestaat??
     
  14. Wil er verder niet over uitwijden, maar regio utrecht U bent gewaarschuwd...

    En nu weer on topic, sorry voor het kapen van je topic dwayne
     
  15. #16 tvdl2000, 31 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2013
    "spelen" is en blijft leuk... en als je een beetje goed oplet hoe wat waar en wanneer is het goed te doen zonder dat je ongewenste gevolgen hebt....

    tijd geleden reed ik in mijn E34 535 bmw en in arnhem hadden ze me niet handsfree zien bellen. ik had echter beetje haast en moest via huissen naar gendt. tussen huissen en gendt hadden ze me eindelijk bij gehaald.... maar snelheid konden ze me niet geven want elke keer zakte de snelheid net genoeg om de meting op 3 of 4 km boven toegestaan uit te laten komen...... tussendoor zelfs nog bochtjes lopen driften :O ook momenten dat ze het niet zagen.... toen ze me nog voor huissen aan het volgen waren had ik het al door.... achteraf bleek... t was een 3,7 liter turbo diesel passat of andere vw type.... ze wisten me wel enigsinds bij te houden :P

    uiteindelijk hebben ze me de boete gegeven voor de niet handsfree bellen en klaar met de kous. wel zagen ze in mijn verleden dat ze me al een keer met straatracen te pakken hadden... dus hadden al een totaal andere houding verwacht van me maar complimenteerden me op mijn nette gedrag ten tijde van de aanhouding.

    tegenwoordig is een goede vriend van me agent en is het soms handige informatie die ik te horen krijg.....
     
  16. Ik ken die gozer van die BMW wel. Is een 316i. Hij vertelde dat hij daarvoor nog een grote smile op zijn gezicht had omdat ie een zwarte bespoilerde Focus 3 met 4 uitlaten had zoek gereden. :mrgreen::baeh:
     
  17. Hier snap ik de logica even niet van?
     
  18. #19 Blauwitje, 31 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2013
    Vaak is het te laat voordat je het in de gaten heb,ik heb 1x geluk gehad en ze konden geen goede meeting maken kreeg gelukkig een bekeuring voor rechts inhalen. Reed ff een stukje wat harder met mijn 156pk sterke gsx-r mij zal je niet meer zien boven invordering grens!
     
  19. Maar goed...over het na laten draaien zijn niet echt vaste regeltjes.
    Een maat van mijn heeft al 2 turbo's om zeep geholpen omdat hij altijd meteen z'n motor uitzet.
     

Deel Deze Pagina