1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Rudotsky...Bij mijn op stand "0" is alles uit :idea:
    DJ--NeO--...het zelefde stekker heb ik ook gebruikt :idea: :wink:
     
  2. Heb inderdaad de verkeerde klem 26 genomen, alles werkt nu perfecto.
     
  3. Nog een gelukkige Focus II rijder!!! :cheer:

    Heb vandaag het relais gehaald, daarna een 20 amp zekering in f48 en een 10 amp zekering in f71 gedaan en een bruggetje gelegd.

    Alles werkte direct. Wel even een probleem met een los contact bij het bruggetje gehad, maar hopelijk blijft het nu goed werken.

    Voor rond de 5 euro dagverlichting, niet gek hoor.

    Bedankt allemaal voor de inspanningen.

    Groet,
    FamRebers :woohoo: :woohoo:
     
  4. Opzich wil ik het ook die dag verlichting, maar zie dat draad bruggetje zomaar niet zo zitten hoe komen jullie daar bij? Is het zo wel veilig?
     
  5. Zo lang je het goed aansluit is er geen probleem en is het veilig.
    Alleen zou ik het niet aansluiten voordat ik zelf het electrische schema heb gezien. Dan weet je nl. wat je doet en kun je het eventueel electrisch nameten
     
  6. Precies , een draad brug maken die technisch ok is, is geen probleem maar of de brug wel verantwoord is vraag ik me af. Stel je auto brand af dan zegt de verzekering dag meneer......(ik weet doemdenker maar goed)..
     

  7. Als je het niet vertrouwd dan niet doen
     
  8. Kees37...heb je gelijk :idea: :wink: :D
     
  9. In de draadbrug een 10A zekering plaatsen. Kan je al veel ellende mee besparen. Bij veel Focussen zit deze draadbrug er al standaard in.
     
  10. Zit de draad brug er alleen in bij focus met af fabriek dag verlichting?
     
  11. De "Af fabriek Dagverlichting" kan je hier in Nederland vlgs. mij niet eens bestellen. Wordt volgens mij wel standaard geplaatst in de Scandinavische landen waar dagvelicht verplicht is.
    Om dagverlichting te kunnen toepassen moet je een wagen hebben met een lichtschakelaar met stand automatisch in combinatie met een regensensor op voorruit. En dan is het nog afwachten of je zekeringen-kast de mogelijkheid heeft om een relais te plaatsen en of de draadbrug aanwezig is.

    Ik zelf heb de Titanium uitvoering waarin ik alleen het relais moest plaatsen met zekering zodat het werkte. Er zijn ook mensen met exact de zelfde auto die het relais niet kunnen plaatsen. Kan misschien liggen aan een extra optie die men "af fabriek" heeft besteld.

    Gewoon proberen, werkt het niet dan jammer.
     
  12. Er zit ook verschil in auto's met Xenon en Halogeenverlichting.
    Als ik het schema goed bekeken heb dan heb je bij xenon verlichting niet de weerstand nodig die je bij halogeen verlichting wel nodig hebt. Mijn auto is met halogeenverlichting en de weerstand zit niet verwerkt in de draadboom dus heb ik een draadbrug gemaakt op de positie waar eigenlijk de weerstand zou moeten zitten.
    Dit verklaart misschien waarom het bij de ene auto wel gelijk werkt en een ander het niet voor mekaar krijgt
     
  13. Ik moet bekennen at ik zelf nog niet eens gekeken heb of ik dat relais kan plaatsen. Het plaatsen van een relais en zekering durf ik inprincipe best aan.(ik ging er van uit dat bij auto's met die optie gewoon het enige anders was.) Leek me ook onderbouwd, maar zo'n draadbrug met of zonder weerstand.......ik ben een schijtert waarschijnlijk. heb trouwens ook een titanium business.
     
  14. Die weerstand heeft waarschijnlijk te maken met het dimmen van de halogeenlampen. Bij xenon kan dat niet en moet er dus een draadbrug zitten. Ook bij aftermarket xenon moet er dus een draadbrug zitten.
     
  15. Met dank aan "DJ Neo", ook in mijn auto de dagverlichting aan het werk gezet. Moest hiervoor alleen het relais en 2 zekeringen plaatsen.

    Overdag branden de koplampen dus voor 80% en als het donker is voor 100%. En natuurlijk gaat de rest dan ook mee aan!

    Dat voor nog geen €5,- !
     
  16. Met behulp van dit forum heb ik het uit eindelijk ook voor elkaar gekregen
    ik heb de nieuwe zekeringen kast.

    De draadbrug zit er standaard niet meer in maar is eenvopudig aan te brengen. deze draad brug word gezekerd door de zekering van 20 A
    die je op plaats 135 plaatst. wanneer de de verkeerde aansluiting pakt
    naast 26 die met de draad zet je konstant 12 v op je koplampen en krijg je ze dus niet meer uit.

    Zou nog wel graag te weten willen komen wat de waardes van de draad weerstand zijn.
     
  17. Mooi is dit hé :P
    En ik denk dat drie kwart van de dealers niet eens weet dat dit mogelijk is. :oops:
     
  18. is inderdaad mooi nu nog achter weerstand type en waarde zien te komen
     
  19. Daar heb ik laatst even aan zitten rekenen en het ziet er naar uit dat de weerstand van de draadweerstand R68 rond de 0,15 Ohm moet liggen. Ik ben gemakshalve even uitgegaan van een typisch vermogen van de H7 lampen van 55 Watt (ongedimd en per lamp) en onder DRL een opgenomen vermogen van 80%, dus 44 Watt per lamp.

    Bij Conrad heb ik vervolgens wat draadweerstanden (25 Watt uitvoering) gekocht en eens uitgeprobeerd wat het effect hiervan in de praktijk is.

    Met toevoeging van de draadweerstand neemt het opgenomen vermogen van de lampen inderdaad af en branden de lampen als gevolg daarvan ook iets minder helder. Het probleem is echter - en daar was ik eigenlijk ook al bang voor - dat de weerstand erg warm wordt zoniet heet. Er loopt natuurlijk een behoorlijke stroom van rond de 7 Ampere en dat betekent dat er in de weerstand de nodige energie wordt gedissipeerd.

    Conclusie: het is opzich mogelijk om ook een draadweerstand op te nemen in het circuit om het opgenomen vermogen van de lampen te verlagen, echter zal de weerstand ergens op het chassis van de auto bevestigd moeten worden op z'n warmte af te kunnen voeren. Dat ging me voorlopig wat te ver dus ik heb uiteindelijk de draadbrug weer terug geplaatst... :D

    Dit is de 0,15 Ohm / 25 Watt draadweerstand die ik heb gebruikt:

    http://shop.conrad.nl/Elektronica,0...componenten/Draadweerstanden_25_W/421138.html

    [​IMG]
     
  20. heb met een beetje hulp van deze topic en wat klungelen het helemaal voor mekaar gekregen.
    heb een focus futura uit 2005 voor de deur staan, dus R15 relais plaatsen + voor de leuk de twee extra zekeringen (Je weet maar nooit :lol: )

    het enige is dat ik het verschil in licht sterkte niet zie, enige verschil is dat de stadslicht niet meebrand :?

    maar dat maakt mij niet uit, ik vind het zo best zat :D
     

Deel Deze Pagina