Het is ook niet echt een filter maar zo noemden ze het online. Als het goed is komt er ook niet echt rommel door heen. In principe is het hetzelfde onderdeel als ze in de pneumatiek gebruiken als afblaas dempers. Het principe is dat de dampen in de Carter lucht neerslaan tegen de “balletjes” waar het filter/demper van gemaakt is. De dampen vormen daar dan druppels die in de can vallen en niet meer mee genomen worden. Zou je hem andersom monteren dan slaan de dampen nog steeds tegen het filter. Maar door de luchtstroming kunnen de dan weer door het filter geblazen worden en alsnog in het uitlaat kanaal terecht komen. Het filter is redelijk grof en daardoor puur om de kleine damp druppeltjes op te vangen/condenseren. Ik weet niet of ik het zo een beetje duidelijk uit heb gelegd.
Paul ik dacht het precies dezelfde als jij maar begin nu te twijfelen... Bedankt voor jullie reactie!
Nog even terug gezocht in mijn overleg met majestic. Had in eerste instantie dezelfde vraag namelijk. Zou zo moeten zijn. Links in rechts uit zoals op foto. edit: deze foto klopt niet
Nu heb ik nog eens verder gezocht. Majestic gaf het bij mij zo aan. Als ik online kijk doet mishimoto het inderdaad andersom. Ik begin nu ook in de war te raken. Bij mij vangt hij zoizo wel olie af. En voor beide richtingen zijn wel argumenten te maken. Kan geen duidelijke video ofzo vinden waarom het een of het ander
Inderdaad Lucas, ik twijfelde ook, heb wat films online gezocht: vanaf 4:57 min, het is wel een fiesta st maar principe is dezelfde vanaf 8:37 min, is niet van majestic performance maar wel helemaal dezelfde
Ik heb het bij majestic nog eens nagevraagd. Die geeft net toch aan dat hij via het filter er terug uit moet. De nieuwere versie die hij heeft staat het wel op. Miscommunicatie geweest denk ik. van het weekend even nakijken en mogelijk om steken. En filters even checken op vervuiling.
Zo zie je maar wat een verschillen er geleverd worden door hetzelfde bedrijf, mijn geleverde catch can staat geen in of out op. Ik heb een can gekregen met 3 aansluitingen, middelste is met filtertje (dus uit?) en de andere 2 zijn met alleen dat plaatje, kan ik kiezen met welke de leidingen het mooiste lopen en de andere afdoppen
Ja de filter zijde zou uit moeten zijn. Ik heb mishimoto ook nog een mail gestuurd. Dat ding komt niet van hen maar is zelfde idee. Even om wat meer uitleg gevraagd waarom deze flow richting en wat er fout gaat als je hem andersom zou gebruiken. Ben benieuwd of ze reageren. Tot nu toe nog niks gemerkt en hij lijkt het ook te doen. Zoals ik al zei van de week even slangen checken op olie enzo en filter op vervuiling. Heb ook geen idee hoe veel en op wat voor snelheid de lucht er door heen gaat
Ja precies. Kwam op mij een beetje over van geen moeilijke vragen stellen en maakt niet veel uit als de lucht die er uit komt maar een keer door het filter is geweest.
Weet je ook dat er bij hun geen engineer over nagedacht heeft anders was er wel een specifieke design visie.
Nouja je zou bij zo een groot bedrijf zeggen dat ze er wel over na denken. En als je dan de vraag aan de gewone support stelt dat je zo een antwoord kan verwachten. Maar stond aangemerkt als en technische vraag. Dan is het redelijk kortaf
Voor de gegadigden, kwam zojuist deze (nieuwe) set tegen. Prijzig maar ziet er zeer netjes uit! https://www.airtecmotorsport.com/product/airtec-motorsport-oil-breathers-for-mk3-focus-rs/
Vind het nog mee vallen voor 2 cans en een breather plate plus de slangen. Majestic is ook wel heel gunstig geprijst
Mooi prijsje voor een mooie setje. Trouwens ik wist niet dat er ook breatherplate voor de ST was. Dacht altijd dat het alleen maar bedoeld was voor de RS.